Gå til innhold

Hva er "normal" temperatur på hovedkort?


Arco

Anbefalte innlegg

Heisann. Har et Abit KV7 hovedkort, og ser at temperaturen ligger på 54-59 grader, litt avhengig av rom temperatur (bruker everest til å lese av temp.).

Er dette en akseptabel temperatur, eller? Bruker den chipsetvifta som fulgte med hovedkortet.

Noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som kan anbefale en kjøler som kan gjøre noe drastisk med temperaturen på hovedkortet mitt? Jeg har 2 stk 80mm vifter bak som trekker ut varm luft, og 1 framfor h.diskene + en i døra som blåser inn, så luft gjennomstrømningen skal det ikke være noe i veien med.

Lenke til kommentar

Eg har også Kv7.

 

System temp er målt på straumreguleringa på hovudkortet. (Er litt usikker på kva det heite, er det mosfet?)

 

Eg har Vcore på 2.00v og PWM temp på 67C ved idle.

Under load stig den ein god del.

 

Har festa temp målar på den eine kondendator/mosfet saken og den vise 46C ved idle og 55c under load.

 

Eg har vannkjøling, så eg har ikkje nokon CPU vifte som lager luftsirkulasjon.

Har ei kabinet vifte, dersom eg tar den vekk stig temp ganske kjapt.

 

Fyrste gongen eg prøvde maksina etter å ha instalet vannkjøling(eg var ikkje klar over problemet ) og overklokka kom PWM temp opp i 90C.

 

Kjen på dei sakane over CPU med fingrane om dei er varme.

Eventuelt monter inn ekstra kabinetvifte. :thumbup:

 

edit: Eg har vannkjøling på northbridge

Endret av Ødd
Lenke til kommentar
Heisann. Har et Abit KV7 hovedkort, og ser at temperaturen ligger på 54-59 grader, litt avhengig av rom temperatur (bruker everest til å lese av temp.).

Er dette en akseptabel temperatur, eller? Bruker den chipsetvifta som fulgte med hovedkortet.

Noen som har noen formeninger?

Abit suger har nå jeg skjønt iallefall, begge de siste og eneste Abit kortene jeg har er vannvittig varme, og det hjalp ikke med vannkjøling heller, så satser på Asus neste gang, de kjører passiv kjøling på mange av kortene, noe som tyder på at de ikke er så varme...

Lenke til kommentar

Så da er det bare en ting å gjøre: Bestille nytt hovedkort. Skal prøve Asus A7N8X-E Deluxe denne gangen. ALDRI mere Abit, det er sikkert. Er oppe i 55 grader nå i skrivende stund, å maskinen er ikke akkurat 100% stabil for å si det sånn. Lurer egentli på hva som gjør dette kortet så "sint".

 

Men takk for mange svar!! :!:

Lenke til kommentar
Så da er det bare en ting å gjøre: Bestille nytt hovedkort. Skal prøve Asus A7N8X-E Deluxe denne gangen. ALDRI mere Abit, det er sikkert. Er oppe i 55 grader nå i skrivende stund, å maskinen er ikke akkurat 100% stabil for å si det sånn. Lurer egentli på hva som gjør dette kortet så "sint".

 

Men takk for mange svar!! :!:

abit NF7 serien er jo bra da

Lenke til kommentar
Så da er det bare en ting å gjøre: Bestille nytt hovedkort. Skal prøve Asus A7N8X-E Deluxe denne gangen. ALDRI mere Abit, det er sikkert. Er oppe i 55 grader nå i skrivende stund, å maskinen er ikke akkurat 100% stabil for å si det sånn. Lurer egentli på hva som gjør dette kortet så "sint".

 

Men takk for mange svar!! :!:

Tror ikke det er kortet det er noe galt med, men heller kassa det står i. (luftgjennomstrømning)

Lenke til kommentar

Hadde det bare vært mitt kort som hadde disse temperaturene, så kunne det hende at det var noe galt med luftgjennomstrømningen i kabinettet, men når det gjelder så si alle jeg har lest om som har dette kortet, så tviler jeg sterkt på det. Luftgjennomstrømningen i mitt kabinett, er det i allefall ingenting i veien med. (Har 5 stk. 80 mm vifter) Og som tidligere nevnt, så jeg at det ble skrevet av vannkjøling ikke hjalp heller. Har en kamerat om har akkurat samme kortet, og er like plaget som meg med det. Prøvde å modde en pentium 3. 800 CPU kjøleribbe m\ vifte (En STOR aluminiums ribbe), og sette den på chipset, fikk temperaturen ned bare noen få grader. Nei, neste hovedkort blir Asus, ingen tvil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...