Gå til innhold

Eeeh, Støv innvendig i pc- Hjelp!


Anbefalte innlegg

Finnes det antistatiske støvsugere for PC utstyr`?

Ram brikker, vifter, hard disker, til og med noe av CPU vifta er dekket med svineriet. Men det er lisssom ikke bare å kløne innimellom krokene med fingrene--

 

Er det noen som vet hvor jeg får anskaffet en bra løsning som fjerner alt dette på en sikker måte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær litt forsiktig med disse "komprimert luft på sprayboks". Noen av dem blåser ikke luft, men brannfarlig gass. Brukte en sånn på en gjengrodd PSU som jeg hold foran en elektrisk luftrenser for at støvet ikke skulle spre seg over alt. Det knitret stygt i luftrenseren og plutselig stod hele PSUen i flammer. Det brant i ca. 5 sekunder før gassen hadde brent opp. Luktet svidd kretskort i hele leiligheten etterpå, men PSUen virket.

Lenke til kommentar
Vær litt forsiktig med disse "komprimert luft på sprayboks". Noen av dem blåser ikke luft, men brannfarlig gass. Brukte en sånn på en gjengrodd PSU som jeg hold foran en elektrisk luftrenser for at støvet ikke skulle spre seg over alt. Det knitret stygt i luftrenseren og plutselig stod hele PSUen i flammer. Det brant i ca. 5 sekunder før gassen hadde brent opp. Luktet svidd kretskort i hele leiligheten etterpå, men PSUen virket.

Selvfølgelig må en først sjekke at gassen IKKE er brennbar... Står alltid på siden av flasken... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...