Gå til innhold

Bli sunn, step-by-step

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Skrevet

må bare fortelle at jeg startet å trene fotball 3-4 ganger i uka og sykle de andre dagene samt å heller spise sunnere (fortsatt litt godis og brus da) og jeg har nå gått ned 9kg og nærmer meg fornøyd :thumbup:

livet blir helt anderledes tro meg :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
må bare fortelle at jeg startet å trene fotball 3-4 ganger i uka og sykle de andre dagene samt å heller spise sunnere (fortsatt litt godis og brus da) og jeg har nå gått ned 9kg og nærmer meg fornøyd :thumbup:

wow, impressive. over hvor lang tid da?

Skrevet

kunne godt ha fått vekk valpefettet som noen ville kalt det ja :p men jeg er addicted to my computer :\ men nå som det er sommer så kommer jeg vel til å være mer ute

Skrevet

wow, impressive. over hvor lang tid da?

tok litt tid siden jeg ikke ville få noen jojo effekt. fra ca. november til februar. nå er det mai og jeg veier vel kanskje 2 kg mindre enn februar og vil gå ned 3kg til. tar det heller litt seriøst og ikke bare fort å dårlig som mange. funker helt topp og man merker forskjell. tips: greier du de første 10-14 dagene da greier du resten. ikke vær redd for å ta en dag i blandt(ikke for ofte) der du slapper litt av og spiser noe annet, bare sunt :thumbup:

• 7 måneder senere...
Skrevet

wow lenge siden noen har posta noe i denne tråden nå.

Men uansett. Jeg er med. Eller jeg skal prøve å bli med. Har begynt å trene med powerball annenhver dag. Men ellers så sliter jeg med å piske meg selv til å være sunn.

Gjest Slettet-Axby2kEH
Skrevet (endret)

Jeg kaster meg på :) kan ikke skade å bli litt sunnere.... får jeg heller skrive litt om fremgangen underveis :)

Endret av Slettet-Axby2kEH
Skrevet
Sign me up. Regner med samtlige her trenger denne shapeupen.

3049395[/snapback]

Ikke enig. Kan vel takke mamma for at det ikke ble noe mer brusdrikking og sunnere mat da pappa skulle slanke seg. Er absolutt ikke noe snacks, godteri, brus e.l her i huset.

Tips: Finn en frukt du liker godt som kan erstatte godteri. Selv foretrekker jeg mandarin/klementin, men spiser også bananer :)

Finn en sport som du og venner av deg liker slik at dere får mosjon på denne måten. Treningsstudio kan fort bli kjedelig.

Skrevet
wow lenge siden noen har posta noe i denne tråden nå.

Men uansett. Jeg er med. Eller jeg skal prøve å bli med. Har begynt å trene med powerball annenhver dag. Men ellers så sliter jeg med å piske meg selv til å være sunn.

5174347[/snapback]

Hva er powerball godt for? Slitte håndledd? Jeg bare lurer.

Skrevet

Jeg har tenkt å prøve å begynne å trene, og spise sunt har jeg gjort en liten stund. Vil prøve å gå ned i vekt. Jeg har gått ned 30kg fra før av. Men etter å ha gjort det så orket jeg liksom ikke mer og holdt meg der. Nå vil jeg prøve å gå ned de siste kiloene. Men jeg jobber for tiden 10 timer dagen og jobber alle dager utenom annehver helg. Så det er vanskelig å få trent noe, og når jeg har tid vil jeg helst slappe av. Men det skal være mulig!

Skrevet

jeg er vel med jeg og, selv om jeg sikkert er litt sent ute :)

Nå er jeg vel egentlig i ganske god form fra før, løper 3km på 11,47, men, styrke er det dårligere med.

Men, da jeg av prinsipp er motstander av treningssentere, hvordan skal jeg da få trent. Pushups, "heisesegoppienstang", situps o.l. Hva mer?

Skrevet
Gaaaahw, det var begredelige greier. 40 min på 4,4 km :(

Jeg håper du gikk?

Det er akkurat det jeg bruker på å gå til jobben min :) 4.4 km og ca 40. minutter. (+- 1-2 minutter, avhengig av hvor god tid på morgenen)

Jeg går til jobben, har jobba i 4 uker og har bare en uke igjen. Veier som regel 74.5-75 kg og føler at det er trivselsvekta mi, siden jeg har hatt den vekta i årevis. Plutselig veide jeg 72 kg uten at jeg kunne forstå hvorfor. Forventer å gå opp igjen når jeg slutter jobben. Har visjoner om å begynne å trene, men det er bare å gjøre det...

Skrevet

Dette her vil jeg og være med på (selv om det er

en litt gammel tråd) :)

Jeg skal kutte ned på godteriene og spise

enda sunnere :)

Så må jeg finne en ting treningsform jeg

synes er gøy å drive med. Jeg HATER å jogge..

Tips? :)

Skrevet
Tips? :)

5177755[/snapback]

Aerobic, spinning, kickboxing og svømming.

5177781[/snapback]

Hater aerobic, med de andre kan kanskje prøves ut.

Takk for tips :)

Skrevet

Pulspinning (interval) er meget effektivt. Dessuten er det bare snakk om 20 minutter med helvete på sykkelen (10 minutter oppvarming og nedvarming bør legges inn).

Gange er en av de beste måtene å forbrenne fett. Gå på tredemølle mens du hører på dine favorittsanger. Det er jo bare koselig. :)

Skrevet
Pulspinning (interval) er meget effektivt. Dessuten er det bare snakk om 20 minutter med helvete på sykkelen (10 minutter oppvarming og nedvarming bør legges inn).

Gange er en av de beste måtene å forbrenne fett. Gå på tredemølle mens du hører på dine favorittsanger. Det er jo bare koselig. :)

5177824[/snapback]

Spinning må jeg prøve! Det høres faktisk artig ut ;)

Jeg går mye tur i rask gange, men har blitt lite nå

i det siste pga stress på jobb og (ekstremt) dårlig vær :)

Skrevet

Det å slutte med cola og brus generelt er egentlig ikke så vanskelig som man tror. Drakk omtrent 0.5 liter brus hver dag i midten av ungdomsskolen, men har skjerpet meg så heftig nå. Drikker omtrent aldri brus, har erstattet det med vann, melk og av og til juice.

Skrevet
kickboxing

5177781[/snapback]

Tror du at du kan forklare hvordan sånn kickboksing ting på vanlige treningssteder egentlig fungerer?

Dro på det en gang for litt lett sparring en morgen og det endte med at jeg uheldigvis slo ned en annen fyr der, er det ikke meningen å sparre?

Slo ikke hardt eller noe, men fant ut at det var lurt å smyge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...