Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken Gbit switch skal jeg velge ? (800kr)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice jeg har faktigst spenn til de der .. men er det noen som har prøvd de ?

 

Har vært borti noen som er merkelige :

 

Når 2 stk laster fra værandre laster de kansje i 10mb sec (100mbit) og da kan ikke de andre en de 2 dette skjer i mellom laste i mere en 1-2 mb. så det er nesten som at det er delt 100 mbit på alle portene,

 

Det er ikke noe sånn fucka greier med disse sikkert da...

 

Er det lurt og vente ? GB lan kommer vell for fullt snart ?

og vill bli billigere

Lenke til kommentar
Er det lurt og vente ? GB lan kommer vell for fullt snart ?

og vill bli billigere

Må bare si det at det hjelper ikke med Glan når pata hardiskene har 133 mb overføring :thumbdown: men med scci disker derimot :thumbup: , men gb er en stor fordel, selv har jeg gb i hovedkortet og switch.. men føler ikke so jalla mye forskjell. men den er der :hrm:

Lenke til kommentar
jeg har selv gbit switcher..

Eneste jeg merker er viss jeg laster fra flere personer, til forskjellige disker.

Ellers er som regel harddiskene flaskehalsen. Og du vil ikke oppleve hastigheter som 120mb/s, selv om du bruker gblan. :innocent:

ja men du ville komme oppi 15mb i sec...

 

på sata diskene

 

ok det må være 10 ganger bedre når vi er 4-8 stk som DL. er fra hverandre som tidig... (må bare være bedre det :D)

Lenke til kommentar
Lite vits med gb lan når switchen ikke klarer å levere dette sikkelig...noe billige switcher IKKE klarer. Den takler ikke full last på alle porter.

De sier ihvertfall dette for 8-ports switchen:

 

"Delivers 16 Gb/s aggregated non-blocking bandwidth needed to support a broad range of advanced network applications"

Lenke til kommentar
sats på smc switch du, og har du penger er dyre 3com pci kort greie, hvis ikke er vel smc ok der også

Jeg har testet både SMC og 3com sine 5-porters svitsjer. Konklusjon: SMC er noe dritt. Sats på 3Com. SMC'en ligger nå på hyllen.

Hvordan testet du og hvorfor er de noe dritt?

Testet mellom server og en av mine desktop-pcer, switch imellom. Begge utstyrt med Intel Gbit-kort. Med SMC klarte jeg 130-140 Mbit og hastigheten var meget ujevn. Med 3Com klarte jeg 200+ Mbit og en mye jevnere overføringsrate.

Lenke til kommentar
sats på smc switch du, og har du penger er dyre 3com pci kort greie, hvis ikke er vel smc ok der også

Jeg har testet både SMC og 3com sine 5-porters svitsjer. Konklusjon: SMC er noe dritt. Sats på 3Com. SMC'en ligger nå på hyllen.

Hvordan testet du og hvorfor er de noe dritt?

Testet mellom server og en av mine desktop-pcer, switch imellom. Begge utstyrt med Intel Gbit-kort. Med SMC klarte jeg 130-140 Mbit og hastigheten var meget ujevn. Med 3Com klarte jeg 200+ Mbit og en mye jevnere overføringsrate.

Du testet flere ganger i forskjellig rekkefølge?

Lenke til kommentar
Lite vits med gb lan når switchen ikke klarer å levere dette sikkelig...noe billige switcher IKKE klarer. Den takler ikke full last på alle porter.

De sier ihvertfall dette for 8-ports switchen:

 

"Delivers 16 Gb/s aggregated non-blocking bandwidth needed to support a broad range of advanced network applications"

Så du mener denne switchen kan levere like bra som en hp/3com/cisco switch hvor de billigste koster fra ca 3500,- og oppover....

Tror ikke det nei, en ting er hva man skriver en annen ting er hva som skjer når du prøver å kjøre full load på den;)

 

Generellt sett om man skal ha GB som leverer så må man opp i pris, 3com, hp har switcher 8porter som begynner på 3500. Først da kan man snakke om at switchen kan levere det den lover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...