Gå til innhold

Moddet Xbox = No Xbox Live


Shimano

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du har helt rett, det er lov å modde en xbox. Men - det er ikke lov å benytte en moddet xbox til å spille xbox live. Vanskeligere er det ikke.

Enkelt er det. Men hvorfor gjøre det "ulovlig" når det er "lovlig"? Sant nok at mange bruker cheats, men det er jo ikke alle som bruker det.

Tenkt scenario:

 

Du sitter å spiller et spill du selv føler at du er kongen i, noe du faktisk er... Du kvester alle som kommer i din vei, og ingen kan stoppe deg... Noen som da har chippa boxen sin, logger på, starter en eventuell trainer og KNUSER deg! (eller enda verre, du blir beskyldt for at du har chippa boxen din og alle hater deg bare fordi de tror du cheater, noe du ærlig og redelig ikke gjør...)

 

Du mister da all din respekt på serveren og ingen kommer til å huske deg som den kongen du virkelig er... Kjipt ikke sant??

 

Det jeg egentlig vil fram til, er at alle burde stille likt.. I noen spill er det jo lagt inn handikap, for at det skal bli lettere for de som ikke er så gode og omvendt... Dette er jo også egentlig en cheat...

 

Siden Microsoft har sagt at de ikke tolererer noen form for modding av boxen, siden det kan føre til cheating og diverse andre ting, så er det jo helt greit at de banner disse...

 

(min mening dette da...)

Lenke til kommentar

ja, ms forbyr modda xboxer siden det kan føre til cheats.. rrriktig...

 

det er jo selvsagt for å forhindre piratkopiering at de gjør det! hvorfor i all verden tror du de gjorde det rett før halo2 kom ut?

 

synes hele opplegget er latterlig, kanskje ms skulle gjort så vi ikke kunne koble oss opp til internett visst vi hadde piratkopiert programvare på pc'n! det hadde vært noe..

 

menmen, man får bare vente, kommer nok en smarting som finner en vei forbi dette også.

Lenke til kommentar
det er jo selvsagt for å forhindre piratkopiering at de gjør det!

Dette forhindrer da ikke piratkopiering på noen måte. Det er fremdeles fritt fram for alle som vil snylte.

 

Det eneste som hindres er tilgangen til Xbox Live hvis det er gjort endringer i soft/hardware for å unngå at man får muligheten til å kjøre hackede spill online.

 

Jeg betaler for Live for at det skal være en nøytral og kontrollert plattform uten cheats der alle står på like fot og der det er ferdighetene som avgjør og ikke utstyret og eventuelt hackede klienter. Nettopp derfor er jeg glad for at MS slår hardt ned på ting som potensielt kan brukes til å jukse med.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
ja du får leve i den grønne boblen din og tro va du vil..

Ja du og. Det plager deg tydeligvis at disse tingene også hindrer folk som piratkopierer.

 

Jeg dropper ihvertfall Live den dagen det kommer cheatere der, og det vet MS at mange kommer til å gjøre. Jeg betaler ikke for en tjeneste som slipper inn folk som jukser, vil jeg ha slikt så spiller jeg gratis online på PC istedet.

 

Men det er vel ikke noe stort problem; de som har moddet boxen sin for å piratkopiere gidder vel heller ikke å bruke penger på Live.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Men det er vel ikke noe stort problem; de som har moddet boxen sin for å piratkopiere gidder vel heller ikke å bruke penger på Live.

Ikke skjær alle over en kam (du sier det ikke direkte, men virker som du mener at alle som modder Xbox gjør det for å piratkopiere, og at en stor andel av disse jukser). Jeg har moddet Xbox. Hvorfor skulle jeg ikke det? Den er en genial medieavspiller, og gjør jobben jeg ellers ville brukt en annen PC til å gjøre. Jeg har over hodet ikke modifisert den for å piratkopiere, har en bråte spill (originale), og mange av dem spiller jeg på Live (skrur av chip). Faller meg ikke inn å jukse. Uansett om det er Xbox eller PC. Det er mange som er i samme situasjon. Gidder jeg å kjøpe en Xbox til om den jeg har nå blir bannet (tror ikke den blir det)? Nei. Kommer jeg til å kjøpe flere Live-spill om den jeg har blir bannet? Nei.

 

Det finnes bedre måter å sikre seg mot juks på. Microsoft er i sin fulle rett til å banne folk med modifiserte konsoller, men ingen får meg til å tro at det er noe de gjør for å være snille mot de som ikke har modchip, og at det er et stort problem med juks fra Xbox-er med modchip nå (chip må tross alt være skrudd av, så det er vel grenser for hva som er mulig skulle jeg tro). De har kunnet banne folk for dette lenge, men de har ikke gjort det? Hvorfor tror du? Tidspunktet var neppe helt tilfeldig. Xbox har blitt veldig vanlig, og mye takket være chipping. Microsoft er ikke dummere enn at de vet det. Om de hadde bannet alt som var med en gang hadde chipping kanskje blitt mindre populært, og kanskje antallet solgte Xbox-er hadde gått ned. Microsoft har også tjent store penger på at folk med chippet Xbox har abonnert på Live. De har samlet data om konsoller over relativt lang tid, og igjen: De kunne bannet før, men har ventet til nå.

 

Det er fair play av MS å banne, det står klart og tydelig at modifiserte Xbox-er på Live ikke er godtatt. Men, det må da likevel være mulig å kalle en spade for en spade. En artig iten sak: Folk som har oppgardert harddisk før de gikk på Live første gang ser ut til å være trygge, men om de skulle ombestemme seg og gå tilbake til original harddisk vil de bli bannet direkt. Treffsikkert system MS har...

Lenke til kommentar
Ikke skjær alle over en kam (du sier det ikke direkte, men virker som du mener at alle som modder Xbox gjør det for å piratkopiere, og at en stor andel av disse jukser).

Jeg er klar over at enkelte modder bare for å bruke den som medieavspiller, men *samtlige* av de jeg kjenner med moddet Xbox har flere titalls - for å ta et lavt anslag, jeg vet ikke nøyaktig antall - kopierte spill liggende inne (i tillegg til at de selvfølgelig bruker multimediafunksjonaliteten). Spill som f.eks. Halo 2 er allerede 'gammelt nytt' blant disse.

 

Det er litt sånn som med fildeling; en nyttig greie som KAN brukes til ting som ikke er ulovlig, men hoveddelen av trafikken er tross alt kopierte saker.

 

Som en kamerat av meg sa for en stund siden: ''Herregud, nå har jeg gitt over 2000 for Boxen med litt utstyr og over en tusenlapp for å modde/bytte harddisk - tror du virkelig jeg har råd til å kjøpe spill nå...'' :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jeg er klar over at enkelte modder bare for å bruke den som medieavspiller, men *samtlige* av de jeg kjenner med moddet Xbox har flere titalls - for å ta et lavt anslag, jeg vet ikke nøyaktig antall - kopierte spill liggende inne (i tillegg til at de selvfølgelig bruker multimediafunksjonaliteten). Spill som f.eks. Halo 2 er allerede 'gammelt nytt' blant disse.

 

Det er litt sånn som med fildeling; en nyttig greie som KAN brukes til ting som ikke er ulovlig, men hoveddelen av trafikken er tross alt kopierte saker.

 

Som en kamerat av meg sa for en stund siden: ''Herregud, nå har jeg gitt over 2000 for Boxen med litt utstyr og over en tusenlapp for å modde/bytte harddisk - tror du virkelig jeg har råd til å kjøpe spill nå...'' :)

Jeg ser absolutt poengene dine. Men jeg er ikke så sikker på at MS bare gjør dette for å beskytte folk mot juks. Det er flere tenkelige resultater av hva de gjør nå.

 

De ventet til folk hadde kjøpt Halo 2 og fått en forsmak på hvor rått det var på Live før de bannet. Kanskje vil det føre til at tusenvis av spillere løper til nærmeste butikk for å kjøpe enda en Xbox. Slikt vil se bra ut på statistikken til MS. At MS håper på noe slikt kan jo tidspunktet de bannet på antyde. Om de hadde bannet en stund før Halo 2 kom hadde Halo 2 solgt dårligere, og moddere hadde ikke fått en smakebit på hva de gikk glipp av.

 

Men, et annet aspekt er jo at Live-spilling faktisk var et argument for mange til å kjøpe originale spill. Hvis folk ikke kjøper en ny Xbox, men heller bestemmer seg for å skippe Live kan det føre til at salget av Xbox Live-spill kommer til å synke en god del. De som kun kjøper originalt for å kunne spille Live kan da plutselig like gjerne piratkopiere. Vi snakker jo ikke akkurat om en liten brukergruppe her heller.

 

Det kan også tenkes at slikt virker som en pådriver for uoffisielle Live-alternativer, noe som neppe er spesielt gunstig for MS.

Lenke til kommentar
De ventet til folk hadde kjøpt Halo 2 og fått en forsmak på hvor rått det var på Live før de bannet. Kanskje vil det føre til at tusenvis av spillere løper til nærmeste butikk for å kjøpe enda en Xbox.

 

Godt poeng, MS er sleipe nok til å gjøre noe slikt. Men bare en ting, du kjøper ikke ny Xbox om du blir bannet, du installerer ny eeprom, som du får til under hundrelappen.

Lenke til kommentar
Godt poeng, MS er sleipe nok til å gjøre noe slikt. Men bare en ting, du kjøper ikke ny Xbox om du blir bannet, du installerer ny eeprom, som du får til under hundrelappen.

Det fungerer ikke lenger. Har lest en del om dette. Det ser ut til at MS nå sjekker ID på harddisk også (matcher eeprom og hd-id første gang du logger på Live, og banner deg dersom en av disse forandrer seg). Hvis du blir bannet må du bytte både eeprom og harddisk (slik at det ser ut til at du sitter på en annen Xbox). Det er i alle fall slik det ser ut til at ting fungerer nå. Da blir det fort nesten like billig å kjøpe en egen Live-Xbox.

Lenke til kommentar

Au, - jeg ble også bannet med min Xbox selv om jeg spilte i "stealth mode".

 

Samme skjedde to kamerater av meg.

 

En av dem byttet EEPROM, men ble igjen bannet, så jeg kan bekrefte at dette ikke er noen god løsning lenger..

 

Jeg har derfor nå kjøpt meg en ny Crystal Xbox som ikke vil moddes for Live spill. Begge de andre har også gjort det.

 

Tipper Microsoft ganske riktig har kalkulert med at de fleste vil ende opp med samme konklusjon.

 

... og at grunnen til alt dette er Cheaters er nok ren propaganda. Ingen har jo kunnet spille i chipped modus, så hvis noen har klart å jukse ved bruk av noen saved games, så klarer de med andre ord fortsatt det.

 

Ja, ja.. den nye Crystal boksen ser i allefall pen ut i stua ved siden av den svarte... :)

Lenke til kommentar
Jeg dropper ihvertfall Live den dagen det kommer cheatere der, og det vet MS at mange kommer til å gjøre. Jeg betaler ikke for en tjeneste som slipper inn folk som jukser, vil jeg ha slikt så spiller jeg gratis online på PC istedet.

ja burde du ikke isåfall droppe live nå da? ettersom dette liksom er et såpass stort problem at ms nå gripe inn..

 

 

sier meg nå bare enig med Badinuff jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...