Gå til innhold

WoW vs. Lineage 2 <- BOTS!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte for en liten "mnd" siden Lineage 2. Kjempekjekt spill. Men med lite valgmuligheter og lite utvalg og mangfold. Har 2 lvl 20 "characters" så jeg vil si jeg har spilt spillet nok til å kritisere.

Det som fikk meg til å slutte var at det var for mange "botter" som personer fikk til å spille for seg. Som springer rundt av seg selv og dreper/tjener penger.

Så er mitt spørsmål. Er det slik i andre MMORPG, som Dark Age Of Chamelot eller Anarcy Online.

Så mitt finale spørsmål (hovedspørsmål): Tror dere blizzard klarer å forhindre at det blir slik i WoW? Har de sagt noe om bekjempelse av dette?

Takk for svar / meninger

"der er ikke snakk om NPC'er som står i byer osv, dette er folk som du og meg som kjører script/botter" <-- bare så det er helt klart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kjøpte for en liten "mnd" siden Lineage 2. Kjempekjekt spill. Men med lite valgmuligheter og lite utvalg og mangfold. Har 2 lvl 20 "characters" så jeg vil si jeg har spilt spillet nok til å kritisere.

Det som fikk meg til å slutte var at det var for mange "botter" som personer fikk til å spille for seg. Som springer rundt av seg selv og dreper/tjener penger.

Så er mitt spørsmål. Er det slik i andre MMORPG, som Dark Age Of Chamelot eller Anarcy Online.

Så mitt finale spørsmål (hovedspørsmål): Tror dere blizzard klarer å forhindre at det blir slik i WoW? Har de sagt noe om bekjempelse av dette?

Takk for svar / meninger

"der er ikke snakk om NPC'er som står i byer osv, dette er folk som du og meg som kjører script/botter" <-- bare så det er helt klart.

dette vet jeg ikke noe om, har ikke det i SWG. Men WOW blir nok ikke særlig likt noe annet Mmorpg. Ikke det at det er nyskapende heller.

Jeg er nesten sikker på at du ikke kommer til å kunne ha bots i WOW, annet en pets.

Skrevet

Alex vet du hva du snakker om?

Disse botene han snakker om er laget av folk som kjøper spillet for at de skal kunne levle seg selv++ gi masse penger mens personen ikke spiller.

Disse kan godt drepe andre hvis de kommer til området deres og er særdeles irriterende.

Jeg vet selv ikke hva WoW vil gjøre for å forhindre dette, er vel bare å håpe.

Skrevet

Nei. Heldigvis er de fleste MMORPG, uansett hvor grunne de er i forhold til innhold, mer underholdene enn et spill hvor 'grinden', (Den lange, meningsløse repetetive opplevelsen som går på å få tallverdier til å øke) Er så ekstrem at folk automatiserer hele spill-"opplevelsen" Og går på cafe mens karakterene deres lvl'er.

Hvis du ikke har testet andre MMORPG enn Linage2 vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å prøve noen flere. Lineage2 er et usedvanlig dårlig MMORPG.

Mitt råd er; Styr unna MMORPG produsert for det asiatiske markedet, de er generelt sett spekulative, infantile og ekstremt endimensjonale.

Hvis du ikke har det gøy HELE tiden og griper deg selv i å tenke at du bare må skaffe deg et eller annet for å komme til et sted hvor det blir gøy, ja da er spillet du spiller ikke bra eller ikke din type spill. Sannsynligvis det første.

Prøv feks. Neocron2. Det er langt fra perfekt men uendelig mye bedre.

Skrevet (endret)

Jeg har spilt lineage2 open betaen og jeg vil si at det var et dårlig spill.

Det er folk som har laget ''macros'' som gjør at spillet spiller seg selv på en måte.

Lineage2 er pengebasert, noe som førte til dets fall. Det går faktisk ann å kjøpe in-gamepenger på ebay. Da er det ganske lett å forstå hvorfor de ''grinder'' pengene.

Nei, jeg tror ikke det vil skje det samme med WoW fordi det er noen enkle tiltak som trengs for å få stoppet det. Bare det å sette noen ''level requirements'' på utstyre vil gjort ting MYE bedre.

En level 1 karakter kunne bruke det samme utstyre som en level 19. Det gjorde at det ble veldig enkelt for en level 1 å levle opp til level 20.

Money is everything...

(Vet ikke om det er blitt noen store forandringer siden open beta, sånn gameplay messig, men jeg har som sagt bare spilt open beta)

Endret av PinneVed
Skrevet

Alex har du spilt SWG lenge? Stort sett alt i SWG kan gjøres med macroer/scripts/"botter" og gjøres i stort omfang.

I SWG er det mye av dette som kan gjøres lovlig (uten 3.parts programmer)

og er svært enkelt.

Det fine med SWG er jo at denne "grindingen" ikke er så stor del av spillet, og det tar ikke så lang tid å bygge opp karakteren din uansett.

Spilte også Lineage 2 open beta og la merke til at det var en del av det der og ja. Spilte det ikke nok til at jeg kan kritisere det så mye, men synes personlig ikke det var spesielt fengende.

Har også spilt en del Anarchy Online, kan ikke si jeg merket så mye av dette der som i andre spill. (lenge siden jeg har spilt det nå)

Skrevet

Husker jeg spillte Lineage2 beta. Var ikke no stor opplevelse. Etter level3 tok det evigheter å gå opp en level. Spille i kanskje 8-9 timer til sammen, og jeg var vel på level 10 eller noe sånn da... Hele tiden kunne jeg bare gå rundt og smashe ulver og troll, så det ble veldig ensformig i lengden.

Skrevet
Er lineage2 værdt å kjøpe? Framfor Saga of Ryzom eller City of Heroes?

I bunn og grunn nei.

Om du har mange kammerater som spiller det, så kan det kanskje være verdt det.

Men jeg angrer. Spilte det Omtrendt 1-4 timer daglig i 2 uker. Alle questene går ut på stort sett det samme. Drep et stort anntall av X, og få Y av disse. Noen quests går ut på å løpe rundt å snakke med folk. Men ellers er det ikke noe stort.

Spillet er ganske "hack & slash". Spilte dette også i "open beta" da orket jeg heller ikke mer men folk så til meg at når jeg ble "Level 20" så ville jeg få betalt for slitet. Kan ikke akkurat si dette stemte.

Men, men. Det var iallefall noen som ble glad for jeg slutta å spille det. Gav alt utstyret mitt til en kammerat som jeg fikk i spiller ;)

Uansett. Tror jeg skal se litt etter "free-trials" fra nå av. Så jeg ikke bruker 500kr for å spille ett spill i 2 uker :p Kan bli dyrt i lengden :cool:

Skrevet
Er lineage2 værdt å kjøpe? Framfor Saga of Ryzom eller City of Heroes?

Det eneste spillet du nevner her som er verdt å prøve er City of Heroes. Karaktergenereringen i CoH er bare digg. Jeg kunne sitte i opptil 3 timer å bare lage karakter og storkoste meg. Det er så mange kule utseender du kan lage hvis du bare legger deg litt i selen.

Problemet med CoH er at det blir repetetivt og at klassene ikke er balanserte.

Men du kan ha det morro med CoH så lenge det er gøy å banke skurker. Når det ikke er morro å banke skurker lenger da er det på tide å legge CoH på hylla. Jeg spilte CoH i 2 måneder og det var nok.

Saga of Ryzom burde vært avgått ved døden for lenge siden og jeg skjønner ikke at de fremdeles er oppe å går. De har vært aggressive på markedsføringa, kanskje det er forklaringen. De har også lagt opp til en kul historie og det er noen spillmekanikker der som er nye og interessante, men verdenen er fryktelig kjedelig og spillet finnes ikke balansert. Dessuten er Ryzom helt klart det katastrofalt mest buggy MMORPG jeg har spilt og koderene deres fikser bare ikke å rette det opp selv om de prøver.

Skrevet
Dessuten er Ryzom helt klart det katastrofalt mest buggy MMORPG jeg har spilt og koderene deres fikser bare ikke å rette det opp selv om de prøver.

Jeg har ikke testet Ryzom, men jeg tør å påstå at du ikke spilte AO ved launch? :p

Skrevet
Jeg har ikke testet Ryzom, men jeg tør å påstå at du ikke spilte AO ved launch?

Nei jeg kom inn litt etter launch og da var det helt ok. De fiksa det ihvertfall og funcom gjorde vel et av de sterkeste come back'ene som har vært gjort etter den slakten de ble utsatt for til å begynne med.

Skrevet

Vi er iallefall sporet helt av, iallefall ut i fra hva jeg lurte på her.

Ville bare avslutte med å si at jeg håper Blizzard håper å stoppe folk som lager scripts o.l. til World Of Warcraft. Å at det ikke kommer til å gå så langt som at folk selger "Gold" på qxl.no eller ebay.com.

Men bare det med at man kan ha opp til 8 characters på samme server vil jo lede til "juks". Da tenker jeg på at man har en lvl 50 som har x antall gull og gir dette til en ny "character" han skal lage med lvl 1, da vil jo denne lvl 1 ha nok gull til å kjøpe det beste en stund.

Å han har jo sett at det cheatest på Diablo, Diablo 2 og Warcraft 3 (battle.net) som bare pokker.

Husker iallefall hvor mange som brukte "duplicating" på Diablo :p

Så vil jeg også nevne at Lineage 2 verdenen er ekstremt fin, så jeg vil tra at man kunne laget en bra mmorpg på i samme verden. Bare med mer utvalg og bedre gameplay. :hmm:

Men jeg gleder meg iallefall sykt til spillet kommer. Virker sykt kult ut, selv om mange sier det blir et "kiddie" mmorpg. Og at man er maks lvl ila. en mnd.

Skrevet

Det som gjør lineageII spesielt er at "alt" kan bli styrt ifra tastaturet noe som gjør det simpelt å programere et 3.aplikasjons program som kjører i bakgrunnen.

De som bruker disse såkalte "macrobottene" kan regne med å få accounten sin sletta i nermeste fremtid ifølge playNC.

Skrevet

De som bruker disse såkalte "macrobottene" kan regne med å få accounten sin sletta i nermeste fremtid ifølge playNC.

Ikke for at det bryr meg, jeg springer etter de å rapper penga jeg... (er helt nybegynner, trenger penger i fleng) Men det er godt at de tar tak i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...