Gå til innhold

Patentsøksmål truer spillindustrien


Anbefalte innlegg

Såvidt jeg kunne forstå ut ifra pantentteksten, gjelder ikke dette offline rendering, mens 3D-desktoper m.v er fortsatt berørt.

 

Nå har jo slike patentsøksmål vært oppe mange ganger de siste årene, men jeg husker ikke utfallet av noen som har vært påfallende like dette.

Alternativene er vel et forlik eller at saken avvises fordi idéen har blitt "allemannseie" på et eller annet plan..

Tviler på at dette vil drepe spillindustrien.

 

Nå må dere forresten huske at patenten, hvis alt har foregått som det skal, er tatt ut lenge før denne metoden ble så utbredt det er idag, og slik det amerikanske patentsystemet (eller mangelen på system) virker, kan patentinnehaver kreve godtgjørelse for inntekter andre har hatt som følge av at de har brukt hans patent uten gyldig lisens.

Han har sålangt jeg kan se IKKE tatt patent på en velkjent oppfinnelse/mekanisme (motoriserte kjøretøy/å gå), og hvem andre enn amerikanske advokater skulle ta en sak om en amerikansk patent, tilhørende en amerikansk oppfinner/forsker misbrukt av, for en stor del, amerikanske firma?

 

 

Valg nå. Mye viktigere :)

 

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som det er stor sannsynlighet (etter mitt vitende) at saken blir avvist pga. sedvane. Patenten ble satt opp i 1987 og vedkommende har hatt mange år på å påberope seg retten til sitt patent. Når kom de første skikkelige 3d spillene? Er vel en stund siden, hadde vedkommende som sitter på patentet sagt ifra på det tidspunktet ville han stått sterkere i sin sak... men å komme mange år i etterkant... det skal holde hardt...

 

Men det er jo USA da, og der går jo alt an... blir ikke saken avvist blir det nok et forlik på X antall mill og ferdig med det... Tviler på vi som forbrukere kommer til å merke noe uansett...

Lenke til kommentar

Det var jo snart på tide uansett, å gå over til 4D............

 

 

Kan dem kreve penger av spillprodusenter i andre land?

Det ville vært for dumt. USA kan jo ikke kreve at vi her i Norge ikke har lov til å utvikle hva vi vil av data. Isåfall må de vel tvinge oss, og resten av verden.....

noe som ville fått følger = ? ;)

 

Når det gjelder amerikanerne, så må de bare ta det som det kommer. Det er hva de selv har valgt.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hva folk her synes er så ekstremt. De har tatt patenten og de har den fortsatt. Antageligvis har de ventet i alle disse år bare for å håve inn en klekkelig sum.

 

Jeg forstår ikke hvilke likhetstrekk dette har med å ta patent på å gå når dette er snakk om en teknologi - ikke en menneskelig funksjon. Dessuten har de tatt patenten før noen andre, altså ikke et barnslig påfunn i ettertid.

Lenke til kommentar

Det er et barnslig påfunn å komme nå å si "Vent litt! Vi har patent på dette jo! Betal oss!"

 

Kommer vel til å gå akkurat som JPG saken :p

 

Altså, kunne Pythagoras ta lisenspenger for folk som ville bruke Pythagoras setningen? :p:roll:

 

Helt latterlig spør du meg. Patenter på slik burde ikke vært lov. USA... stønn.... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Huff det er så latterlig men alikevel alvorlig.

 

Snart må det bli litt logikk i det amerikanske rettsvesenet. Ender jo med at man ikke kan lage noenting som helst uten at en grisk faen kommer og hevder at dette er hans "konsept"/oppfinnelse el. Slike saker provoserer meg noe sinnsykt.

 

Hvor er selvmordsbomberne når man trenger dem? :mad:

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke sånne folk som plutselig finner ut at de skal saksøke folk. Det kan jo hende at patentholderen har rett, men da er det kansje litt rart at han ikke har informert om dette før nå.

 

 

*off-topic*

Den Polse:

Jeg skal ta en titt på saken, så kansje vi kommer til enighe

Du kan jo gi meg en symbolsk sum i bytte mot rettighetene :p

post-75-1099592575_thumb.jpg

Endret av nd4spd
Lenke til kommentar

Najs, jeg tenkte å kanskje gå over til selvmords-geiter, siden disse er billigere i drift, men må innrømme at den bombern din ser meget fin ut. Jeg hadde litt lukt problemer med de forrige, men hvis dette har blitt utbedret så tror jeg at jeg bestiller et par(alltid kjekt å ha)

 

Du kunne ikke gi meg en personlig demonstrasjon?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...