Gå til innhold

centrering av DIV virker ikke i IE


Anbefalte innlegg

Hei!

 

prøvde å midtstillle en div, og det virka jo, men jeg fant akkurat ut at det bare virker i Opera og ikke i IE eller Avant (bare de 3 browserne jeg har testa med).

<html>
<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css">
<title>Min side</title>
</head>

<body>
<div id="123">
<p>Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Nulla pellentesque wisi imperdiet massa. Maecenas et dui in mauris hendrerit consectetuer. Aenean semper, dui quis dictum scelerisque, sapien sem posuere leo, in ultrices justo enim sit amet wisi. Maecenas et tellus eget arcu tristique mattis. Vivamus volutpat faucibus velit. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hymenaeos. Fusce imperdiet vulputate risus. Quisque blandit fermentum tortor. Integer sed quam. Duis pretium. </p>
</div>
</body>
</html>

 

CSS

div#123	{
   background-color:rgb(256,150,0);
   width:20%;
   height:30%;
   margin:0 auto 0 auto; /*virker ikke i Avant eller IE. bare  i Opera*/
   overflow:visible;
   display:block;
   border:1px groove;
   }
   
p    {
   font-family:verdana;
   font-size:16px;
                                   }

 

sånn skrev jeg kodene. virker bare i Opera og ikke i IE

hva er feil? noen som ser det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er viktig å legge merke til kommentaren til PoleCat, en sentrering med margin: 0 auto; skal fungere i IE6 hvis du har riktig doctype. Hvis du ikke har doctype i det hele tatt må en IE5.x hack til for at elementet skal sentreres.

 

Så jeg annbefaler deg å for eksempel legge denne doctype-en helt i toppen av html filen din.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

Lenke til kommentar
Det er viktig å legge merke til kommentaren til PoleCat, en sentrering med margin: 0 auto; skal fungere i IE6 hvis du har riktig doctype. Hvis du ikke har doctype i det hele tatt må en IE5.x hack til for at elementet skal sentreres.

 

Så jeg annbefaler deg å for eksempel legge denne doctype-en helt i toppen av html filen din.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

hmm. feil !Doctype?? siden ble ødelagt av det.. (mista bakgrunsfarge, sentrering,størrelsen, og andre ting jeg sikkert har glemt å nevne nå.)

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

jeg driver egentlig bare å lærer meg HTML og CSS, siden jeg har fått ansvaret for en annen side. (grunnen er vel at jeg er den eneste som kan LITT om HTML og CSS)

har ikke laget noe design til siden selv, men har vel planer om å gjøre det.

det er forresten hjemmesiden til en eller annen klubb...

 

linken er oslo.judoklubb.no

kom gjerne med forslag til hva jeg kan gjøre med siden..

Endret av hockey500
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...