Gå til innhold

939 eller 754?


sull

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestilt en AMD Athlon 64 s754 3200+ , men etter litt surfing på komplett.no fant jeg ut at en AMD Athlon 64 s939 3200+ koster nesten det samme ? har jeg gjort en tabbe iom den sistnevnte er socket 939 ? og i såfall, er det en stor tabbe?

Endret av sull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er på nippet til å handle maskin selv, og har funnet ut at 939 er nok det å satse på. Det er den standarden AMD satser på fremover, samt at der er det doble minnekanaler. Mener å ha lest en test der 939 er ganske mye raskere enn "samme" oppsett med 754.

Søk litt på hardware.no, så finner du!! :cool:

Lenke til kommentar
Altså, liten vits i å bytte. Er bare en ny sokkel som gir bedre båndbredde grunnet støtte for dual channel minne! Trenger du noe ekstra ville jeg heller gått for socket 775, for båndbredden der er en tanke høyere ;)

For noe sprøyt, teoretiske båndbredden er den samme, på LGA775 og DDR2 hindres utnyttelsen av båndbredden med begrensninga av båndbredden til FSB/systembussen, dessuten er DDR2 vanvittig inneffektivt. En fordel med socket S939/dobbelkanal er man vil støte på mindre problemer ved bruk av to dobbelsidige minnebrikker enn ved bruk av S754/enkeltkanal siden brikkene har hver sin kanal å boltre seg på.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar
Hei, jeg har bestilt en AMD Athlon 64 s754 3200+ , men etter litt surfing på komplett.no fant jeg ut at en AMD Athlon 64 s939 3200+ koster nesten det samme ? har jeg gjort en tabbe iom den sistnevnte er socket 939 ? og i såfall, er det en stor tabbe?

Selv ville jeg benyttet meg av angrefristloven, og returnert med årsak "feilkøpt".

 

Dette fordi jeg da har funnet ut at det var socket939 jeg skulle hatt...

 

Du har 14 dager eller.no på deg fra du mottar varen & har betalt for den, til du kan få be om retur... Tror det var sånn ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...