Gå til innhold

Noen som støtter terror?


Anbefalte innlegg

Bin Laden og Bush familen er faktisk gode venner...

Enda en som har sett Fahrenheit 911 og slukt propagandaen rått ... :no:

Har du bevis for at dette ikke er tilfelle?

Har du bevis for at det er tilfelle da?

Forøvrig så tror eg det er mange som heter Bin Laden så kanskje du blander :p

 

Kristendommen er like i stand til å bli fundamentalistisk som Islam. Vil si at de fleste av verdens relegionene har et slikt potensiale. Jeg tror at grunnen til at vesten er "kommet lengre" på dette feltet er kunnskap. Utdannelse er et nøkkelord her.

Knowledge to the people!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kristendommen er like i stand til å bli fundamentalistisk som Islam.

Kristendommen kan tolkes i ikke-fundamentalistisk retning; det kan ikke islam. En kristen kan skille mellom religion og politikk; det kan ikke en muslim. En kristen kan tolke Bibelen dithen at de mest totalitære delene ikke lenger gjelder; det kan ikke en muslim gjøre med Koranen. En kristen kan se på religion som en privatsak; det kan ikke en muslim.

 

Jeg tror at grunnen til at vesten er "kommet lengre" på dette feltet er kunnskap. Utdannelse er et nøkkelord her.

Knowledge to the people!

Det er ingenting som tyder på at utdanning fører til mindre fundamentalisme. Årsaken til at vesten har velstand, til tross for kristendommen, er at Aquinas mente å kunne forene fornuft og tro. Al-Ghazali sørget for at det motsatte skjedde i arabiske land: Fornuften ble forkastet til fordel for fornuften, med den følge at arabisk sivilisasjon ble erstattet med muslimsk barbari.

Lenke til kommentar

Tja, jeg vet da alltids om noen..... :yes:

Blir for omfattende å nevne alle, men jeg kan jo ta frem "most wanted"-lista mi.

#1

55_cheney.jpg

 

For orkestrering av selve 911.

 

#2

bush.jpg

 

For å utnytte folks frykt etter 911.

 

#3

300_kerry_arrest.jpg

 

For å samarbeide med Rothchilds og Rockefeller familiene. OG for å føre samme politikken som Bush.

 

#4

bin%20laden.jpg

 

Overhodet for Al-CIAduh, og ha tette bånd til Bush-familien.

Lenke til kommentar
Bin Laden og Bush familen er faktisk gode venner...

Enda en som har sett Fahrenheit 911 og slukt propagandaen rått ... :no:

Har du bevis for at dette ikke er tilfelle?

Spenol: Jeg foreslår at du laster ned og ser fahrenHYPE 9/11, og leser denne og denne artikkelen.

Jeg foreslår at du finner ut hva slags mennesker som står bak Fahrenhype 9/11 før du lar deg påvirke videre. Husker du den pene blondinen som snakker i filmen? Hun heter Ann Coulter og hun er gal. Jeg gir deg et par sitater fra denne damen, slik at du selv kan vurdere om du vil stole på henne:

 

"We should invade their countries, kill their leaders and convert them to Christianity. We weren't punctilious about locating and punishing only Hitler and his top officers. We carpet-bombed German cities; we killed civilians. That's war. And this is war."

 

"When contemplating college liberals, you really regret once again that John Walker is not getting the death penalty. We need to execute people like John Walker in order to physically intimidate liberals, by making them realize that they can be killed, too. Otherwise, they will turn out to be outright traitors."

 

"My only regret with Timothy McVeigh is he did not go to the New York Times Building."

 

"Clinton is in love with the erect penis."

-- Ann Coulter, This Evening with Judith Regan,FOX News Channel, February 6, 2000

 

"[The] backbone of the Democratic Party [is a] typical fat, implacable welfare recipient"

-- Ann Coulter, syndicated column, October 29, 1999

 

"[Clinton] masturbates in the sinks."

-- Ann Coulter, Rivera Live, August 2, 1999

 

"If you don't hate Clinton and the people who labored to keep him in office, you don't love your country."

-- Ann Coulter, George, July 1999 (and you wonder why the magazine folded)

 

"If they have the one innocent person who has ever to be put to death this century out of over 7,000, you probably will get a good movie deal out of it."

-- Ann Coulter, MSNBC July 27, 1997

 

 

 

Og her er et utdrag fra et intervju med Coulter på Hannity & Colmes på FOX, datert 22.06.2001:

 

 

COULTER: I take the biblical idea. God gave us the earth.

 

PETER FENN (Democratic strategist): Oh, OK.

 

COULTER: We have dominion over the plants, the animals, the trees.

 

FENN: This is a great idea.

 

COULTER: God says, "Earth is yours. Take it. Rape it. It's yours."

 

FENN: Terrific. We're Americans, so we should consume as much of the earth's resources...

 

COULTER: Yes! Yes.

 

FENN: ... as fast as we possibly can.

 

COULTER: As opposed to living like the Indians.

Lenke til kommentar

Kristne terrorister finner man i konfliktene i nord-irland og balkan ... så det så.

 

Om eg er for eller imot terror, kommer veldig an på.

Målet for terror er som oftest de sivile på en eller annen måte, og det er jeg veldig imot. Men mange aksjoner/grupper osv har ikke som mål å ramme sivile, men alikevel blir stemplet som terror, terrororganisasjoner. MILORG var vel en terror org. ifølge tyskerene mener jeg.

 

Er saken god, og man ligger unna sivile så kan det godt hende jeg støtter opp om slike aksjoner, men jeg kommer ikke på noen gode kandidater idag.

 

Altså, slike som milorg og de, det er helt greit for min del, hadde ikke gjort noe heller om de hadde mer svinn på skogen. Men de som bruker terror idag er små grupperinger som kun er ute etter makt og for å undertrykke folk. De utnytter en situasjon til egen vinning.

Kan forsåvidt forstå hvorfor vi har problemet, og hvorfor de som støtter det gjør så, men jeg støtter dem ikke.

 

PelsJakob: Slutt med det islamtullet ditt, du vet godt at det du sier er sprøyt, tull og vås.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål, og jeg setter det kun opp for å sette i gang en diskusjon om det så vennligst ikke flame meg med anti/pro-islam/kristendom. ;)

 

En venn av meg fortalte om et klipp på nyhetene hvor en amerikansk general sier at fienden i Fallujah (er det slik det skrives :dontgetit:) er Satan, veien jeg tolker dette fører til den samme situasjonen som Bin Laden som sier at Allah vil nedkjempe amerikanerne osv.

 

Når amerikanerne da f.eks bomber et sykehus i jakten på satan, synes dere dette går over grensen til kristen fundamentalisme (voldelig sådan)? Og kan da dette føres opp mot 9/11 hvor islamske "terrorister" bombet WTC? (ja, jeg ser at det er en forskjell, men dere ser pointet)

 

De som bombet WTC vil jo ikke se på seg selv som terrorister, ei heller vil amerikanerne som bombet dette sykehuset/boliggården se på seg selv som det. Men begge vil nok se seg selv som en part i en krig.

 

Nei nå roter jeg meg bort i mine egne ord her så nå legger jeg bort tastaturet :p

Men dette er bare et spørsmål som irriterer meg litt.

Lenke til kommentar
Husker du den pene blondinen som snakker i filmen? Hun heter Ann Coulter og hun er gal.

Ann Coulter er tøff. :thumbup:

 

Det er bra at noen tør å tale venstresiden imot. Her er noen sitater fra hennes nyeste bok – How to Talk to a Liberal (If You Must):

 

The only time liberals pretend to like the military is when they claim to love soldiers so much they don't want them to get hurt fighting a war.
The only standard journalists respect is: Will this story promote the left-wing agenda?
Lenke til kommentar
Hvem tror du de kommer til å støtte når konflikten mellom vesten og islam (det vil si: mellom pro-liv- og anti-liv-ideer) eskalerer?

hehe den må du utdype ... husker jeg ikke feil så har islam like mye forbud mot drap, abort osv osv. Og både kristendommen og islam "kan tolkes" i retningen at det er lov å "forsvare" seg.

Lenke til kommentar
Hvem tror du de kommer til å støtte når konflikten mellom vesten og islam (det vil si: mellom pro-liv- og anti-liv-ideer) eskalerer?

hehe den må du utdype ... husker jeg ikke feil så har islam like mye forbud mot drap, abort osv osv.

Jeg snakker ikke om drap eller abort, men om ideer. Islam er anti-velstand, det vil si anti-menneske, det vil si anti-liv. Uansett sier islam ingenting om at drap på vantro er forbudt; tvert imot oppfordrer den til det. Vantro er ikke verdt noe som helst i henhold til islam.

 

Og både kristendommen og islam "kan tolkes" i retningen at det er lov å "forsvare" seg.

Kristendommen kan tolkes dithen; islam tolkes dithen. Muhammed, islams største profet, var jo selv en pedofil voldtekstmann og landeveisrøver som ikke hadde noen skrupler mot å spre sine ideer ved bruk av vold, akkurat som dagens islamister.

Lenke til kommentar

står ingenting i islam at du skal ut å drepe de som er vantro. Det står faktisk at de skal ut i verden for å konvertere alle til islam (ikke med vold).

Mulig noen svært ekstreme grupperinger tolker islam slik du hevder ... men det gjelder ikke majoriteten av muslimer.

 

Hvorvidt anti-velstand = anti-liv ... det er for meg å dra den litt langt. Det er som å si at penger = lykke. Det stemmer jo ikke. Hva folk mener er et bra liv driter jeg i, så lenge de holder seg for seg selv og ikke prakker idee'ene sine på meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...