Gå til innhold

overgang fra gammel LP spiller til ny forsterker?


Anbefalte innlegg

hey, fannt en gammel lp-platespiller i kjelleren, og siden jeg har mange kule lp plater så har jeg lyst til å bruke den, mnen forsterkeren min har ikke uttak for den typen som går fra pl-spilleren, den er for gammel, noen som vet om man kan kjøpe overgang?, den ledningen som kommer fta spilleren er sånn rund, ligner litt på en mikrofon-kontakt (slike store mikorfoner). og jeg vil ha overgang til en 2 delt uttak som er bak i forsterken min

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Du skal ha en DIN-RCA-overgang. NB: Disse finnes i to ulike versjoner, en som er beregnet for platespillere og en som er beregnet for kasett/båndspillere. De er ikke koblet likt, og resultatet hvis du bruker feil type er at du får den ene stereokanalen i begge høyttalerne. Mitt tips: hvis du spør om dette i butikken og de ikke er umiddelbart sikre på om pluggen de prøver å selge deg passer, bør du gå til en annen butikk...

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
hey, fannt en gammel lp-platespiller i kjelleren, og siden jeg har mange kule lp plater så har jeg lyst til å bruke den, mnen forsterkeren min har ikke uttak for den typen som går fra pl-spilleren, den er for gammel, noen som vet om man kan kjøpe overgang?, den ledningen som kommer fta spilleren er sånn rund, ligner litt på en mikrofon-kontakt (slike store mikorfoner). og jeg vil ha overgang til en 2 delt uttak som er bak i forsterken min

3080889[/snapback]

 

Har også en gammel platespiller med din (5-pin) tilkopling. trenger overgang til phono inngang på forsterker. Har prøvd overalt, men ingen kan si hvor jeg får tak i ? Fant du ut av det? :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...