Gå til innhold

Radeon 9800: innstillinger, hjelp


kjellme

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spm angående dette, men først mine specs:

PowerColor Radeon 9800 PRO

Amd Athlon 64 3200+

MSI k8n neo platinum (s754)

1 giga Twinmos Ram (faktisk :!: )

10000 raptor HD

Jeg byttet nylig ut mitt gamle hercules 9600se med et powercolor 9800 pro. Men jeg ble skuffet da. jeg merker nesten ingen ytelses forskjell. Har disabla fast write, er det noe mer jeg kan gjøre for å få noe mer guff i dette kortet?

 

får 2403 i 3dmark05. Er ikke det litt lite?

 

ps. har ikke overklokket

 

Edit: se på siste tråden min

Endret av kjellme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, klar over at 3dmark ikke er et spill. men det jeg mente å få fram, er at jeg synes at det er liten forskjell hos meg mellom 9600se og 9800 pro i spill. har litt problemer i spill også.

skal kjøre ferdig testen nå, og se hvor mye poeng jeg får

Endret av kjellme
Lenke til kommentar
hehe, klar over at 3dmark ikke er et spill. men det jeg mente å få fram, er at jeg synes at det er liten forskjell hos meg mellom 9600se og 9800 pro i spill. har litt problemer i spill også.

skal kjøre testen nå, og se hvor mye poeng jeg får

Skru på 4X AA så merker du det.

 

Og å skrive : har litt problemer i spill også

 

WTF?

 

Kunne vel gitt en forklaring.

Endret av Synxz
Lenke til kommentar

det skal jo være STOR forsjell fra 9600se til 9800pro!

 

9600se har jo bare 128bit mot 9800pro's 256!

(hvis ikke jeg tar kjempe feil) har 9600se 2/4(ække helt sikker)pipes og 9800pro har 8!

klokke hastigheten fra 9600se til 9800pro er også en stor forskjel!

 

9800pro skal jo stokkepryle 9600se!

 

hvis du ikke merker forjell har du noe feil instillinger et eller annet sted, eller så er kortet ditt defekt!

Lenke til kommentar

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

Beklager for jeg skrev en rotete tråd. men jeg prøver igjen.

På mitt gamle 9600 se kort opplevde jeg litt "hakking" når jeg f.eks spilte Star Wars battlefront. Men det tenkte jeg ikke over, for det er jo et ræva kort. Men så skaffet jeg meg 9800 pro, og det er ingen forbedring. "hakker" like mye.

Dette kommer sikkert av at kortet er feil innstilt. Har nå lagt inn nyeste driverne fra ati (de som krevet at du har framework installert), men ingen bedring.

Er det noen som kan hjelpe meg å stille inn kortet?

Når jeg slår av AA og AF, hva slags fart skal jeg sette på de da?

Skal jeg slå av "fast write" ?=

Når jeg går inn på control center å ser under "smart-gart", så er alt på der (aktivert), er det rett?

er 2403 i 3dmark05 lite?

Endret av kjellme
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...