Gå til innhold

V800 - Mulig å få tak i/brukbar i Norge?


Rayban

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å sikle på Sony Ericssons nye V800-modell, som er laget på bestilling fra Vodafone og dermed selges utelukkende av Vodafone. Men er det mulig å bruke denne telefonene i Norge dersom man klarer å få tak i den, og isåfall hvordan kan man få tak i den? Ønsker ikke akkurat å tegne noe Vodafona-abbonnement i utlandet....

 

Forbannede griske Vodafone som skal ha enerett på telefoner, møkkaunger!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men synd de taper jo penger på å ikke selge den her da!

det tviler jeg på.

 

Noe sier meg at det ikke er en tilfeldighet at den bare blir Vodafone-telefon, og at det er snakk om ganske store summer når man produserer en mobil for verdens nest største operatør.

 

Alle de store markedene i europa har jo vodafone.

Endret av arehei
Lenke til kommentar
Alle de store markedene i europa har jo vodafone.

Så hvorfor har ikke vi vodafone?

Fordi det bor stusselige 4,5 milloner i dette landet, og konkurransen mellom operatørene er allerede veletablert.

 

Jeg regner med at vodafone vurderer alle land, og de ser vel ingen grunn til å komme hit. Ser ikke på det som økonomisk positivt.

Lenke til kommentar
må bare finne ut hvor jeg kan få kjøpt telefonen!!

 

Noen som vet??

Får vel kjøpt den på voodafone shop (egen butikk i Sverige) eller så er det vel vanlige butikker som har den.

 

Men er det sånn at du må kjøpe den med voodafone i Sverige og få den låst opp etterpå? Må man ikke da betale månedsavgift eller no på Voodafone?

Endret av Alderon
Lenke til kommentar

Så vidt jeg har forstått det, så er eneste måten å få den i sverige på, å kjøpe den med vodaphoneabbonement med 24måneders binding. Ser at man i england kan få det ned i 12 måneder, men det virket dyrere (regnet ikke på det). Har ikke sjekket andre land.

 

I Sverige blir det da 24 måneder * 199 kroner for telefonen. Pluss 399 i opplåsning fra gsmteknikk.

For en SÅ fet telefon, er det faktisk ikke utrolig dyrt, men nesten billig.

Jeg regner med at det kanskje ikke finnes norsk språk til denne telefonen enda, siden den ikke selges i Norge, og vodaphone ikke har nett her?

 

Jeg vet ikke hvordan det er å bruke 3g-nett med telefoner som ikke er solgt av telenor. Dagens artikkel her på amobil.no sier at det ikke er mulig, men dette synes jeg høres snodig ut....

 

Kan noen kanskje finne ut om det finnes norsk språk? :)

Lenke til kommentar

Hvordan kan du være helt sikker på at det er norsk meny på den? Ja, jeg skulle tro det selv, men det er tross alt en telefon som ikke er laget for å selges i norge. vi har jo ikke vodaphone her... Og selvfølgelig vil den fungere på gsm-nettet, men det er jo ikke interessant å kjøpe en sånn telefon for kun å bruke som gsm-telefon... :)

Lenke til kommentar

Uansett så kan gsmteknikk bytte språk på mobilene også.

Det er inkludert hvis man bestiller en sånn unbranding/unlock hos dem.

Men siden den tlf kun er ute med Vodaphone, det er ikke noe ofisiell SE firmware til den så kan det hende det ikke finnes norsk sprpk i det hele tatt til den.

Det skader ikke å bruke engelsk i så fall.

 

Sendte forresten mail til SE angående når dem vil komme 3g tlf til Norge.

DEM vil ikke lansere 3g tlf i Norge før i APRIL 2005.

 

Regner med at dem inntil da har lansert endel 3g mobiler,muligens en unbranded versjon av V800 og kanskje noen enda bedre mobiler.

 

Enten går jeg og kjøper V800 fra Sverige eller nødt til å kjøpe NOKIA 6630 eller

den Samsung tlf Z107 som er en klapp tlf med videotelefoni støtte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...