Gå til innhold

Net send og andre net komandoer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...
du må aktivere noe på han andre sin data for og få til det :)

 

men Du kan skrive shutdown så får du fram noe :D

3096254[/snapback]

 

 

Hei du! det virker som du har peiling....

jag vil vite mer om styring av andre pc-er...kan du hjelpe meg? plizzz....vil læra av dine pc- skills

Lenke til kommentar
du må aktivere noe på han andre sin data for og få til det :)

 

men Du kan skrive shutdown så får du fram noe :D

3096254[/snapback]

 

 

Hei du! det virker som du har peiling....

jag vil vite mer om styring av andre pc-er...kan du hjelpe meg? plizzz....vil læra av dine pc- skills...kan jeg få msn-en din eller vis du ikek vil gi den ut så legg meg til da: [email protected]! =)

6204046[/snapback]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det er ingenting av dette som fungerer "out of the box" på en nyere Windowsinstallasjon.
Nei..lol de er de ikke, de er begge deler! Net send er i alle maskiner du må bare starte messenger;P

:shrug:

Og hvordan "bare" starter du den f.eks på min maskin?

At du som administrator må starte en service (og må inn i en mmc og aktivere den for at den skal starte ved hver oppstart) er milevis fra "bare" og "out of the box".

Lenke til kommentar

Her er et vbs script som aktiverer til automatisk en deaktivert

messenger service.

 

Dim oShell

Set oShell = WScript.CreateObject ("WSCript.shell")

oShell.run "cmd /c sc config Messenger start= auto"

set oShell = nothing

 

Legger man f.eks. scriptet i startup mappa sikres at messenger service

kjører ved bootup selv om tjenesten før shutdown er blitt dekativert. Vil man ikke gjøre innleggelsen manuelt kan den for eksempel gjøres med et vbs script som skriver dem fire scriptlinjene som en vbs fil til startup mappa. ;)

Lenke til kommentar
Her er et vbs script som aktiverer til automatisk en deaktivert

messenger service.

 

Dim oShell

Set oShell = WScript.CreateObject ("WSCript.shell")

oShell.run "cmd /c sc config Messenger start= auto"

set oShell = nothing

 

 

 

Fant og ut at ein faktisk kunne kjøre dette rett i ei bat fil:

cmd /c sc config Messenger start= auto

Lenke til kommentar

Kun brukere med administratortilgang kan orginalt bruke shutdown.

EDIT: Leste litt feil, trodde du prøvde over nettverk mot annen maskin men uansett må du ha adminstratortilgang. En ting du kan prøve er å se om shutdown.exe virkelig ligger i %windir%\system32\shutdown.exe

I W2k følger ikke den fila med orginalt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

For å teste har jeg laget en server i vbs som lytter på en port (189) og som utfører alle kommandoer som kommer inn der. I det lokale nett her, går serveren på en pc (pcA) starta opp av dennes administrator. På en annen pc (pcB) starta opp av dennes administrator, sendte jeg en shutdown kommando gjennom port 189 til serveren og som utførte kommandoen, dvs pcA slo seg av, dette til tross for at administrator på pcB ikke har administrasjonsrettigheter på serverens pcA og omvendt. På pcA der serveren er, er winXP brannmuren aktivert og Norton antivirus, men dette hindret altså ikke at serveren kodet med vbs utførte shutdown kommandoen helt ut. Så med en passende server som går i bakgrunnen, er det mulig få til remote shutdown, remote åpning av DC-rom og mye mer for den saks skyld. ;)

Lenke til kommentar
Men der kjører din commandserver/"trojan" med administratorrettigheter, så jo, du har slik tilgang.

6362139[/snapback]

Enig! Dette betyr vel at dersom serveren ligger i oppstartmappa uten bindinger og brukeren logger seg på som administrator, da vil den funke fra bootup, eller ...?

Lenke til kommentar
Dersom serveren ligger i brukerens oppstartlister vil den kjøres med brukerens tilgang ja, men den vil ikke være tilgjengelig fra bootup men først fra innlogging.

6362516[/snapback]

Serveren i:

C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Programmer\Oppstart

 

er vel tingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...