Gå til innhold

Half-Life: hl2 hakker pga lyd eller skjermkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kjenner grådig mye hakking når det skjer ting og tang, det senker spillfølelsen en del. Skal teste den driveren når jeg kommer hjem, nå er det økonomi. :ermm:

Spillet i 1280x1024, 4xaa, 8xaf og det meste av effekter på fullt går glatt, men det er noe med når det kommer nye lyder og nye ting som skjer jeg får merkelige lags.

Endret av Chris88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg går alt som smør med AMD64 3200+, 9800pro, 1gb ram, Audigy2, i 1280x960 med alt på max, utenom kantutjevning som er på 2x.

Har opplevd med lydkortet jeg hadde før (Live 1024) at ferske spill lagget, og dersom jeg skrudde ned lydkvaliteten sluttet det å lagge. Kanskje det kan hjelpe?

Og når det gjelder HL2 så finner jeg nesten ikke ord. Kan det bli bedre?

Skrevet

Da ser det ut til at lydproblemene mine er fikset.

Det jeg gjort først var at jeg installerte Catalyst 4.12 Beta. Så installerte jeg nyere Lyddrivere til Audigy 2 o.l. Så defragmenterte jeg 50% C: (kunne ikke vente lenger) og ryddet opp på harddisken og tok en restart. Har lagt merke til 1 gang på denne halvtimen jeg har spilt at jeg såvidt fikk en liten lag.. Ellers kjører jeg Truform som er anbefalt, 1280x960, 4xaa 8xaf, vsync og det som er på max på min deilige 17" LCD. Jeg er imponert! :D

Skrevet

ikkje fått inn 4.12b enda men etter defragmentering gjekk det nesten smerte fritt... kun etter laoding det hakker i 10 sek...

Skrevet

Jeg har samme problemet.

Hardware:

A64 3500+

X800 XT PE

1 GB RAM

Audigy Player (Altså Audigy 1)

Jeg har ikke prøvd nye drivere til lydkortet, er det noen som vet hvilke som er anbefalt? Jeg bruker Catalyst 4.11, har også prøvd modifiserte 4.12-drivere.

Skrevet

Prøv å fiks i dxsupport fila.

Utrag

"name" "AMD"

"min megahertz" "0"

"max megahertz" "1700"

"ConVar.r_waterforceexpensive" "0"

"ConVar.r_waterforcereflectentities" "0"

"ConVar.sv_alternateticks" "1"

"ConVar.r_VehicleViewDampen" "0"

Slik har jeg det

"name" "AMD"

"min megahertz" "0"

"max megahertz" "2200"

"ConVar.r_waterforceexpensive" "0"

"ConVar.r_waterforcereflectentities" "0"

"ConVar.sv_alternateticks" "1"

"ConVar.r_VehicleViewDampen" "0"

still og på der det står ram.

Skrevet

Her er et tips som hjalp litt for meg:

Legg inn "snd_async_fullyasync 1" i en eller annen config-fil (finnes det noen autoexec.cfg i hl2? jeg la den inn i config.cfg, men da var den sletta etter jeg var ferdig med å spille :p).

Dette fikser ikke problemet helt, men istedet for at lyden hakker, og at dermed spillet hakker samtidig så henger lydene som før hadde hakka 0.5-1 sekund etter.

Skrevet

Har:

NF7-S v2

9800pro

xp2500

Slet med hakking i lyd på HL2 og Rome:total war

Formaterte c:

Installerte ati beta 4.12

Installerte nyeste drivere til nf7-s

Ingen problem etterpå.

Ser ut for meg at problemene med hakking i lyden starter etter winXP har ligget i ro på partisjonen i over 6mnd. En restart løser problemet midlertidlig, men problemet kommer raskt fram igjen. Formatering løser problemet lenge.

Skrevet
ghost7 Skrevet 17/11/2004 : 07:26
drivere har lite med saken dessverre å gjere merka eg...hd til minne problem... for lite minne med 1GB trur eg..

Da burde de med 6800u med 1gb også ha problemer?

Jepp, det gjør jeg også.

POV 6800 Ultra, 1Gig med RAM. Har ikke sjekket det med lyddriverne enda, så det skal testes først.

Skrevet

quote:

"Ser ut for meg at problemene med hakking i lyden starter etter winXP har ligget i ro på partisjonen i over 6mnd. En restart løser problemet midlertidlig, men problemet kommer raskt fram igjen. Formatering løser problemet lenge."

kanskje du må lufte windowsen din oftere da, vi mennesker blir jo også feite og sløve av å ligge i ro i 6 mnd :tease:

bare tull å tøys og reinnstallere windows i hytt og pine.. utgjorde ingen forskjell for meg iallefall.. prøvde først hl2 på den gamle disken (og windows innstallasjonen min) og fikk dagen etter en splitter ny harddisk som jeg satt opp som ny system disk.. akkurat samme problema med hl2.. hjelper ikke å formatere, reinnstallere, defragmentere, reparere (rene pompel og pilt gitt.. hehe) osv.. så løsninga må ligge et annet sted

Skrevet
Jeg bruker rett og slett bare integrerte lyden i K8N NEO Platinum hovedkortet mitt jeg. Og kombinert med 64 3000+ og Sapphire Radeon x800pro - så går det heeeelt flytende med alt på max i 1280x1024 - og lyden kan ikke sies og være annet enn perfekt.

HalfLife 2 er min nye religion :w00t:

Har faktisk tenkt på det samme.

Jeg har integret lydkort jeg også (875P NEO-FIS2R) men vet du hvor man kan finne driver til lydkortet, den som følger med på plata er vel i eldste laget kanskje? kan kanskje se om jeg finner en på msi sine hjemmesider :)

Skal si i fra hvis dette hjelper noe for meg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...