MagE Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 hei, jeg satt her og tenkte litt før jeg fant ut at jeg vil bygge en antenne/parabol som skal kobles direkte til en kompis som bor over fjorden. det er snakk om ca 5km om mye trådløst intenett over vann. den må greie MINIMUM 3 000kbit/s og ikke koste skjorta. er temligt nybegyner på trådløstnettverk. håper på svar (har lest litt på diverse overkill prosjekter som har inspiret meg litt )
Simen1 Skrevet 28. oktober 2004 Skrevet 28. oktober 2004 hehe, Ja ddet står mye i trådene til ArticOC. Egentlig det meste du trenger å vite. Hva er det spesifikt du lurer på?
MagE Skrevet 29. oktober 2004 Forfatter Skrevet 29. oktober 2004 Hva er det spesifikt du lurer på? siden jeg aldri har gjort noe slikt før lure jeg vel på det meste, kabel/hvor jeg kan kjøpe deler/og alt det andre
Simen1 Skrevet 29. oktober 2004 Skrevet 29. oktober 2004 Det står forklart i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=259283 Kort forklart trenger du et vanlig trådløst nettverkskort (PCI, PCMCIA eller USB), coax-kabel, f.eks fra www.elfa.se/no . Plugger får du også kjøpt på elfa. Kobber får du kjøpt hos en blikkenslager. I tillegg trenger du litt utstyr som f.eks loddebolt, krypmestrømpe, noe til å varma opp kobberplata med, f.eks en liten propanbrenner. Arbeidstegning og en rekke tips finner du i tråden jeg linket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå