ExTerminator Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Jeg har et Speed Touch ADSL modem som jeg trenger og finne MAC adressen på. Dette for at ISP'en krever MAC adressen for og kunne gi meg statisk IP. Problemet er at den står ikke noen sted på modemet, og jeg kan ikke logge meg inn på det heller.. Modemet fikk jeg av installatøren da jeg fikk min første ISP, pga. jeg ikke hadde fått startpakken enda, og han bare var grei med meg
GA75 Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 MAC adressa skal stå på hardwaren. Men jeg ville vel venta på startpakken og lest manualen der om jeg var deg.
ExTerminator Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 Modemet jeg snakker om fikk jeg for over ett år siden Og det står ikke noe MAC adresse noe sted på det.. Har sjekka mange ganger.
DarkSlayer Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 (endret) start -> kjør -> skriv cmd skriv: arp -a 192.168.0.1 eller bytt ut ip-adr, til den som modemet ditt har. ALtså arp -a ip-adr der står mac adr PS: www.google.com -> how to find mac adress - there you got it Endret 1. november 2004 av DarkSlayer
atrax Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 PS: www.google.com -> how to find mac adress - there you got it Har du med en ekstra d i 'adress', så finner du nok de sidene som ikke har skrevet 'address' feil også.
DarkSlayer Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 HEI - skriveleifer er lov i dette forumet - les faq - hehehe
ExTerminator Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 (endret) start -> kjør -> skriv cmdskriv: arp -a 192.168.0.1 eller bytt ut ip-adr, til den som modemet ditt har. ALtså arp -a ip-adr der står mac adr PS: www.google.com -> how to find mac adress - there you got it Jeg skulle gjerne gjort det, men jeg vet ikke IP adressen på modemet. Det står en router mellom modemet og maskinene. I bruksanvisningen til modemet (fra nettet) står det at default IP adresse er 10.0.0.138, eller SpeedTouch.lan. Men det funker ikke. Jeg har prøvd og arpe herfra til månen...men finner ikke noe modem. Uansett, finner ikke ARP bare dynamiske MAC adresser? Endret 2. november 2004 av ExTerminator
Rim Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Dynamisk MAC adresse? Uansett, du vil kun se den i arp tabellen om den har vært sender eller mottager av pakker til/fra PCen din, siste 300 sekunder. Antar at det er det du mener. Problemet er om modemet står i bridgemode, da vil det ikke dukke opp der.
HilRam Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Modemer har ikke MAC-adresse, det er bare nettverkskort som har det. Men de får vel en slags "dynamisk MAC-adresse" når de kobler seg opp gjennom Dial-Up networking. PS. ADSL-modem har nok egen MAC-adresse, jeg sikter til analoge modem nå...
atrax Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 tracert vg.no (f.eks.) Første ip som kommer opp, er ruteren Andre ip er modemet. arp -a <ip til modemet>
ExTerminator Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 Modemet står nok i bridge mode. for jeg finner ikke MAC adressen uansett hva jeg gjør...
eiga Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Kan ikke mye om (xDSL)modem, men her er noen ideer som kan prøves. IPv4 støtter ikke MAC-oppslag mellom nettverksenheter. ARP er bare ett oppslag på din lokale maskin over enheter som kan nåes direkte fra nettverkskortet. Koble deg på direkte på modemet, eller la routeren route trafikken til modemet ditt( 10.0.0.138). Har du kjøpt eller leier du modem? Når du har gjort det, skal mulighetene være større for å finne MAC adressen. Legg merke til at du sannsynligvis har 2 MAC adresser på modemet. En 'LAN' og en 'WAN', hvor den siste er hva din ISP vil ha tak i. Så du bør klare å logge deg på modemet for å finne MAC'en(Dersom modemet bruker MAC adresse). Om ikke MAC på modem, så er det MAC på router som gjelder.
ExTerminator Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 (endret) Hvis det er slik at modemet ikke bruker MAC adresse - hva vil skje hvis jeg gir MAC adressen til routeren til ISP'en? Kan jeg ende opp uten nett, hvis modemet bruker MAC likevell? Kansje lurt og være sikker da.. Endret 2. november 2004 av ExTerminator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå