Gå til innhold

FF og Opera på HW.no


Anbefalte innlegg

Dette såkalte diskoteket er lett å fjerne med Adblock-plugin'en til Firefox  :yes:

Den adblockeren i FF er ikke noe å satse på. Jeg har prøvd å blokke utallige bannere uten at det hjelper. Bannerene dukker opp igjen når jeg refresh'er siden. Har også gjort dette på hw.no sine sider med dårlig resultat.

Da gjør du ikke det riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg bruker opera og har aldri hatt problemer med hw.no - har heller ikke merket noen problemer med firefox de gangene jeg har kjørt denne her.

 

all reklame er riktignok sperret, hjemme bruker jeg norton ad blocking, og på jobb er det ad muncher som fjerner all reklame for meg. begge deler fungerer uavhengig av browser.

 

fatter ikke hvorfor folk gidder å se på all reklamen. alle sider ser svært mye bedre ut uten reklame.

Lenke til kommentar
fatter ikke hvorfor folk gidder å se på all reklamen. alle sider ser svært mye bedre ut uten reklame.

Alle som bruker adblockere når de leser Hardware.no går aktivt inn for å frata oss inntekts-grunnlaget, og bidrar så godt de kan til å få oss nedlagt. Det setter vi liten pris på.

Lenke til kommentar
eus' date='26/10/2004 : 12:07'] Jeg bruker Mozilla FF og har problemer med prisguiden...den fungerer ikke i det hele tatt.

Må ty til IE når jeeg skal bruke den :(

Vi er klar over et lite problem med prisguiden i FF, men dette er et (grovt) designbug som dukker opp tilfeldig ved ca. hver 20. sidelasting. På hvilken måte er den umulig å bruke? Vi har personer i drift som bruker Firefox og arbeider med prisguiden daglig uten problemer.

Lenke til kommentar
Alle som bruker adblockere når de leser Hardware.no går aktivt inn for å frata oss inntekts-grunnlaget, og bidrar så godt de kan til å få oss nedlagt. Det setter vi liten pris på.

jeg setter svært lite pris på tvungen reklame.

 

det er langt mer aktuelt å donere penger til å opprettholde hw.no enn å se på all reklamen. hørt uttrykket "uadressert reklame - nei takk!"? :)

Lenke til kommentar
jeg setter svært lite pris på tvungen reklame.

Det er ingen som tvinger deg til å lese hardware.no. Akkurat som ingen tvinger deg til å kjøre buss (med reklameplakater), lese avisen (med reklame i), eller gå på fortauet (og passere alle butikkvinduene med reklame).

det er langt mer aktuelt å donere penger til å opprettholde hw.no enn å se på all reklamen.

Det er desverre foreløpig ikke mulig. Det kan hende vi lanserer en medlemstjeneste i fremtiden der brukerne kan slå av reklamevisning, men dette er isåfall et stykke frem i tid. Ren donasjonsbasert drift (klikk her for å gi noen slanter) vil neppe fungere.

hørt uttrykket "uadressert reklame - nei takk!"?  :)

Det har jeg hørt om ja. Så er det heller ingen som putter hardware.no i postkassa di, i inboksen din, eller i telefonen din.

Lenke til kommentar
fatter ikke hvorfor folk gidder å se på all reklamen. alle sider ser svært mye bedre ut uten reklame.

Alle som bruker adblockere når de leser Hardware.no går aktivt inn for å frata oss inntekts-grunnlaget, og bidrar så godt de kan til å få oss nedlagt. Det setter vi liten pris på.

Jeg skjønner poenget ditt. Å skade hw.no vil ikke jeg gjøre, og sikkert ikke så mange av de faste brukerne heller. De fleste bannerne er ok, men det er noen av reklamene som er veldig store. Ille er det når de er i mellom teksten i artikler.

 

Det hadde ikke skadet om hw.no hadde utnyttet hele bredden på sidene sine som det er i forumet. Jeg synes at websidene er altfor smale.

Endret av Foxtrot
Lenke til kommentar

Jeg skjønner poenget ditt. Å skade hw.no vil ikke jeg gjøre, og sikkert ikke så mange av  de faste brukerne heller.  De fleste bannerne er ok, men det er noen av reklamene som er veldig store. Ille er det når de er i mellom teksten i artikler.

Jeg skjønner godt at du synes det. Det er hele tiden en avveing på hvor mye reklame vi trenger for å tjene penger. Jo mer penger vi tjener, jo bedre tjenester kan vi tilby. Vi holder oss hvertfall langt unna popups, popbacks, lyd-annonser og video-annonser. Jeg føler også at flash-reklamene våre er relativt behagelige å se på i forhold til mye av det som finnes der ute i dag. Vi har alltid forsøkt å "henge litt etter" på reklamefronten, og ikke adoptere de nyeste og mest fancy reklame-teknikkene med en gang. Men reklame inne i artikkelteksten har vi vel aldri hatt?

Det hadde ikke skadet om  hw.no hadde utnyttet hele bredden  på sidene sine som det er i forumet. Jeg synes at websidene er altfor smale.

Det der er også en stor diskusjon. Nå har vi kommet frem til at vi beholder fast bredde en stund til, så får vi se hva vi gjør etterhvert, når folk (forhåpentligvis) etterhvert venner seg til tanken på dynamisk bredde.

 

Edit: Glemte en ting.

Endret av knatten
Lenke til kommentar

Ekstremt skuffet over FF. Har akkurat samme problemer som alle andre her ("diskotek" og feil i prisguide). Skjønner ikke hvorfor så mye skryt rundt FF.

 

Holder meg til MyIE2.

 

Forresten, liker veldig godt reklamer på hw.no. De viser noe jeg er interessert i og på den måten kan jeg kjøpe ting jeg ville vanligvis oversett.

 

EDIT.

Prøv å åpne STORE tabeller i Opera, IE og FF og dere vil se at IE er faktisk raskest av alle.

Endret av jokab
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har da ingen problemer med HW.no sidene i FF (v1.0). Bare litt flashing i venstre hjørnet når siden lastes, men pytt pytt.

 

Offtopic : Og med Norton Internet Security og ADBlocking på slipper man å se de sure reklamene på HW.no.

Siden blir mye penere og renere.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar
Ekstremt skuffet over FF. Har akkurat samme problemer som alle andre her ("diskotek" og feil i prisguide). Skjønner ikke hvorfor så mye skryt rundt FF.

 

Holder meg til MyIE2.

 

Forresten, liker veldig godt reklamer på hw.no. De viser noe jeg er interessert i og på den måten kan jeg kjøpe ting jeg ville vanligvis oversett.

 

EDIT.

Prøv å åpne STORE tabeller i Opera, IE og FF og dere vil se at IE er faktisk raskest av alle.

Tabeller er jo mer eller mindre en antikvert metode å designe sider på. At IE ikke støtter bla CSS og masse annent på en skikkelig måte gjør at mange allikevel bruker det.

 

AtW

Lenke til kommentar

knatten, 26/10/2004:

 

Det er ingen som tvinger deg til å lese hardware.no. Akkurat som ingen tvinger deg til å kjøre buss (med reklameplakater), lese avisen (med reklame i), eller gå på fortauet (og passere alle butikkvinduene med reklame).

 

VELDIG dårlig sammenligning!

 

Å lese hw.no er frivillig, og jeg aksepterer at inntektene er reklamebasert. Jeg har etterhvert utviklet "blinde flekker" for banner-reklame.

 

Det som ikke er frivillig, er å bli utsatt for reklame i det offentlige rom. Hvis jeg skal komme meg fra heimen til skulen, må jeg enten ta buss eller gå. Bussen går i fra sentrum, der det er tykt av reklame. Å gå dit er mulig, med store omveier.

 

Eller jeg kan kjøpe meg en bil.

 

Uansett må jeg bevege meg rundt med lukkede øyne store deler av tiden for å ikke bli utsatt for reklamen i offentlige rom. Ikke særlig trygt, og ganske upraktisk.

 

Dette er ikke det samme, og kan ikke sammenlignes med reklame på hw.no

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...