Gå til innhold

er xp 3200+ bra å klokke?


DarkStarr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling men tipper rundt 2500mhz med luftkjøling, hvis du har godt minne og en PSU (som gir en stabil vcore..)

 

 

PS: hadde min Xp 3000 oppe i 2550mhz men da var den ganske så ustabil, men kom faktisk gjennom 3dmark 03 på 2513mhz. Da fikk jeg også 43 sek i super pi og stock for jeg 53.( men den stoppet fort opp i prime 95 og far cry)

 

Kjører den på 2430, da er den stabil (er nok Psu en min som gjør slik at den ikke er stabil lenger en det: vcore hopper litt opp og ned :D )

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
"hva blir multipler og fsb på da??
"

 

 

Multipler er "låst" til 13 så den kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg har 333mhz bus version så fsb en er standar 166. Nå kjører den på 186 (i bios) og 187 i følge cpuZ.

 

 

Edit: søk på prime 95 i google.....

 

 

Edit: By the way.....her er en link

http://www.downseek.com/download/7026.asp

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Multipler er "låst" til 13 så den kan jeg ikke gjøre noe med. Jeg har 333mhz bus version så fsb en er standar 166. Nå kjører den på 186 (i bios) og 187 i følge cpuZ.

 

på athlon 3200+ er den låst på 11.

Alle XP 3200+ har 11 som multiplier (400MHz bus). Noen versjoner av 3000+ har også 400 MHz FSB (10.5 som mulitplier).

 

Det kommer an på hovedkortet, men 2.5 GHz er fullt mulig med luftkjøling. Blir litt varmt da.

 

---

EDIT : skriveleif :hrm:

Endret av Fur
Lenke til kommentar
jeg ga 2000 for min 3200+ va koster den mobile barton?

Ca. 900,-

Anbefales!

Annbefales på det sterkeste. Jeg betalte 850 spenn for min 2400+ 35w inkl frakt, den klokket til 2.4 ghz (400 fsb) uten problemer, ligger på 57 grader under load med vanlig Shuttle heatpipe kjøling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...