Gå til innhold

Artifacts uten OC!?


Alex007

Anbefalte innlegg

Hei jeg har gått noen store stygge ekkle artifacts i DOOM 3 med mitt

 

Geforce 4 ti 4600 kort

har følgende:

Asus a7n8x -e deluxe

geil 512mb pc 3200 drr ram

s-ata harddisk

360W psu

amd xp 3200+ cpu

 

er bilde for stort må dere si i fra! (se bort i fra att en kamerat logget seg på msn er ikke derfor jeg får artifacts!!)

 

#EDIT av moderator - Fjernet caps i emnefelt

post-23-1099512435_thumb.jpg

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kamerat av meg har samme problemet som deg. men han har mer prikkete artifacts.

Han har et Geforce 4 ti 4800 , han og får artifacts i doom3.

Uansett om han har på low, high quality eller prøver med andre oppløsninger er problemet der fortsatt.

Han har en pentium 4 2,4 og 512 mb ram og et msi hovedkort. Han har heller ikke overklokka.

Så problemet er kanskje skjermkoret, kanskje det er en bug eller noe.

Men håper vi får en løsning på problemet, for han er ganske sugen på å spille doom3

:)

Endret av D_S
Lenke til kommentar
kan ha noe med det å gjøre, selv om det virker litt rart.

Det tviler jeg på, har prøvde Doom 3 på maskina til min mor med GF3 TI-200 64MB(Se profil for mer specs). Kan hende det er noe med skjermkort driver o.l eller så kan det være at det er varmt i kabinettet ditt?

Endret av Zemeckis
Lenke til kommentar

doom 3 presser skjermkort mye mer enn de fleste spill, er flere enn dere som får artifact av å spille det, prøv å sett inn en extra vifte i maskina som blåser rett på skjermkortet.

 

har varmeproblemer selv jeg med mitt 9800pro kort med artic cooling. må klokke ned nesten til stock for å ikke å få hvite prikker (artifacts)

Lenke til kommentar

hei igjen, har ikke noe m tempen på grafikkortet.. maskina er vannavkjølt og har dermed ingen temp problem..

 

dette problemet var for såvidt også i igi2 men ikke i den ville grad det var i doom3. I igi2 var det bare en blokk av graffikken som var hvit i ett par sek men ble dekket ganske raskt (ikke noe særlig sjenerede feil liksom)

 

men andre som har hatt dette problemet og funnet feilen? :innocent:

 

legger ved et annet bilde også

post-23-1099520496_thumb.jpg

Endret av Alex007
Lenke til kommentar
Ifra typen av artifacts kan jeg si at det er minne som er for varmt og ikke GPU.

 

GPU: trekanter og firkanter osv

Minne: Prikker.

 

Du sier at kortet er vannkjølt, men det dekker kanskje ikke minnebrikkene på skjermkortet?

takker for den der.. visste jeg ikke ;) Har jeg noe å gå etter neste gang jeg klokker meg til artifacts :D

Lenke til kommentar
Ifra typen av artifacts kan jeg si at det er minne som er for varmt og ikke GPU.

 

GPU: trekanter og firkanter osv

Minne: Prikker.

 

Du sier at kortet er vannkjølt, men det dekker kanskje ikke minnebrikkene på skjermkortet?

Mener du minne på skjermkortet eller system minnet?

 

Jeg får nemlig artifacts på mitt 9800XT (softmodda), som jeg har en anelse om at skyldes at jeg har starta maskina to ganger uten vannkjølinga på. (Uvant med vannkjøling gitt)

 

Men om det er minneproblemer er det jo lettere å fikse...

 

Jeg har tilogmed grønne "pixler" der det står svart skrift på hvit bakgrunn i windows. Ikke bra.

Lenke til kommentar
har varmeproblemer selv jeg med mitt 9800pro kort med artic cooling. må klokke ned nesten til stock for å ikke å få hvite prikker (artifacts)

oi! det var syklig rart!

jeg har 9600xt og spiller doom 3 på high graphics uten hverken lagg, artifacts eller varmeproblemer, selv om kortet er mega klokka!

 

PS: har også bare standard vifte!

Lenke til kommentar
Ifra typen av artifacts kan jeg si at det er minne som er for varmt og ikke GPU.

 

GPU: trekanter og firkanter osv

Minne: Prikker.

 

Du sier at kortet er vannkjølt, men det dekker kanskje ikke minnebrikkene på skjermkortet?

tror du blander det nå, jeg testa det nemlig ut for 5 min sia, og jeg fikk hvite prikker når coren gikk over 432 mhz i nature på 3dmark 03 (hadde rammen lavt)

 

mene fikk store svarte feil i grafikken ved å klokke opp rammen til 378mhz i 3dmark 01se nature (core på lav settings)

 

selfølgelig kan det være at det er bare hos meg det er sånn... :ermm:

Lenke til kommentar
har varmeproblemer selv jeg med mitt 9800pro kort med artic cooling. må klokke ned nesten til stock for å ikke å få hvite prikker (artifacts)

oi! det var syklig rart!

jeg har 9600xt og spiller doom 3 på high graphics uten hverken lagg, artifacts eller varmeproblemer, selv om kortet er mega klokka!

 

PS: har også bare standard vifte!

nei det er ikke rart, har hørt folk med 9800pro uklokka og med standard vifte få varmeartifacts i doom3. en grunn til at du ikke før det er kanskje fordi jeg kun har sett problema på 9800pro (og bedre) ergo er det mere varmeutvikling på disse kortene enn på ditt 9600. ved standard klokk og orginal vifte skal jo 9800pro kjøre på 80grader+

Lenke til kommentar

hmm.. har du prøvd nyeste doom 3 patch? mener det er Versjon 1,1... hadde samme problem som deg i Farcry FØR jeg softmoddet og klokket mitt 6800LE i farcry, tempen på kortet var ganske ok 40 grader core

 

Så oppdaterte jeg bare farcry, VIPS så funket det :D (mulig det funker for deg også)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Ifra typen av artifacts kan jeg si at det er minne som er for varmt og ikke GPU.

 

GPU: trekanter og firkanter osv

Minne: Prikker.

 

Du sier at kortet er vannkjølt, men det dekker kanskje ikke minnebrikkene på skjermkortet?

Mener du minne på skjermkortet eller system minnet?

 

Jeg får nemlig artifacts på mitt 9800XT (softmodda), som jeg har en anelse om at skyldes at jeg har starta maskina to ganger uten vannkjølinga på. (Uvant med vannkjøling gitt)

 

Men om det er minneproblemer er det jo lettere å fikse...

 

Jeg har tilogmed grønne "pixler" der det står svart skrift på hvit bakgrunn i windows. Ikke bra.

Hadde svarte streker i doom3, trodde selvfølgelig det var pga at det var klokka til xt og at artic coolern ikke klarte å ta unna. Men uansett klokk fikk jeg dette problemet. Slo av shadows i advanced grafficks på doom3 og plutselig så var det borte. Tydeligvis at det var en bug i driverene eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...