Gå til innhold

hvem støtter du? ta testen


Gjest Slettet+98712387

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+98712387

Eller er poenget ditt at du vil vite hva Bush og Kerry faktisk mener om disse sakene, og ikke hva Aftenposten mener at de mener?

 

den er litt tricky.

du finner ut om du mener det samme som aftenposten tror at bush/kerry mener ut av utalelser de har hatt. eller no :whistle:

 

personlig syns jeg den var interesseant å finne det ut

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Konklusjon: Dårlig undersøkelse.

Heh, akkurat.

Jeg fikk 37,50% Bush, 68,75% Kerry.

 

Sporsmalene var jo helt elendige, siden mange av de ikke har noe a gjore med verken Bush eller Kerry, eller det er alt for lite sammenheng med i de...

 

Aftenposten legger her sine meninger om hvor Bush og Kerry star pa disse sporsmalene, uten at det stemmer.

 

1. Enig

2. Uenig

3. Enig

4. Uenig

5. Enig

6. Enig

7. Enig

8. Uenig

9. Enig

10. Uenig

11. Uenig

12. Enig

13. Enig

14. Enig

15. Enig

16. Enig

 

Personlig har jeg for liten kunnskap om kandidatene til å ta stilling til sannhetsgehalten i påstandene.

 

Mk.

1. Bush sier ikke at han skal redusere skattene ytterligere enn de er na... sa denne blir totalt feil.

2. Bush vil na sikkert at dette skal vaere tilfellet, men det er snakk om hvordan det skal gjores, eller om det er mulig...

3. Denne er egentlig likegyldig for Bush, men OK.

4. Er Bush imot a fore en mer effektiv krig mot terrorisme?? Haha! Den var teit.

5. Korrekt.

6. Nope, ikke korrekt, Bush har aldri onsket noe slikt.

7. Denne er jeg ikke sikker pa.

8. Denne er bare tull, igjen. Selvfolgelig vil Bush ha lavere oljepriser og hoyere produksjon. Han far det bare ikke til akkurat na.

9. Korrekt.

10. Bush er uenig med a gi mer stotte til u-land? Mhm, sikkert. Nice try Aftenposten.

11. Ehm, nei, Bush er ikke uenig med a gi adgang til stamcelleforskning, feil.

12. Nope, Bush har fatt til det han vil med abort, Partial-Birth Abortion Ban. Feil.

13. Ser ingen grunn for hvorfor denne skal svares slik for Bush.

14. Yep.

15. Feil.

16. Yup.

 

Sa Aftenposten har gitt Bush feil standpunkt pa minst 9 av sporsmalene (kanskje opp til 11). Ikke rart at det er 90+% enige i det Kerry liksom sier, og 10+% for det Bush sier: fordi proven ikke har riktige standpunkt for Bush.

 

Som a lage en test som sier:

 

Bor alle barn med navnet John drepes?

 

Enig: Bush

Uenig: Kerry

 

:roll:

 

Sa denne testen var helt usaklig og rett og slett teit. Ikke overraskende at Aftenposten prover a lage en test for a fa de som tar den til a tro at de ikke har samme synspunkter som Bush.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+98712387
Bor alle barn med navnet John drepes?

 

Enig: Bush

Uenig: Kerry

 

:roll:

 

Sa denne testen var helt usaklig og rett og slett teit. Ikke overraskende at Aftenposten prover a lage en test for a fa de som tar den til a tro at de ikke har samme synspunkter som Bush.

 

med andre ord: Kerry har brukt litt av milliarden sin på å gjøre aftenposten anti-bush :hmm: det fungerte får meg, alltid vært mot ham, og nå er jeg bare mer pro-Kerry

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
med andre ord: Kerry har brukt litt av milliarden sin på å gjøre aftenposten anti-bush

Hvorfor ma det alltid vaere en konspirasjon? Kan ikke Aftenpostens journalister bare vaere anti-Bush? Geez.

Lenke til kommentar

En idiotisk framstilling. Begge er for tvang. Så lenge valget: Frihet. Ikke er der, er det bare mennesker for tvang som stemmer. Mennesker som ikke ser verdi i sitt eget liv. Disse menneskene er i seg selv verdiløse da de selv ser seg slik. Mennesker som heller vil ha en øks i hodet, enn å måtte ta ansvar for eget liv. Spørsmålet er da i seg selv verdiløst da det er verdiløse mennesker som svarer.

Lenke til kommentar

Bush; 37,50%

Kerry; 68,75%

 

:)

 

For øvrig ikke overraskende å se at de samme gamle forumdeltakerne detter inn i det samme gamle mønsteret. Igjen og igjen og igjen. Er det flere enn meg som får til å forutse hva enkelte svarer når det blir rettet kritikk mot en politisk aktør?

 

:roll:

Lenke til kommentar
Dette er bare en høyere form for diskusjon på "JA/NEI" stadiet. Men jeg heier på høyrehippiene da, for de skriker høyest :) Venstrehippiene er det desverre ikke så mange av her...og de er så rolige og kjedelige. Grow some balls folks.

Heh. Mye av forskjellen liker jeg å tro at ligger i modenhet. Det er ikke så viktig for oss å henge oss opp i mange av diskusjonene som er her inne på forumet. Mye av argumentasjonen og ideologien er jo så hårreisende useriøs, at det er ikke verdt bryet ofte.

 

Bare se på "skatt er tyveri" tråden som et eksempel satt på spissen. ;)

 

Edit; Feilplassering av gåseøyne.

Endret av kag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...