Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med trådløs router


Anbefalte innlegg

Har nettopp installert ny internettlinje hjemme, radiolink. Det var det eneste muligheten jeg hadde og i denne sammenheng skal jeg installere trådløs router. Problemet er at jeg ikke får kontakt med "modemet". Er det sånn at trådløs router ikke har støtte for radiolink? Har en philips trådløs router som jeg kjøpte på lefdal om det hjelper noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, nå kjører jeg med vanlig router. Det fungerer utmerket. Er det sånn at man må koble til den trådløse routeren via den nåværende routeren. Jeg har ikke modem av no slag. Kun kabel fra antennen på huset til en boks (ikke modem). og TP fra den til router.

Endret av stiffie
Lenke til kommentar

Du kjører nå men en router som ikke har trådløs?

Bytt den ut med den som har trådløs da, og plugg i kablene. Du må få den til å virke med kabel før du kan konfigurere trådløs.

For det er en router? Ikke bare et AP?

 

Kan ikke forvente at folk skal kunne løse dine problemer når du ikke gir den informasjonen de trenger.

Du har fortsatt ikke svart på et eneste spørsmål!

Lenke til kommentar

du er nok nødt til å koble den trådløse routeren etter den vanlige routeren som du har i dag (regner med att den er levert & programert av nettleverandør)

Har hatt radiolink nett (INO) selv tidligere og ruoteren fra dem var lagt opp med fast IP osv.

Hvis du klarer å fremskaffe alle instillingene som ISP har lagt inn i den routeren du har i dag , skal du ikke se bort fra att du kan få det til men det funker like godt med router etter router (regner med att du må sette den opp med den IP du har fått for å bruke på din maskin)

 

dette var dårlig forklart men kanskje du forsto meg

Lenke til kommentar
du er nok nødt til å koble den trådløse routeren etter den vanlige routeren som du har i dag (regner med att den er levert & programert av nettleverandør)

Har hatt radiolink nett (INO) selv tidligere og ruoteren fra dem var lagt opp med fast IP osv.

Hvis du klarer å fremskaffe alle instillingene som ISP har lagt inn i den routeren du har i dag , skal du ikke se bort fra att du kan få det til men det funker like godt med router etter router (regner med att du må sette den opp med den IP du har fått for å bruke på din maskin)

 

dette var dårlig forklart men kanskje du forsto meg

Ja, det er som du sier. INO er blitt kjøpt opp av BKK, så det er de som leverer de tjenestene. Skal prøve det du har skrevet i postet ovenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...