Gå til innhold

hjelp: skal en 13 åring spille CS?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk CS:S i går og det er egentlig esktremt voldelig, vanlig cs ser ut som dokker, alt er stivt og sånn, ser ikke meneskelige ut, mens på cs:s så går f.eks en gjeng ct og plaffer ned terrorister som de var dyr, og du ser de liggende på bakkn eller siger ned veggene fulle av blod, spillet handler jo egentlig om en gjeng folk som skal drepe alle på det andre laget uten grunn. C-S burde være lov men burde ikke gi han cs:s, kansje hvis du passer på, og ikke lar ham sitte 5 timer i strekk og skyte ned folk til mappet er fullt av lik. Btw er 13 selv og ville ikke gitt min sønn på 13 CS:S(har ikke en sønn da :p).

Men er jo ganske kjekt da.

Lenke til kommentar
Jeg fikk CS:S i går og det er egentlig esktremt voldelig, vanlig cs ser ut som dokker, alt er stivt og sånn, ser ikke meneskelige ut, mens på cs:s så går f.eks en gjeng ct og plaffer ned terrorister som de var dyr, og du ser de liggende på bakkn eller siger ned veggene fulle av blod, spillet handler jo egentlig om en gjeng folk som skal drepe alle på det andre laget uten grunn. C-S burde være lov men burde ikke gi han cs:s, kansje hvis du passer på, og ikke lar ham sitte 5 timer i strekk og skyte ned folk til mappet er fullt av lik. Btw er 13 selv og ville ikke gitt min sønn på 13 CS:S(har ikke en sønn da :p).

Men er jo ganske kjekt da.

Ehem, CS:S er egentlig ikke mer voldelig enn CS 1.6, det er bare bedre grafikk og fysikk, som fremhever volden litt mer. Men jeg skjønner hva du mener. Men for å svare på emnet: Synes du bør la han spille CS. Er selv 12 år og spiller både CS:S og HL2. Har ikke blitt påvirket enda og mener at man får av seg agresjon av å spille. Men ikke være redd for å gi han pauser likevel, han blir ikke morder fordi han ikke får spille CS.

 

Og CS og CS:S er egentlig samme spillet, men som jeg sa i stad: CS:S fremhever volden mer med bedre grafikk og fysikk. CS:S vil altså virke mer realistisk. Men så lenge han ikke har noen psykiske sykdommer, ville jeg latt han spille det. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei

 

har en gutt på 13 som spiller runescape for tiden. Han spør meg om han kan få spille CS. Hva synes dere som spiller dette spillet?

 

Tar gjerne en begrunnelse med et eventuelt svar?

 

Takker

Hvorfor ikke la han spille half life 2 med engang og da spesielt "ravenholm" :D

 

SÅ da blir det ikke noe søvn på deg de første ukene. :D

Lenke til kommentar

CS blir nesten ukoslig av det forpestete miljøet.

husker da jeg var yngre og spilte spill som "tiberian sun" over internett, lærte faktiskt veldig mye om andre land og skriftlig engelsk.

 

edit: det jeg skal frem til er at spill over internett kan til tider være veldig morsomt og sosialt. har faktiskt 3svensker på msn kontoen fra spilling. :)

Endret av nord
Lenke til kommentar
CS blir nesten ukoslig av det forpestete miljøet.

husker da jeg var yngre og spilte spill som "tiberian sun" over internett, lærte faktiskt veldig mye om andre land og skriftlig engelsk.

 

edit: det jeg skal frem til er at spill over internett kan til tider være veldig morsomt og sosialt. har faktiskt 3svensker på msn kontoen fra spilling. :)

HAr 3-4 svensker og en rekke nordmenn fra CS. Men de hyggeligste folka har jeg fra C&C G: ZH , 3 folk, en fra Hellas, en fra Nederland og en Tysker. :)

 

Cs miljøet er helt ille, merket det som værst her om dagen... :hm:

Lenke til kommentar

For det første er det jo bevist at fps spill er godt for reaksjonsevne og konsentrasjon.

 

Men det er jo forskjell på unger da. Guttungen vår er åtte men han får spille cs. Han er en veldig voksen gutt til alderen og han vet at dette bare er et dataspill. Han viser ingen tendenser til vold i hverdagen. Tror han lar aggerasjonen gå utover de han spiller mot fremfor å kaste bort tid med å krangle på skolen. ;)

Lenke til kommentar
Hei

 

takk for svar, ser at de fleste sier at det er OK. Noen av dere er jo ikke så mye mer enn 13-14, og da gir kanskje svaret seg...

 

Noen eldre HWere som har innspill?

 

 

Takker

Vel selv, er jeg 31 med en sønn på 8. Han får ikke lov til å spille slike spill, men det er jo ganske forståelig.

Dersom han var 13-14 ville jeg ikke hatt noen problemer med å la ham spille, dette fordi CS er ett lag basert spill, der en spiller sammens med, og mot andre mennersker, som sitter rundt i landet.

Tror det kan være en god arena for å treffe nye mennesker på, lære litt om samarbeid, og ha det morro.

Dem største faren er vel kanskje at det kan gå utover lekser, og vanlig sosial omgang. Tror det er her det er viktig å være klar, f.eks, ingen spilling før lekser er gjort o.l.

Spillet vil han nok ikke ta skade av :)

"det kan gå utover lekser, og vanlig sosial omgang. " :roll::whistle:

Lenke til kommentar
Dette er en Tåpelig tråd! Jeg syntes synd på alle som er over 11 å ikke får spille spill som cs... De kommer til å bli pingler! Det er ok at de ikke får spille manhunt eller gta eller sånnespill(Jeg er 13 å runna dem, jeg har ikke drept noen) Men cs... Stakkars unger!

pls, siden du er så voksen og får lov til å spille cs i så ung alder vær så snill og kom med saklige tilbakemeldinger istedenfor å spamme tråden med barnslige utsagn... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...