Gå til innhold

Dual prossessor oppsett


Solarstone

Anbefalte innlegg

trodde valget var lett men Intel har mange fordeler som Amd ikke har, og Amd har mange fordeler som Intel ikke har.

 

Grunnen til at jeg sier dette er at jeg har tenkt til å kjøpe en Workstation og litt kjipt hvis jeg bruker for mye/lite cash.

 

så jeg lurer på hva kan - Intel Pentium 4 Xeon 3.06 GHz Boxed PC533 Socket 604, 512KB cache settes opp mot når vi tenker Amd opteron?

 

og evu hva er forskjellen mellom Xeon PC533 og PC800?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
trur pc800 versjonen har HT også!

...og EM64T, 90nm prosukjonsprosess (= mindre varme), SSE3 og annen cache kombinasjon (mer L2-cache og ingen L3, mot PC533s lille L2-cache og høye L3).

Se her for mer info om de to. (begge to har forøvrig HT)

 

Legg merke til at den råeste Xeon modellen (3,6 GHz) er litt dyrere enn tilsvarende Opteron (250).

 

Dual 250 vs. Dual 3,6 GHz @ Anandtech

Dual 250 vs. Dual 3,6 GHz @ TomsHardwareGuide

150 vs. 3,6 GHz @ 64-bit Linux @ Anandtech

Lenke til kommentar
Hvorfor i all verden skal du bruke så mye penger på en workstation? Hva skal du bruke den til?

for å svare på ditt spm. en workstation som skal brukes til heftige 3d scener, store texture maps,spesial effekter for film, annen 3d produksjon krever alltid masse cpu, ram.

 

Og svi av 20 000 på en maskin som ikke yter stort bedre en min nå ganske gamle

amd xp 2600 med 1,5Gb ram ser jeg ikke stor vits i!

 

Så klart.. den beste single ifra amd/ intel yter jo bra.

men ifølge de testene jeg har sett nå, så yter 2xcpu omtrent dobbelt så mye som en single intel/amd.

 

Har også vurdert om å kanskje kjøre en single og flere render nodes utenom

men blir kanskje litt tungvint for min del.

 

Mental ray liker masse cpu, derfor vil jeg ha så mye cpu kraft som mulig(samlet på et sted).

 

Workstation er for folk som jobber eller krever en maskin med mye hente fram,

når det gjelder pris så er jeg ikke serlig begeistret. :no:

 

igjen takker for seriøse svar

Endret av darapa
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke sette opp to maskiner i nettverk og rendrere halvparten av frames på hver maskin?

Må inrømme jeg har drømt om et dual system. Jeg gikk for den billige løsningen. Satte opp en ny maskin av forskjellige deler jeg hadde liggende. Med Windows XP pro kan jeg fjernstyre den andre maskinen fra hovedmaskinen. Er veldig fornøyd med dette oppsettet. Skal jeg encode en divx film setter jeg liksågodt maskin 2 til det og spiller på maskin 1 :).

 

Med to maskiner kan du si du har en liten renderfarm :) --- just joking

 

khelben

Endret av khelben
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...