Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken Gbit switch skal jeg velge ? (800kr)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
et tips: _IKKE_ kjøp billig nettverksutstyr. Det blir bare kaos... (snakker av erfaring ja...)

Jeg har 4 stk. SMC 10/100 switcher idag og er kjempefornøyd med disse. Gjorde en liten enkel test ida. Kjøre test-program mellom 2 maskiner over switchen og der fløy det 100 Mbit mellom disse. Så startet jeg testen mellom 2 andre maskiner samtidig. Også her fløy det 100 Mbit mellom. Så langt altså 2 * 100MBit strømmer som ikke påvirket hastigheten til hverandre. Flere enn 4 maskiner har jeg ikke å teste med, men den holder ihvertfall mål for mine behov så langt. Imorgen får jeg en 8-ports Gigabit SMC switch, så da skal jeg teste litt igjen. Har akkurat oppgradert kablingen min fra Cat 5 til Cat5e.

 

Mitt råd: Kjøp noe du som dekker behovet ditt. Det sparer du penger på uten at det trenger å bli noe kaos!

 

Hva slags kaos er det du hadde problemer med?

Endret av DragonXP
Lenke til kommentar
Hmm, hvorfor får jeg ikke høyere hastighet på mitt nettverk. 200 Mbit er jo bare 25 MB/s og langt unna kapasiteten til Gbit.

Test med denne:

 

http://www.pcausa.com/Utilities/pcattcp.htm

Det ser ut som om det ikke lar seg gjøre å fylle opp 1Gbit link mellom 2 maskiner ved å kjøre 1 kopi av wsttcp mellom 2 maskiner. Kanskje det er nødvendig å endre noen parametere får å få det til? Ved å kjøre flere wsttcp jobber fra flere maskiner med litt filkopiering av store file (5-6 GB), så har jeg klart å fylle opp 80% av en 1Gbit link inn mot en maskin. Så langt kan jeg ikke se at SMC switchen er flaskehalsen, men har rett og slett ikke nok maskiner til å teste skikkelig. Er ihvertfall verdt den snaue tusenlappen jeg betalte. Er merkbart raskere enn en 100Mbit switch.

Endret av DragonXP
Lenke til kommentar
Hilser fra schmelck og sier:

 

Med Cnet switchen som er nevnt over, klarte jeg 33MB/s mellom laptop og stasjonær, fra laptop til stasjonær. Så at "billig = tregt" er bare tull.

Jojo, en ting er mellom 2klienter....en annen ting er om du bruker alle portene på switchen, da kan du glemme billig utstyr...

Endret av chma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...