Gå til innhold

Sette på CPU slotten? den datt av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er i hvert fall ingenting å utsette på MSI's viftefester på socket A :)

 

Når det gjelder å lodde 462 pins på et hovedkort er det like greit å kjøpe nytt.

Høres fortsatt for utrolig ut ....

Ja, jeg er i sjokkfasen ennå egentlig, kan sikkert poste noe bilder av dette om dere vil se. Er egentlig ganske stolt som har klart å holde meg så rolig.

 

er det sjangs for CPU'n? den ser helt grei ut, og den var jo festa i socketten (som datt av :p) Kan ikke se noen skrammer eller.no men det kan hende den har hoppa litt frem og tilbake i kabinettet.

Lenke til kommentar
LOOL at går an må være spøk elns har aldri hørt går an brekke socken ,

det like teit han som brak 9800xt kort får stund siden

Jeg synes det er rart at ikke flere PCer eller hardware går i stykker. Han som startet tråden har jo vært veldig uheldig, men det er ikke rart at noe går i stykker når man mister PCen i bakken. Jeg synes det er rart at spesielt bærbare maskiner holder lenger enn en uke eller to når jeg ser hvordan mange behandler dem.

 

Ut i fra det trådstarter forteller ville jeg ikke hatt store forhåpninger om at det kan repareres på en enkel måte. Er sansynlighvis enklere å kjøpe et nytt HK.

Lenke til kommentar
Regner med at det var et socket A hovedkort? Da kan du jo se det fra den lyse siden: Abit NF7 v. 2.0 får du for en drøy 500-lapp ;) Men det var jo såklart synd at det skulle skje

Vet det, men om cpuen er fucka også så tar jeg likesågodt å kjøper AMD64-system altså nytt hk og cpu, den gamle 512ddr 400mhz rammen skal vel funke.

Lenke til kommentar
Regner med at det var et socket A hovedkort? Da kan du jo se det fra den lyse siden: Abit NF7 v. 2.0 får du for en drøy 500-lapp  ;)  Men det var jo såklart synd at det skulle skje

Vet det, men om cpuen er fucka også så tar jeg likesågodt å kjøper AMD64-system altså nytt hk og cpu, den gamle 512ddr 400mhz rammen skal vel funke.

joda. Men jeg leste på AMD sine sider, og de anbefalte ikke vifter over 300g.

Lenke til kommentar
Regner med at det var et socket A hovedkort? Da kan du jo se det fra den lyse siden: Abit NF7 v. 2.0 får du for en drøy 500-lapp  ;)  Men det var jo såklart synd at det skulle skje

Vet det, men om cpuen er fucka også så tar jeg likesågodt å kjøper AMD64-system altså nytt hk og cpu, den gamle 512ddr 400mhz rammen skal vel funke.

joda. Men jeg leste på AMD sine sider, og de anbefalte ikke vifter over 300g.

Jøss, hvis folk skal ha vifter på 300gram, og i tillegg en kjøler oppå der, da blir det tungt gitt ;)

Lenke til kommentar
Anngående socket'en, så høres det ut som hele pin-socketen er fallt av (wow, godt jobbet =P ). I såfall kan du bare kjøpe et nytt hovedkort. Du vil ikke klare å fikse det ved mindre du er en dreven kretskort-bygger hobbyist.

Sokkelen er bygget opp av to deler: Underside og overside. På bildet ser det ut som det kun er oversiden og undersiden av sokkelen som er delt. Hvis det ikke er noe som er brukket eller at en drøss små metallfjærer har løsnet så skal det gå fint å sette sammen sokkelen igjen. (Jeg har gjort det ved en anledning på Socket7, og kjenner en som har gjort det med Socket370 i forbindelse med litt modding)

 

CPU'en tipper jeg er i orden. Du kan jo sjekke om det er noen bøyde ben eller om kjernen er knekt på noen hjørner eller sidekanter. Bøyde ben kan ofte rettes ut, men knekte deler av kjernen betyr at CPU'en er død og begravet.

 

Edit: Jeg slettet et par intetsigende innlegg som "HW.no ruler" og "mamma for president". Vennligst ikke kom med slik tomprat !! hilsen moderator.

 

Edit2: Hvis CPU'en og kjøleren er i orden så kan du sikkert selge det på bruktmarkedet for og bruke pengene til å delfinansiere ny CPU og kjøler.

 

Edit3: Hvor i landet bor du? Hvis du skal kaste hovedkortet og den hvite biten så send det heller til meg. :)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...