Gå til innhold

CAT 4.12 beta ute


Ronnie

Anbefalte innlegg

x800xtpe @ 500/500

Hvorfor i all verden kjører du testen med underklokket skjermkort?

...for liten psu til å ha vifter i kabinettet = dårlig kjøling..

og kortet klarer ikke 520/560 ... :roll:

edit: vet ikke om den er for liten, men uansett, den klarer ingenting av vifter og lys lenger..bare cpu-vifta.. og cpu undervoltes noe jævlig..har sett den nede på 1.3v før..

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
x800xtpe @ 500/500

Hvorfor i all verden kjører du testen med underklokket skjermkort?

...for liten psu til å ha vifter i kabinettet = dårlig kjøling..

og kortet klarer ikke 520/560 ... :roll:

Sleng inn X800XT biosen, (500/500) ikke X800XT PE biosen (520/560). Så slipper du å under klokke. Å så stemmer navnet med ytelsen også ;)

 

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=324671&hl=

Lenke til kommentar

Jeg har program til å forandre navn på CPU hjemme med. Alle spill å benchmark's registrerer min som en Winchester 3500+, som den også er. Hvis jeg redigerer navnet til FX55, er den det da? Samme opplegget ikke sant :) Hvorfor kalle det ett X800XTPE, når folk med X800XT har lik ytelse til deg. Det blir liksom ett fancy navn, som skjuler den egentlige ytelsen.

 

PS. Men du skriver heldigvis hvilkne MHz du kjører på. Det er positivt :thumbup:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
tja hvorfor lyge når jeg ikke klarer å kjøre på høyere enn 508.5/555 ? :p

edit: da med MYE artifacts ..

he he he

 

Med andre ord så er biosen jeg linket til perfekt for deg. Går på riktig hastighet for kortet ditt, å du slipper atitool/powerstrip eller hva du bruker for å få riktig hastighet. Noe å tenke på neste gang du har en floppy i nærheten.

Lenke til kommentar
Noen som har prøvd disse driverne med Half Life 2 ? Hvordan er de ifordhold til 4.11 driveren ?

 

Jeg har en ræva skjerm og lurer på om jeg vil føle noe forskjell fra 4.11 driveren til 4.12 driveren når jeg har bare 60 hertz skjerm. Er en skam med så dårlig skjerm til en så ok pc .

60 Hz skjerm? Hvis du da snakker om en CRT-skjerm, vil jeg på det sterkeste anbefale deg å skaffe deg en annen skjerm. 60Hz flimring er jo slitsomt for øynene.

 

Jeg tror forøvrig ikke du vil merke noen forskjell hvis du har høyere FPS enn antall Hz med 4.11 allerede, dvs et sted over 60fps i framerate. De gangene fps'en evt faller UNDER 60fps vil du jo kunne se forskjell, da. :)

Lenke til kommentar

Hvordan installeres disse beta driverne? control panelet følger ikke med ikke sant? så det betyr at jeg må laste ned kontroll panelet å? men hvor får jeg det hend? sitter nemlig med omega driverne som er basert på 4.9 og siden omega ikke har sluppet driverne enda som er basert på beta 4.12 så må jeg laste ned ati sine siden jeg nettopp har kjøpt med hl 2.

Så er det noen som kunne ha hjulpet meg litt her?

 

Eller er det jeg som tar feil og alt jeg trenger er bare å laste ned driverne å uninstallere omega sine og installere ati sine akkurat som jeg gjør når ikke-beta drivere releases?

Endret av ToxicMan
Lenke til kommentar

Sliter også med å få lagt inn Catalyst driverene ordentlig. Det ser ut som alt er gått greit, men i device manager står skjermkortet som Unknown device, - og når jeg forsøker å legge inn driverene (fra der jeg vet de ligger) vil den ikke finne dem..

 

Jeg har x800xt PCI-E og SP2 (med .Net Framework 1.1 lagt inn)

 

Noen som har vært borti noe lignende?

 

(Det samme skjer med omegadrivere...)

 

EDIT: Sorry! Jeg hadde faktisk glemt at det er et VIVO kort jeg har, slik at det selvfølgelig var WDM driverene som manglet på skjermkortet.. :blush:

 

EDIT 2: Kjørte en kjapp benchmarking i 3DMark05 (er ikke noe særlig fan av denne måten å måle på, men..), og med 4.12b driverene var forskjellen fra mine gamle v4.9 på hele 1100 poeng (3770 -> 4864)! Dette uten å tweake noe som helst på skjermkortet og med alt på default i Catalyst Center. Forskjellen er godt merkbar i kraftige spill som f.eks MOH:PA også!

 

EDIT 3: Hmm, ble litt fristet til å tweake litt på innstillingene, og vips så har vi 5659pt..

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar
Hvordan installeres disse beta driverne? control panelet følger ikke med ikke sant?

Det gamle kontrollpanelet følger med...

Men du kan også laste ned Catalyst Control Center om du ønsker.

 

Men du må være obs på at flere (inkludert meg selv) har mistet Overdrive funksjonaliteten når de har gjort dette. (Servicen 'ATI Smart' vil rett og slett ikke starte...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...