Gå til innhold

hvem støtter du? ta testen


Gjest Slettet+98712387

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1: Skattene bør reduseres ytterligere for å få fart i økonomien.

 

Hvem sin økonomi ? De rikes ??  :ermm:

 

Hvordan vil reduserte skatter, altså lavere statsinntekter, bedre økonomien til staten?

Det er ikke snakk om å bedre statens økonomi, men om å bedre innbyggernes økonomi. Bush' skattelettelser er et ledd i en strategi med ekspansiv finanspolitikk, det vil si at man ønsker å øke privat etterspørsel etter varer og tjenester. Dette vil være bra for økonomien, ettersom økt etterspørsel etter varer og tjenester i neste instans betyr større produksjon, og dermed også høyere sysselsetting.

Lenke til kommentar
1: Skattene bør reduseres ytterligere for å få fart i økonomien.

 

Hvem sin økonomi ? De rikes ??  :ermm:

 

Hvordan vil reduserte skatter, altså lavere statsinntekter, bedre økonomien til staten?

Det er ikke snakk om å bedre statens økonomi, men om å bedre innbyggernes økonomi. Bush' skattelettelser er et ledd i en strategi med ekspansiv finanspolitikk, det vil si at man ønsker å øke privat etterspørsel etter varer og tjenester. Dette vil være bra for økonomien, ettersom økt etterspørsel etter varer og tjenester i neste instans betyr større produksjon, og dermed også høyere sysselsetting.

Flott, takk for nyttig informasjon :)

Lenke til kommentar
Greit nok at Aftenposten vil ha oss til å ta testen, men de sier jo ikke hvilke av påstandene vi skal svare på som hører til hvilken president/de forteller oss ikke om det er Bush eller Kerry som mener det og det.

 

Noen som har lyst til å opplyse meg ?  :)

Ved hjelp av litt eksperimentering fant jeg at man må svare følgende for å få 100 % på Bush:

 

1. Enig

2. Uenig

3. Enig

4. Uenig

5. Enig

6. Enig

7. Enig

8. Uenig

9. Enig

10. Uenig

11. Uenig

12. Enig

13. Enig

14. Enig

15. Enig

16. Enig

 

Personlig har jeg for liten kunnskap om kandidatene til å ta stilling til sannhetsgehalten i påstandene.

Lenke til kommentar
Greit nok at Aftenposten vil ha oss til å ta testen, men de sier jo ikke hvilke av påstandene vi skal svare på som hører til hvilken president/de forteller oss ikke om det er Bush eller Kerry som mener det og det.

 

Noen som har lyst til å opplyse meg ? :)

Er det ikke meningen at du ikke skal vite dette? Lyst til å være 100% enig med Bush?

Hvorfor skal vi bære byrder som USA skaper?
Fordi det noen ganger er i vår egen interesse. Men ikke alltid. Det jeg mente var at vi må være allierte, ikke løpegutter.
Lenke til kommentar
Greit nok at Aftenposten vil ha oss til å ta testen, men de sier jo ikke hvilke av påstandene vi skal svare på som hører til hvilken president/de forteller oss ikke om det er Bush eller Kerry som mener det og det.

 

Noen som har lyst til å opplyse meg ?  :)

Er det ikke meningen at du ikke skal vite dette? Lyst til å være 100% enig med Bush?

Selvfølgelig ikke.

 

Det jeg spør om er ikke hva jeg må svare for å få 100 % enig med Bush, jeg vil vite mer om presidentkandidatenes stillinger til spørsmålene, altså kandidatenes meninger i sakene.

Lenke til kommentar
Noen som har lyst til å opplyse meg ? :)

Ved hjelp av litt eksperimentering fant jeg at man må svare følgende for å få 100 % på Bush:

Da er det på spørsmål 10, 11, 12, 13 og 15 jeg er uenig med ham.

Allikevel frykter jeg at Bush ser litt andre sider av samme sak enn meg på noen spørsmål.

Jeg tror f.eks. at han vil at FN skal ha mindre makt, for da får USA mer makt.

Jeg er for at begge skal få mindre makt.

Lenke til kommentar
Det jeg spør om er ikke hva jeg må svare for å få 100 % enig med Bush, jeg vil vite mer om presidentkandidatenes stillinger til spørsmålene, altså kandidatenes meninger i sakene.

Da forsvinner også poenget med undersøkelsen.

Kanskje, men da forblir jeg uvitende om noe jeg syntes er viktig.

Lenke til kommentar
Det jeg spør om er ikke hva jeg må svare for å få 100 % enig med Bush, jeg vil vite mer om presidentkandidatenes stillinger til spørsmålene, altså kandidatenes meninger i sakene.

Dersom du får 100 % på Bush må du jo nødvendigvis ha valgt de alternativene Bush ville ha valgt?

Dersom du både missforstår poenget mitt, og heller ikke kan opplyse meg trenger du ikke svare.

 

Jeg spør på grunn av at jeg vil vite mer om de forskjellige presidentene, det vil si hva de mener. Ikke bare Bush og Kerry, men også Nader.

 

:shrug:

Lenke til kommentar

Forresten, jeg fikk 56,26 % på Kerry, og 50 % på Bush.

 

Men, siden jeg kan for lite bakgrunnsinfo tar jeg ikke testen seriøst.

 

Eksempel på det er at det var spørsmål 6. som avgjorde om jeg fikk 56,26 % på Bush, eller på Kerry, og 50 % på Bush eller Kerry.

 

Og siden jeg vet svært lite om fn, deres rolle i verden osv, kan jeg ikke gi et bra svar til "quizen".

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
Dersom du både missforstår poenget mitt, og heller ikke kan opplyse meg trenger du ikke svare.

Unnskyld for at jeg prøver å svare på spørsmålet ditt da. :thumbdown: Du burde kanskje vurdere å uttrykke deg klarere:

 

Greit nok at Aftenposten vil ha oss til å ta testen, men de sier jo ikke hvilke av påstandene vi skal svare på som hører til hvilken president/de forteller oss ikke om det er Bush eller Kerry som mener det og det.

Jeg kan ikke forstå dette på noen annen måte enn at du vil vite hva Bush og Kerry mener om de 16 spørsmålene i testen. Dersom man får 100 % Bush på testen, har man samtidig funnet ut hva Bush ville ha svart (ifølge Aftenposten), og dermed også hva hans standpunkt i sakene er.

 

Eller er poenget ditt at du vil vite hva Bush og Kerry faktisk mener om disse sakene, og ikke hva Aftenposten mener at de mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...