Gå til innhold

Harddisken vil ikke la seg åpne uten formatering


Marcelo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Christian' date='06/11/2004 : 15:56'] Har du valget, "importer ekstene disker" hvis du høyreklikker der d står "disk 1" ? Bare lurte, for d måtte jeg gjøre for å få opp mine disker etter en reinstallasjon ( vet ikke helt om de var dynamiske, eller ikke, men alikevell, )

nei, jeg finner dessverre ikke det valget. men det sto Convert to Dynamisk Disk :D :D . men før jeg prøver dette, kan noen gi meg flere tips om flere recovery programer i tilfele dette med dynamisk disk går galt??

Lenke til kommentar

Jeg har funnet tingene inne på disken med hjelp av et program som hetter GetDataBack For NTFS version 2.31 men jeg må betale for å kunne kopiere vekk tingene fra den disken, noen som vett om et gratis program som kan hjelpe meg å finne tingene inne på disken, et recovery program eller noe.?

Lenke til kommentar

og hvordan er det du reformaterer disken????. nå som jeg allerede er i gang så må jeg spør om dette, dette kjøpte en denne disken er en 200gb men jeg kan bare bruke 186gb syns nå det er litt mye te å bare forsvinne. vett at det er vannlig at man for litt minder plass en det de sier at disken er på, men 14gb syns jeg nå var litt drøyt, noen ideer te kossen jeg kunne fikse dette,??

Lenke til kommentar
Du har ikke mistet noe. 200 GB tilsvarer nøyaktig 186 binære GB.

 

Reformatere gjør du fra Disk Manager ved å høyreklikke på partisjonen og velge Formater. OBS! Dette bør du ikke gjøre før du er ferdig med "redningsarbeidet".

Eller for å være litt mer presis: Du har fortsatt 200 GB plass på harddisken. På en litt annen måleskala så er det nøyaktig det samme som 186 GiB. Programvareleverandører skriver ikke noen av disse korrekte tallene, men påstår du bare har 186GB. Det er ikke så vanskelig å skjønne at 200GB ikke er lik 186GB, men feilen er ikke bare tallet, men også benevningen.

 

200 GB = riktig, (siden SI-systemets opprinnelse på 1700-tallet frem til i dag)

186 GiB = riktig, (ny standard fra 1998)

200 GiB = feil, (brukes aldri)

186 GB = feil, (men likevel det programvareleverandørene bruker.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...