Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skolen sperrer nettet litt vel mye?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sidan du skal bruke det til skulearbeid så spør du læreren om å få tilgang, bruk argumentet at du ikkje kan utføre oppgåva utan det programmet.

Tror du at lærere har tilgang til å åpne sånne ting, det får jeg da ikke håpe at de har.

Du spør læraren om lov\tilgang, og går så vidare til ein IT-person som kan utføre det.

Lenke til kommentar
Sidan du skal bruke det til skulearbeid så spør du læreren om å få tilgang, bruk argumentet at du ikkje kan utføre oppgåva utan det programmet.

Tror du at lærere har tilgang til å åpne sånne ting, det får jeg da ikke håpe at de har.

Du spør læraren om lov\tilgang, og går så vidare til ein IT-person som kan utføre det.

Det kan gå, men jeg tipper at it folken forstår lunta.....

Lenke til kommentar
I store data nettver er det en ulempe å ha smartkort, det er mye raskere å bare ghoste om maskinene. Eks: Hvis du har SUS server oppe å går, så må du logge deg på som administrator på alle maskinene når det har kommet ut en sikkerhets oppdatering, dette er tungvint.

Nå er ikke SUS 100% heller, med WUS som er annonsert våren 05 vil du slippe dette - dessuten tror jeg ikke en skole ville brukt SUS, de bruker nok heller SMS

Lenke til kommentar

For en skole er jo sms et mye bedre alternativ, såfremt det ikke er en liten skole med lite ressurser.

 

Har en kamerat som jobbet på en vgs, der kjørte de sms, en annen kamerat jobber i sandefjord kommune og reiser rundt på forskjellige skoler i området rundt der, og det er stort sett sms det går i.

sus ikke gir de helt store tilbakemeldingene på hva som er installert eller ikke uten bruk av tredjepartsprogramvare, derfor velger svært mange sms istedet, og da får man også et mye kraftigere verktøy.

Lenke til kommentar
Dette er ikke en god løsning når man har windows xp i nett. Da du i tillegg sletter brukerprofilen. Det med sikkerhets oppdateringer er i tillegg veldig tungvindt med disse kortene. Disse kortene tror jeg ble brukt mye mer når man hadde win 98 maskiner i nett.

Kort-løsningene er gammeldags og tungvint. Nå finnes det software som gjør samme jobben mye bedre, og i tillegg øker fleksibilteten mhp. installering av oppdateringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...