Gå til innhold

Den store Everquest 2 Tråden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er spillet ferdig installert, så nå er det "bare" 1time med patching igjen så er jeg klar for og KOSE meg med EQ2 :D Er spent på hvordan spill følelsen er i forhold til Star Wars Galaxies. Har spilt swg i 7mnd så nå er jeg drit lei av jedi grinding. Håper på mere spilling ikke bare grinding :roll:

Tenkte jeg skulle hive meg in på den uk serveren, noen som vet om en guild jeg kan joine? :cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også gledet meg til EQ2 lenge, men er fortsatt hekta på Lineage2. Så anskaffelse av EQ2 er foreløpig utsatt. To MMORPGs samtidig har jeg ikke tid til. Kult om dere spiller EQ2 kan legge inn noen linjer her om hva dere synes om spillet i ny og ne.

Skrevet
Hadde det ikke vært for at jeg har preorder fra EB games så hadde jeg gått til Elkjøp...

Er fullstendig nybegynner på mmorpg spill da, men dette skal bli morsomt uansett... :)

Samme EBgames som min det:)

Skrevet (endret)

Jeg hadde null forventninger, og blei først skuffa da jeg så det var samme motoren som Star Wars Galaxies bruker. Det som egentlig plager meg mest med det er at alt ser ut som det er lagd i leire, men det er egentlig ikke noe annet å klage på. Fint kampsystem, mange muligheter i valg av utstyr og våpen, nok av quests og alt annet en kan forvente. Kommer nok til å spille det en stund. Om det er bedre enn World of Warcraft og Guild Wars blir smak og behag, ingen av de tre går for den samme opplevelsen.

For å si det på en annen måte, jeg har ikke logga ut siden jeg skrev siste posten her.

Endret av Monsoon
Skrevet

Jeg greier ikke å trekke én eneste parallell mellom grafikkmotoren i Everquest 2 og Star Wars Galaxies, whatsoever, så jeg tror du tøver litt. Jeg har forresten spillet altfor mye selv i dag, og har endt opp med en level 7 troll fighter etter mye frem og tilbake creation.

Skrevet (endret)

Det er nødt til å være samme motor.

Grafikken funker på samme måte.

Bazaaren funker likt.

Modellene har samme oppbygning.

Kampsystemet er likt, altså den grunnleggende delen før ting som chain angrepene og lignende.

Macroer funker likt.

Crafting/gathering er basert på samme grunnlag.

AIen er den samme.

Hadde jeg giddi kunne jeg sikkert gitt noen gode argumenter og lagd ei lengre liste, men om du ikke gjenkjenner likehetene så trur jeg ingenting jeg skriver kommer til å spille noen rolle.

I prinsipp er det star wars galaxies som har blitt strippet fullstendig for så å bygges opp i EQ universet, og resultatet er langt i fra det samme spillet og det er også en solid spill opplevelse som har fått meg skikkelig hekta.

Edit: og jeg likte verken SWG eller det første EQ.

Skal jeg virkelig klage på noe som betyr noe (at modellene ser litt plastikk/leireaktige ut er helt uvesentlig for spillbarheten) så er det at noen av de tidligere oppdragene virker uinspirerte. "Kill 5 sewer rats", "Hunt down 10 Sceleton Fighters" ol. ..som det blir sagt her er det basert på tradisjonelt D&D og da er det vel bare en del av pakka, men nå finnes det allerede hundreogørten titler som starter med rotteslakt og skjellettjakt. På den andre sida er det en del humor i bildet og de som vil ha daue rotter av deg har som regel en sjuk grunn til det som er verdt å høre. Uansett, det her er bagateller og majoriteten av oppdragene har mye mer for seg. F.eks en del av klasse-oppdraget for å bli warrior: Leik midlertidig torpedo i Freeport ved å banke opp barkeepere.

Endret av Monsoon
Skrevet
Hadde det ikke vært for at jeg har preorder fra EB games så hadde jeg gått til Elkjøp...

Er fullstendig nybegynner på mmorpg spill da, men dette skal bli morsomt uansett...  :)

Har du fått kjøpt skiten da?

Skrevet

Angående det med 3D-motor... Jeg søkte litt på nettet, og fant følgende:

"The Star Wars Galaxies team is creating an entirely new 3D engine for this title."

på en side med et intervju i forbindelse med det spillet. På en annen side fant jeg dette "Entirely new 3D engine designed specifically for this game: this is not Star Wars Everquest."

Når det gjelder EQ2, fant jeg følgende:

"What 3D engine will EQII use?

EverQuest II utilizes a proprietary 3D engine, which was developed in-house by the EverQuest II programming team. The EverQuest II engine takes full advantage of current, cutting-edge 3D hardware, as well as future hardware technology."

Så det ser ut til at det faktisk er to forskjellige motorer i de to spillene.

Skrevet

Er fullstendig nybegynner på mmorpg spill da, men dette skal bli morsomt uansett...  :)

Jepp, fikk det i går, anbefaller at du løper å kjøper:)

Jeg var innom torsdag forige uke da sa de at de skulle selge 11.11.04, men i på Mandag hadde de fått lov til og selge på Tirsdagen:)

Skrevet

De hadde det på Elkjøp i Gjøvik i går også, de hadde minst 2 stk igjen da.

For min del vurderer jeg å kjøpe Collector's edition, siden den baby dragon-greia virker ganske tøff, og den eneste måten å få den på nå er jo å kjøpe collector's edition.

Skrevet

Okay Juke, du har sikkert rett. Da aner jeg ikke... jeg veit bare at ting virker fryktelig kjente. Og SoE har vel rettighetene til å ha kunne gjort det om de ville.

Skrevet

Jepp, fikk det i går, anbefaller at du løper å kjøper:)

Jeg var innom torsdag forige uke da sa de at de skulle selge 11.11.04, men i på Mandag hadde de fått lov til og selge på Tirsdagen:)

Hehe, jeg løp og jeg fikk. Collectors Edition - Baby dragon...

Skrevet

Har så mye å gjøre for tiden at jeg tenkte jeg skulle vente til jul. Spille meg død i ferien liksom.

Men jeg vet ikke. Har ikke økonomi til det enda i hvert fall. Det har vel i tillegg godt av å gro litt.

Skrevet

Hvordan fungerer den baby dragon saken - får man én baby dragon per character man genererer, eller følger den f.eks. kun med den første man genererer? Og fungerer det likt med statuene også?

Sikkert et teit spørsmål, men jeg stiller det likevel. :whistle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...