Gå til innhold

Moddet Xbox = No Xbox Live


Shimano

Anbefalte innlegg

More Information About New Xbox LIVE Ban System

>> Angerwound sent us new information about the new Xbox LIVE banning system.

Apparently Microsoft is now only banning the HDD-Key and not the Serial Number/Mac Address of the EEprom as before. This means that you do not need a whole new EEprom to get unbanned, but only a valid and non-banned HDD-Key.

 

So if your Xbox got banned you can unban it by unlocking your HD, change the HDD-Key in your EEprom (using configmagic or other EEprom tools) with a unbanned one from another EEprom (you can't just use a random key - it must be a valid one from a retail box), then just relock your HD and your Xbox will be unbanned. Even using an old banned EEprom and change it with an unbanned HDD-Key, will allow you to connect on LIVE. This has been tested for over a week and the xbox is still not banned. The box in question has been banned several times before as well as had it's live account terminated. Angerwound even tested it by putting random information on all other paramaters except the HDD-Key and it connected fine on LIVE.

 

This could have a great deal to do with why people are randomly getting banned now.

They had previously been using a valid serial number/Mac address but now the authentication servers do not want to validate their HDD Key.

 

The above information tells you how to get unbanned, but if you don't change anything to your setup it's likely you'll get banned again of course. At this moment we don't know yet what MS is all checking to ban an Xbox...

However, they are probably checking several things on the HD. So best thing you can do is to use your MS retail and untouched (no homebrew/hacked files) HD (don't forget to also unlock with old key/relock it with the new key) only to connect on LIVE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bah, bare la MS beholde den patetiske betal-tjenesten sin. Desto flere de kaster ut desto bedre.  :thumbup:

så du må ikke betale for de andre tjenestene ?

Patetisk betal-tjeneste = Xbox Live. Først skal man betale(en vanvittig pris) for å kjøpe spillet og så skal man liksom betale for å få spille det også? Nei takk.

Lenke til kommentar

ja, samme grunnen til at jeg ikke har vært helt ''tent'' på LIVE ,

 

Men viste ikke at det var en annen måte, noen som har en link ?

 

se her

hvis xboxen din er modda så må du legge in siste vers av denne også!

 

fikk ikke det der til og funke...

Den bare sa at det var noe feil i nedlastning av fil etter at jeg hadde instalert det

Lenke til kommentar
ja, samme grunnen til at jeg ikke har vært helt ''tent'' på LIVE ,

 

Men viste ikke at det var en annen måte, noen som har en link ?

Har ikke testet det selv men tror dette er programmet/portalen som man må bruke dersom man ikke øsnker å bruke "Live":

 

"XLink Kai is a global gaming network - bringing together XBox, GameCube and PlayStation 2 users, in one integrated community. It is software running on your PC or Macintosh that allows you to play system-link enabled games online for free. Kai is the only service that is not console specific, and boasts one of the friendliest communites available."

http://www.teamxlink.co.uk/

 

Er selv ikke interessert i multiplayer på Xbox, men dersom jeg først skulle bruke MP hadde jeg hvertfall ikke latt meg lure av MS til å betale enda mere cash for produkter jeg allerede har betalt for. Håper fler og fler dropper "Live" og benytter andre alternativer.

Lenke til kommentar
Håper fler og fler dropper "Live" og benytter andre alternativer.

Var selv skeptisk til Xbox Live før jeg prøvde det, men det finnes rett og slett ikke et like vennlig, problemfritt, juksefritt og integrert onlinespillsystem noe annet sted, og jeg har ingenting imot å betale 50 kroner i måneden for å være en del av Xbox Live. Skal jeg regne noen timepris betaler jeg kanskje to kroner timen i måneden.

Lenke til kommentar
Håper fler og fler dropper "Live" og benytter andre alternativer.

Med tanke på at alternative er elendige når det gjelder muligheter i forhold til Xbox Live så unner jeg meg den luksusen det er å betale hele 1 krone og 20 øre i døgnet for å ha tilgang.

 

Og ja: Jeg har sett både Xbox Connect og Xlink (Kai) i bruk og de er ikke noe å skryte av i og med at de mangler mye av det som gjør Xbox Live bra - det er ikke bare å connecte til andre som er greia.

 

De fleste større spilltitler med Live-støtter har 2 måneders gratis tryout, så det koster absolutt ingenting å prøve. Men jeg regner med at de som klager mest er de som alikevel ikke kjøper spillene sine og dermed ikke engang har prøvd Live.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Bah, bare la MS beholde den patetiske betal-tjenesten sin. Desto flere de kaster ut desto bedre.  :thumbup:

så du må ikke betale for de andre tjenestene ?

Patetisk betal-tjeneste = Xbox Live. Først skal man betale(en vanvittig pris) for å kjøpe spillet og så skal man liksom betale for å få spille det også? Nei takk.

Det er ikke uvanlig. Det gjør man jo med Anarchy Online, StarWars Galaxies, EVE og mange andre bra spill.

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Det er ikke uvanlig. Det gjør man jo med Anarchy Online, StarWars Galaxies, EVE og mange andre bra spill.

Sant nok, men dette er helt andre spill. Disse spillene er under stadig vedlikehold fra produsenten og kan ikke sammenlignes med å feks. spille Burnout mot en kompis på internett. Slike typiske arkade-spill er jo helt vedlikeholdsfrie og det er ikke noe utviklling av innhold på dag/uke/måneds basis. (Dessuten går en slik abonnements avgift(SWG,EVE etc) til utvikleren av spillet og ikke til utvikleren av PC'n...). Live er rett og slett bare en grei måte å lure mer penger ut av intetanede kunder.(Og dem finnes det jo forsåvidt en hel haug av.)

 

Nå skal det sies at jeg har aldri forsøkt "Live" skikkelig, først og fremst fordi jeg overhodet ikke klarer å se hva "Live" kan tilby som man feks. ikke kan få like bra gratis på PC?

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg har aldri forsøkt "Live" skikkelig, først og fremst fordi jeg overhodet ikke klarer å se hva "Live" kan tilby som man feks. ikke kan få like bra gratis på PC?

Nei det er helt tydelig at du ikke har prøvd Xbox Live.

Da hadde det jo vært fint om noen kunne fortelle meg det hva som er så bra da?

Lenke til kommentar

Jeg bruker både Kai, XBConnect og Live. Etter min mening er Live den desidert beste måten å spille med xbox over nettet på. Da tenker jeg på lagg, brukervennlighet og voice communication. I tillegg kan man laste ned oppdateringer over Live. Jeg anbefaler deg å teste ut Live. Det følger jo f.eks. med 2 mnd. gratis Live med Halo2. Du desverre ikke fult utbytte av dette uten headsettet m mikrofon, men får en ide on hvordan det er. Dessuten synes jeg ikke at Live er dyrt i det hele tatt i forhold til spillegleden og gjenbruksmulighetene som følger med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Nå skal det sies at jeg har aldri forsøkt "Live" skikkelig, først og fremst fordi jeg overhodet ikke klarer å se hva "Live" kan tilby som man feks. ikke kan få like bra gratis på PC?

Nei det er helt tydelig at du ikke har prøvd Xbox Live.

Da hadde det jo vært fint om noen kunne fortelle meg det hva som er så bra da?

Hvorfor skal vi egentlig prøve å forklare deg det?

 

Du snakker så nedlatende om et produkt du innrømmer du ikke har prøvd skikkelig, og følgelig ikke har nok kunnskap om. Likevel "hater" du allerede, mest sannsynlig bare fordi Microsoft har produktet.

 

Hva Xbox tilbyr som PC ikke gjør? Tja, Halo 2 live f. eks. Og - Halo har nettopp blitt patchet via nett, så den påstanden din om spill på konsoll ikke vedlikeholdes stemmer ikke.

 

Man må huske at muligheten for å lagre på konsoll, og derfor muligheten for å patche akkurat slike spill er helt ny. Det tok lang tid før de spillprodusentene kom med sine oppdateringer til spill på pc også, men idag er det helt vanlig. Det var aldri patcher til spill til Amiga, og mange av spill før 2000 kom det sjelden eller aldri oppdateringer til.

 

Når flere spillprodusenter blir oppmerksom på denne muligheten, og tar den i bruk, kommer spill på Xbox til å patches like raskt som på PC.

Lenke til kommentar

Da hadde det jo vært fint om noen kunne fortelle meg det hva som er så bra da?

Hvorfor skal vi egentlig prøve å forklare deg det?

 

 

Du snakker så nedlatende om et produkt du innrømmer du ikke har prøvd skikkelig, og følgelig ikke har nok kunnskap om. Likevel "hater" du allerede, mest sannsynlig bare fordi Microsoft har produktet.

Tullpreik. Dette er rett og slett fanboy-preik av verste sort. Med en gang man har noe negativt å si om favorittproduktet til noen så "hater" man liksom prouktet og produsenten? I think not. :mad:

 

Hva Xbox tilbyr som PC ikke gjør? Tja, Halo 2 live f. eks. Og - Halo har nettopp blitt patchet via nett, så den påstanden din om spill på konsoll ikke vedlikeholdes stemmer ikke.

 

Man må huske at muligheten for å lagre på konsoll, og derfor muligheten for å patche akkurat slike spill er helt ny. Det tok lang tid før de spillprodusentene kom med sine oppdateringer til spill på pc også, men idag er det helt vanlig. Det var aldri patcher til spill til Amiga, og mange av spill før 2000 kom det sjelden eller aldri oppdateringer til.

 

Når flere spillprodusenter blir oppmerksom på denne muligheten, og tar den i bruk, kommer spill på Xbox til å patches like raskt som på PC.

Ja, fint at det kommer patcher til et spill som har bugs, men dette er jo rett og slett noe man bør forvente og ikke noe man skal betale for! Patcher faller helt utenom det man kan forvente å betale ekstra for. Litt dumt også å trekke inn et spill som Halo da det kommer til PC såvidt jeg vet. Man får da et spill med høyere kvaliteter og i tillegg slipper man å betale for å spille tilsvarende multiplayer. Uansett om det er 1krone eller 10 kroner dagen.

 

Jeg er faktisk oppriktig interessert i gode argumenter for å måtte betale for å få spilt online på høyst statiske spilltjenester. Jeg skjønner at noen velger å betale for en dynamisk spillopplevelse som feks, AO,SWG etc. men dette gjelder vel et fåtall(hvis noen i det hele tatt?) av spill tiltler som er tilgjengelig på konsoll?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579

Heh, er ikke fanboy, hater fanboys, spes. ATI vs Nvidia :) Tok laaaang tid før jeg kjøpte xbox, og da primært som multimediabox i stua. Xbox har sine mangler, som PC har, og som alle andre produkter uavhengig av produsent har.

 

Men jeg reagerer på at mange kritiserer xbox live bare fordi det er MS som leverer tjenesten. Og som du sa selv, du har/hadde ikke god kjennskap til det fordi du ikke hadde prøvd det skikkelig ut.

 

Jeg kan godt si at unix er noe dritt. Men har det noe troverdighet når jeg ikke har prøvd det? Alle er vel enige i at det ikke er troverdig.

 

Xbox live tilbyr noe et gaming-miljø ikke klarer å levere på egenhånd, et cheat-fritt miljø med beinhard administrasjon. Se på f. eks. CS, et utg. pkt. bra spill, men som har blitt ødelagt av drittunger med cheats.

 

Når det gjelder oppgradering, er jeg helt enig i at de ikke bør koste noe, men jeg bare nevnte det som et addendum da du brukte det som et argument mot konsoll, og mot å kjøpe spill til konsoll. Dersom man ser bortfra at MS har levert tjenesten, at de har laget spillet, og de faktisk har brukt millioner på utvikling, og infrastruktur for å drifte dette, så synes jeg det er greitt at de tar betalt for det.

 

Når det gjelder f. eks AO, eller EVE som jeg var med på å beta-teste, så synes jeg at det de tilbyr er mye snevrere enn Xbox live hvor et abbonement der gjør at du kan spille mange spill online, ikke kun ett, som du får når du betaler for AO, SWG eller EVE.

 

Men noen vil ikke betale for noe, og det er greitt, men det betyr ikke at de tjenestene som tilbys er dårligere, eller myntet på en rike elite eller what-not. Jeg har ikke live abb. nå, fordi jeg ikke har tid, men jeg betaler gjerne for å holde drittunger med cheats unna. Det koster meg 1 halvliter i mnd. Og det er det verdt IMHO.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk oppriktig interessert i gode argumenter for å måtte betale for å få spilt online på høyst statiske spilltjenester.

Som flere nevner her så er det ekstramulighetene utover bare det å grunnleggende koble seg opp mot andre som er mye av greia med Xbox Live.

 

Noen korte stikkord:

 

- Voicecomm integrert i alle spill - ingen som må hoste eller problemer med at folk liker ulik programvare for å kommunisere.

- Ingen juksing i spill - hvis det finnes svakheter som blir utnyttet fikses det av neste punkt som er:

- Eventuelle patcher hvis nødvendig

- Nedlastbart ekstramateriale (kom faktisk et nytt level til Halo 2 for to-tre dager siden!) og ting som nye biler til Rallisport Challenge 2 eller nye baner og biler til Project Gotham Racing 2 for å nevne et par konkrete eksempler fra titler jeg har førstehåndskjennskap til.

- Worldwide ranking på de fleste spill (beste tider på ulike baner i bilspill f.eks.)

- Mulighet til å hente ned replays / ghosts o.l. for å se hvordan de aller beste gjør det i ulike spill.

- Flere spill støtter playermatching; dvs. at du blir matchet med mot-/medspillere online som er omtrent på ditt nivå så du ikke enten blir helt overkjørt eller dominerer totalt. Denne optionen kan selvfølgelig slås av.

- Man kan legge igjen voicemail til spillbuddies - og tilogmed kontakte dem hvis de er på MSN og ikke har Xboxen på.

 

Det sier seg selv at det koster betydelige summer å drifte dette. Og i motsetning til det mange tror så koster det faktisk å holde igang servere for å spille over nett med PC også. De fleste spill har kun noen håndfull servere som driftes av spillprodusenten - på langt nær nok til å dekke det antallet som faktisk spiller. De øvrige serverne det folk har betalt for og leier linje til - eventuelt låner linje hos en (uvitende) arbeidsgiver. Ofte er det klaner som står bak disse og som samtidig er greie nok til å la serveren være åpen når de selv ikke skal bruke den til klanmatcher/trening o.l. Så tenk på det neste gang du spiller 'gratis' online på PC - noen betaler faktisk for serveren du spiller på.

 

Men tilbake til Xbox Live: Det aller viktigste for meg er at alle spillere er på like fot; ingen har fordel av å ha det beste utstyret eller hackede klienter. Det er spilleren som avgjør og ikke utstyret. Om ikke dette alene er vel verdt (for et helt år - og da får du headset til Live på kjøpet) mindre enn det koster for en sparsom kveld på by'n så vet ikke jeg.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

I tillegg må jeg understreke at Xbox Live er i konstant utvikling fra Microsoft. Xbox Live i dag er en mye mye bedre tjeneste enn det var for et og et halvt år siden da jeg begynte å spille på Live. At denne utviklingen koster penger, er jo en selvfølge, og jeg betaler gladelig for å støtte Xbox Live og de stadig flere mulighetene jeg får via Live.

 

Jeg kan jo og nevne en ny mulighet som kom med Halo 2 på Live. På Bungie sin nettside kan man gå og se ALLE kampene man har spilt over Xbox Live, ved å søke på sin Gamertag. Man kan hente ned tonnevis av statistikk fra hver eneste kamp (hvem man drepte, hit % med våpen, medaljer man fikk, etc.). Og det som overrasket meg mest, man kan faktisk hente ned et kart over brettet man spilte på i hver kamp, der det er markert hvor jeg og fienden jeg drepte stod for alle de kills jeg hadde i den kampen. Imponerende av Bungie og Microsoft, og et kjempetilbud for klaner som spiller Halo 2 og vil analysere kampene sine i ettertid.

Lenke til kommentar
På Bungie sin nettside kan man gå og se ALLE kampene man har spilt over Xbox Live, ved å søke på sin Gamertag.

Wow - det har jeg ikke testet før nå - fett!!

 

Forøvrig er det enormt med spillere på Halo 2 Live nå:

 

Unique Players: 351,310 (Siste døgn)

 

Matches Logged: 796,582 (Siste døgn)

 

Players Online: 77,044 (De som er online akkurat nå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...