Gå til innhold

Ganske skremmende info.


Peri

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en viktig forskjell. Pandaen er en art som er utryddingstruet. Arten menneske er ikke, selv om enkelte "varianter" blir mindre og mindre vanlige. Utsagnet ditt er ukorrekt.

 

En panda er vel en bjørn? dvs at pandaen er bare en annen variant av bjørn. Det blir jo omtrent det samme som den hvite rase kontra andre menneskeraser?

 

Er jo masse isbjørner, svartbjørner osv osv osv så da trenger vi jo ikke bevare pandaen heller.

Lenke til kommentar
Det er en viktig forskjell. Pandaen er en art som er utryddingstruet. Arten menneske er ikke, selv om enkelte "varianter" blir mindre og mindre vanlige. Utsagnet ditt er ukorrekt.

 

En panda er vel en bjørn? dvs at pandaen er bare en annen variant av bjørn. Det blir jo omtrent det samme som den hvite rase kontra andre menneskeraser?

 

Er jo masse isbjørner, svartbjørner osv osv osv så da trenger vi jo ikke bevare pandaen heller.

Har du i det hele tatt noen idé om hva begrepet art innebærer? Jeg anbefaler at du tar et lite dukk ned i en biologibok og frisker opp litt kunnskap fra skolen.

 

GIANT PANDA:

Kingdom:  Animalia

Phylum:  Chordata

Class:  Mammalia

Order:  Carnivora

Family:  Ursidae

Genus:  Ailuropoda

Species:  melanoleuca

POLAR BEAR:

Kingdom:  Animalia

Phylum:  Chordata

Class:  Mammalia

Order:  Carnivora

Family:  Ursidae

Genus:  Ursus

Species:  U. maritimus

 

 

Et tilsvarende forhold finner vi mellom f.eks. ARTEN menneske og ARTEN vanlig sjimpanse:

HUMAN:

Kingdom:  Animalia

Phylum:  Chordata

Class:  Mammalia

Order:  Primates

Family:  Hominidae

Subfamily:  Homininae

Genus:  Homo

Species:  H. sapiens

COMMON CHIMPANZEE:

Kingdom:  Animalia

Phylum:  Chordata

Class:  Mammalia

Order:  Primates

Family:  Hominidae

Genus:  Pan

Species:  P. troglodytes

Endret av gspr
Lenke til kommentar

svare på hva? du hadde rett om pandaene.. congrats!

 

Jeg syns ikke det er så forbanna gale at vi ikke er så ariske men jeg syns det var ganske intressant for jeg har aldri tenktover at utviklinga faktisk går den veien.

 

Har aldri sagt at det jeg sier er rett og det dere sier er galt.

 

Det jeg ville fram til var en diskusjon som vi har nå.

Lenke til kommentar

OK, jeg hadde rett om pandaene. Ergo har jeg også rett om at det ikke er noen art som står på spill her. Arten menneske er ikke truet av dette (vi har ti tusen andre ting som truer oss, men det er ikke relevant her).

Case closed.

 

Du ville frem til en diskusjon som vi har nå? Du vil jo ikke diskutere. Du sier jo at folk som ikke er enige bare kan la være å lese.

Lenke til kommentar
Løgnene og oppgulpe til herr gsm bryr jeg meg ikke om, men jeg ser det som viktig å bevare hvite mennesker.

Sukk. Vil du ha faktaene fra andre kilder, så bare si ifra. Skal nok klare å oppdrive et biologisk leksikon på nettet, hvis wikipedia er for løgnaktig for deg. Vil du det? PS: Rapportert for personangrep og generell forurensing av bits på hw.no sine disker med dine innlegg.

 

Peri: Tror det er snakk om oppgitthet fremfor å bli provosert. Det er bare det at du nå sitter igjen med absolutt ingenting, og vi lurer på hvor i alle dager du vil hen.

 

Edit: Ah, nå kommer du med en ny påstand. "Det er viktig å bevare hvite mennesker"... hvorfor det? Gjennomsnittshøyden til folk har økt rimelig kraftig det siste århundret - er det derfor viktig å bevare lave mennesker? Jeg skjønner ikke hvor du vil.

Endret av gspr
Lenke til kommentar
Sitter igjen med ingenting? jeg mener det samme fortsatt uansett hvor mye fakta du kommer med.

Nettopp, ja. Egentlig tror jeg vi kunne avsluttet her. Du har vist din dumhet og uvitenhet overfor verden, og vi trenger ikke bruke mer tid på deg. Men det ville tilsi at jeg kunne få meg til å gjøre ting som matteinnlevering, og det orker jeg ikke akkurat nå, så derfor lar jeg dette ikke ligge helt enda.

 

 

Poenget er at hvite folk kommer til å forsvinne og det syns jeg er skremmende.
Dette er altså en totalt irrasjonell frykt, slik som f.eks. frykten for edderkopper? Hvis dette er tilfelle, håper jeg du klarer deg gjennom hverdagen. Hvis ikke, må du ikke være redd for å søke hjelp. De fleste av oss har imidlertid noen irrasjonelle fobier, så det går nok greit.

Dersom du mener dette ikke er en irrasjonell frykt, må du vennligst forklare deg.

Lenke til kommentar

frykt er vel kanskje feil ord men jeg syns det er plagsomt/leit, jeg klarer meg fint i hverdagen takk.

 

Hvorfor er det dumt?? er jeg dum som syns det er leit at hvite folk vil forsvinne i framtiden? Jeg liker forskjellige farger, blir ikke så spennende hvis alle ser like ut i framtia.

 

Vi kan diskutere i en evighet men vil aldri bli enige

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...