Gå til innhold

"Gi oss tilbake det USA vi elska"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Se hele innlegget du stykket opp som en helhet.

Hva godt skal det gjøre, det er jo bare vissvass. Skal det så tynt grunnlag til for å angripe ett land så kan man jaggu meg produsere argumenter med tilhørende bevis for å angripe alle land i hele verden. Irak var ingen trussel, og det visste amerikanerne like godt som resten av verden.

Hva negativt USA eventuelt har gjort, er for øvrig ikke spesielt relevant ettersom det ikke påvirker trusselbildet USA opplevde. Det er bare avsporing og sverting.

Hva negativt Tyskland eventuelt gjorde, er forøvrig ikke spesielt relevant ettersom det ikke påvirker trusselbildet Tyskland opplevde. Det er bare avsporing og sverting. :roll:

Lenke til kommentar
Se hele innlegget du stykket opp som en helhet.

Hva godt skal det gjøre, det er jo bare vissvass. Skal det så tynt grunnlag til for å angripe ett land så kan man jaggu meg produsere argumenter med tilhørende bevis for å angripe alle land i hele verden. Irak var ingen trussel, og det visste amerikanerne like godt som resten av verden.

Hva negativt USA eventuelt har gjort, er for øvrig ikke spesielt relevant ettersom det ikke påvirker trusselbildet USA opplevde. Det er bare avsporing og sverting.

Hva negativt Tyskland eventuelt gjorde, er forøvrig ikke spesielt relevant ettersom det ikke påvirker trusselbildet Tyskland opplevde. Det er bare avsporing og sverting. :roll:

Kan du utdype hva du mener Tyskland og andre verdenskrig har med saken å gjøre?

 

Kan du utdype hvordan dine påstander om USA påvirker USAs alternativer mellom 9/11 og angrepet på Irak?

Lenke til kommentar

Relevant artikkel:

http://www.underdusken.no/html/2004/14/3674.php

 

? Stereotyper og fordommer er ofte et resultat av mangel på kunnskap om et land eller et folk. USA er derimot et land som vi vet relativt mye om?

 

? Ja, er du så sikker på det? Min påstand er at vi vet ufattelig lite om USA. Folk flest tror for eksempel at McDonalds er den største hurtigmatkjeden i USA, men det er feil. Det er Subway som er størst, og der selger de sunne, franske bagetter og salat. Populariteten kom som en del av sunnhetsbølgen i USA. Coca Cola er nede i ca 20 prosent av markedet. I Norge derimot er McDonalds den største kjeden og Coca Cola har 60-70 prosent av markedet.

Lenke til kommentar
Så det går ikke an å elske USA og samtidig mislike G. Bush og hans politikk? :roll:

Neivel. Slike folk må jo bare være løgnere. :whistle:

Det var dine konklusjoner. Ikke overfør dem til andre.

 

Selvsagt går det an. At mange lyver så de tror det selv, betyr ikke at alle gjør det.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar
For meg virker denne "gi oss tilbake det USA vi elsket" som en dårlig kamuflering av et oppriktig og ekte USA hat.

Korrekt. Venstresiden har alltid hatet De forente stater.

Problemet nå er vel at det ikke bare er venstresiden som gjør det.

Jeg vet ikke hvor stor andel av den norske høyresiden som støtter Bush-administrasjonen, men hvis det er et flertall er det ganske absurd, for selv Kerry og demokratene er langt til høyre for den norske høyresiden. (Jeg snakker da om den normale høyresiden, ikke utskuddene som finnes på dette forumet). Det norske partiet Høyre har mer til felles med Demokratene enn Republikanerne. Republikanerne er overveldende kristne med veldig konservativt på syn saker som abort, homofili og dødsstraff, mens Høyre og Demokratene er mer liberale på disse områdene. I saker som skatt og helsevesen er Høyre som sosialistparti å regne, selv sammenlignet med demokratene.

Lenke til kommentar
Men heldigvis er det fortsatt en god del medlemmer av Høyre som støtter Bush Cheney :)

Hvordan vet du dette? Jeg snakker ikke om barna i Unge Høyre.

"barna" i Unge Høyre er jo like mye medlemmer i Høyre som andre, men likvel, også blant "voksne" medlemmer finnes det en del som støtter Bush, de er muligens ikke i flertall, men likevel, de finnes. Jeg baserer dette på egenopplevde møter med Høyremedlemmer, pointet er at de finnes.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvor stor andel av den norske høyresiden som støtter Bush-administrasjonen, men hvis det er et flertall er det ganske absurd, for selv Kerry og demokratene er langt til høyre for den norske høyresiden. (Jeg snakker da om den normale høyresiden, ikke utskuddene som finnes på dette forumet).

Du sammenligner politikken i Norge og USA, med andre ord?

 

Det norske partiet Høyre har mer til felles med Demokratene enn Republikanerne. Republikanerne er overveldende kristne med veldig konservativt på syn saker som abort, homofili og dødsstraff, mens Høyre og Demokratene er mer liberale på disse områdene.

 

USA generellt er meget konservativt på disse områdene, noe jeg synes er svært negativt.

 

I saker som skatt og helsevesen er Høyre som sosialistparti å regne, selv sammenlignet med demokratene.

Se over. USA og Norge kan ikke sammenlignes økonomisk eller politisk. Republikanerene har en langt mer liberal økonomi- og handelspolitikk, enn hva demokratene har.

 

Når det er sagt, har jeg liten tro på at Bush er så inkompetent som alle skal ha det til.

Endret av alexf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...