Gå til innhold

Vifte som bråker....


Anbefalte innlegg

Kjøpte en Dell Dimension 4600 her i våres, men nå holder jeg på å bli gal av støyen fra viften...

 

Den har kun en vifte som er festet i chassiet på kabinettet, og har en hette som går over CPU for kjøling.

 

Er det noen her på forumet som har en løsning på dette? Jeg hadde tenkt til å kjøpe nytt hovedkort og lydløs vifte å sette dette inn i maskinen. Er det noen som har gjort dette før, eller må jeg evt. kjøpe nytt kabinett også. (Er redd Dell bruker sin egen standard på ting).

 

Hilsen en med øresus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg har vært inni min inspiron 8200, da den ble full av dritt i den heatpipen som gikk fra cpu og bort ved vifta. Jeg renska den.

 

Innså nå du har en desktop :p

 

Haha, ON TOPIC da:

Du kan sikkert bytte vifta som sitter inni viftetunnelen, finn en av samme dimensjon som bråker mindre. Burde funke fint. Dell bruker standardkomponenter, det er mye billigere enn å kjøpe spessielle produkter. Du kan jo også sjekke om det er noen andre muligheter for vifter i kabinettet. Men vær obs på garanti, vet ikke hvor mye du kan gjøre med den dell'en.

 

Andre muligheter er å putte den inni et skap, evt kjøpe billig vannkjøling, men dette er vel rådet som kom en dag for seint. Kan også være skjermkort som bråker.

Lenke til kommentar

hvis det ikke er noen komplisert sak, kan du jo bare bytte tilbake når maskinen må inn på service. Da kan ikke dell si noe. Sjansen for å ødelegge noe ved å bytte en vifte er vel bortimot ikkeeksisterende. (Det er mulig den funnelen som følger med vil ødelegge for deg da. Da ville jeg tatt det med ro, latt dell gjøre det.) Ring dem og hør, kan fort hende det er noe feil med modellen som gjør den bråker da

Lenke til kommentar
Vet ikke om de viftene er laget for det, men kan jo kjøpe viftestyring kanskje ;)

Kjøpt deg en ny vifte, unødvendig å poste sånt

 

Hadde jeg vært moderator hadde jeg bannet deg og stengt tråden

 

Ferdig med saken :p

Bra du ikke er moderator da, jeg ser i alle fall ingen grunn til hverken stenging eller banning.

 

Derimot burde jo du passe deg litt LiaLoco, antakelig vet du hvorfor....

Lenke til kommentar
Vet ikke om de viftene er laget for det, men kan jo kjøpe viftestyring kanskje ;)

Kjøpt deg en ny vifte, unødvendig å poste sånt

 

Hadde jeg vært moderator hadde jeg bannet deg og stengt tråden

 

Ferdig med saken :p

Bra du ikke er moderator da, jeg ser i alle fall ingen grunn til hverken stenging eller banning.

 

Derimot burde jo du passe deg litt LiaLoco, antakelig vet du hvorfor....

Akkurat det jeg hadde tenkt å si etter å ha lest svaret til LianLoco

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...