Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp til å bruke dc++ bak skolens brannmur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er ikke farlig, har lyst å bare prøv, kan du hjelpe med?

Er det ikkje irriterande, alle veit kva knapp du skal trykke på, men ingen vil fortelje det. :!:

hehe, tror nok det er sannheten ja...

 

er forresten sysadmin på en skole selv, jeg hadde ikke likt at du gjorde det, derfor vil jeg ikke hjelpe...

 

bwt, hva er vitsen med å "prøve" dc++ på skolens internett, prøv det hjemme, det er mye lettere

Lenke til kommentar

DC (og andre P2P-programmer) er forbudt her på skolen.

Eg er sysadmin på skule, og har måtte lagt inn endra strengere begrensinger i enkelte klasserom pga. 1, kanskje 2 elever som vil installere og laste ned.

 

Litt synd egentlig, for det rammer alle elevene, ikkje berre den/dei som øydelegg.

 

Er du litt fornuftig så respekterer du dei reglene som er på skolen. Det er forresten gjerne ein grunn til at dei begrensingene er der i utgangspunktet?

Du er vel klar over at det er folk som er ansvarlige for kva linja faktisk blir brukt til? Så om du laster ned td. Win2003 server, og blir ferska, så er det f.eks. rektor som får svi for det!

Lenke til kommentar
Du er vel klar over at det er folk som er ansvarlige for kva linja faktisk blir brukt til? Så om du laster ned td. Win2003 server, og blir ferska, så er det f.eks. rektor som får svi for det!

Du er klar over at dem kan last ned så mye dem vil? Det er delinga derimot som f.eks. rektor får svi for. Hvorvidt de norske lover skal gjelde elever på ein skole, er jo selvsagt opp til sysadmin...

Lenke til kommentar
Beklager så mykje. Sjølvsagt er eg klar over at det er forskjell på nedlasting/opplasting _av film og musik_.

Programvare er noko heilt anna. Det er faktisk ikkje lov å laste ned kopibeskytta programvare...

Om du bor i Norge, gjør du nok det. Det er denne loven de regner med å få forandret til nyttår, slik at det ikke blir lov lenger. Men da går vel DC (og andre fildelingsklienter) over til SSL og andre ting for å holde seg unna loven.

Lenke til kommentar

jallakim:

Du har lov til å laste ned musikk, film, bøker og bilder o.l.  Det er definitivt ikke lov å laste ned programvare, med mindre rettighetshaver har eksplisitt gitt tillatelse til dette.  Dette er regulert i Åndsverklovens §12.  Som sagt over, selv om det er lov å laste ned enkelte ting, så er det ikke lov å dele dette ut uten rettighetshavers eksplisitte tillatelse.

Det er nok ikkje lov, nei (sjå punk "b" i §12).

 

Roca:

2 poeng til deg. Trur dei fleste elever ville sett på det som ein bonus. ;)

Men rektor her på huset er ein kul mann. Alle liker han. Også elevene. :)

Endret av nmedaas
Lenke til kommentar
jeg bruker skolens trådløsnettet, men det er bare port 80 som er mulig pluss msn, er det mulig å omgå denne brannmur slik at jeg kan bruke dc++ til nedlasting.

 

på forhånd takk!! :-)

Kan du ikke heller få deg bredbånd hjemme da... Fildelingsprogrammer på en skole blir bare rot/ekstraarbeid fpr IT-ansvarlig allikevel...

Lenke til kommentar
Om du bor i Norge, gjør du nok det. Det er denne loven de regner med å få forandret til nyttår, slik at det ikke blir lov lenger. Men da går vel DC (og andre fildelingsklienter) over til SSL og andre ting for å holde seg unna loven.

? Skal loven endres slik at det skal bli vanskeligere å dele / laste ned filer?

Hmmm... :hmm:

Er det noen måte å unngå dette på, da? Vet du noe om mer om dette?

De skal i alle fall få jobbe godt med å finne opp en smart løsning på problemet... Det er (slik det er nå) ikke ulovlig å gå inn på en annen brukers PC og hente ting derfra. Da må de jo endre på dette, og det kan det bli vanskelig å finne en god løsning på. Jeg mener, da utelukkes jo en del andre ting også... i staten, for eksempel...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...