frholte Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Ønsker internett et sted hvor det ikke er tilgang til telefonlinje og bruk av mobil blir dyrt i lengden. Noen som vet om det lar seg gjøre å få internett over strømnettet eller parabol? Vet at i Stavanger området er strømnettet blitt brukt...
Kevlar Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Parabol er mulig, men koster penger per minutt du bruker det, og har elendig ping (1000ms +)
Uderzo Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Ønsker internett et sted hvor det ikke er tilgang til telefonlinje og bruk av mobil blir dyrt i lengden. Noen som vet om det lar seg gjøre å få internett over strømnettet eller parabol? Vet at i Stavanger området er strømnettet blitt brukt... De har lagt fiber i stavanger området. De bruker ikke selve strømnettet.
Ko_deZ Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Parabol internett har ca 680ms ping, rett og slett fordi det er tiden det tar for å komme til og fra satelitten med signaler (lysets hastighet). Dersom du har returkanal på ISDN eller noe slikt er ping-tidene halvparten+ISDN ping. Det er uansett ikke noe å satse på. -Ko_deZ-
melsom Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Er det noen i nærheten som har adsl eller noe slikt? Isåfall ville det kanskje vært et håp om og sette opp trådløst nettverk Det kan gå ganske langt med rettningsbestemte antenner.
Mr_Tiger Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Parabol er mulig, men koster penger per minutt du bruker det, og har elendig ping (1000ms +) parabo er ikke en mulighet, siden du må ha linje ut for å få retur. Dessuten har de fleste aktører lagt dette på is p.g.a for høy pris.
rvenes Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Parabol er mulig, men koster penger per minutt du bruker det, og har elendig ping (1000ms +) parabo er ikke en mulighet, siden du må ha linje ut for å få retur. Dessuten har de fleste aktører lagt dette på is p.g.a for høy pris. Tull. Altid må noken feilfonformere her. Sånne burde ha vore stengt ute fra forumet i lang tid. Vis du søker rundt om på forumet så finner du noken som heiter Tiscali SAT, 2 vegs satelitt løysing frå Tiscali. Eg fant ikkje det på deira sider no, har ikkje tid og leite meir.,
Stream Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Tiscali SAT er ikke lenger tilgjengelig (her i landet) etter det jeg har forstått. Sirius tilbyr bredbånd over parabol, men det er bare enveis, med isdn som returkanal.
ahpadt Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Internett via strømnettet er enda i startfasen, så jeg tviler på at du kan få det..
Mr_Tiger Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 Tull. Altid må noken feilfonformere her. Sånne burde ha vore stengt ute fra forumet i lang tid. Vis du søker rundt om på forumet så finner du noken som heiter Tiscali SAT, 2 vegs satelitt løysing frå Tiscali. Eg fant ikkje det på deira sider no, har ikkje tid og leite meir., Blir kanskje litt dumt av deg å komme med slike bastante kommentarer når du selv ikke vet. Tiscali sat med 2 veg er lengre ikke tilgjengelig her i Norge.
rvenes Skrevet 16. november 2004 Skrevet 16. november 2004 da finnes det heilt sikkert frå andre land.
nilskj Skrevet 24. november 2004 Skrevet 24. november 2004 Jeg har også letet etter internett via parabol og fant en leverandør som leverer dette. Det er toveis. med hastigheter opp til 8 MB. Har ikke vært i kontakt med firmaet så jeg hvet ikke noe mer om dette. men her er en link. http://www.aasterudweb.com/index2.asp?language=no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå