Gå til innhold

Medion eller Dell?


Anbefalte innlegg

En slektning har brettet opp Elkjøp katalogen, funnet en superbillig Medion, pekt på den og sagt: Den skal jeg ha.

 

Med andre ord, han vil ha en billig PC.

 

Mitt spørsmål er, vil han bli lykkeligere med den, eller med en Dell PC til samme pris. Med skjerm (som han kanskje ikke har bruk for), men uten DVD brenner (som han heller ikke har bruk for. Det finnes flere PC'er i huset).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si egentlig, men vil tro at Medion PCen er et godt valg, fordi jeg har oppfattet det slik (av å lese på dette forumet) at Celeron D-prosessor er vesentlig bedre enn andre Celeron-prosessorer, Medion-pcen kommer med brenner, og til slutt at det er dyrt å oppgradere Dell-pcer, noe som kanskje kan være rimeligere med en Medion-pc. Ellers er servicen på dell god, og de har jo en godt innarbeidet stil. I dette tilfellet vil jeg faktisk si at Dell-pcen ser bedre ut enn medion-alternativet.

 

Konklusjonen er likevel at jeg ville gått for Medion.

Endret av trygvan
Lenke til kommentar

Trygvan, du ser ut til å argumentere litt i sirkel? Skriveleif?

 

Ellers må jeg legge til noe for egen regning: Setter pris på maskiner som går stille, og som kan stå på i ukevis. Har en maskin sjøl som forandrer lyd med jevne mellomrom. Tør ikke la den stå på i ukevis. Redd for kjøling og sånn. Ellers har jeg en annen PC som virker veldig stabil, og som nok kan stå på - når jeg bare får fjernet litt støv ;-)

 

Så om noen har erfaringer med disse på det punktet, vær så snill å si ifra.

Lenke til kommentar

Dette er en fyr som overhodet ikke skjønner seg på data. Han skjønner seg på pris...

 

Så la oss si at jeg kan velge mellom flere til ca 4.000,- men ikke til mer.

 

Har dere argumenter for eller imot Medion eller Dell?

 

Jeg kunne tenkt meg å umiddelbart oppgradert til 512 RAM. Harddisken er vel grei nok (Medion), selv om jeg ikke har brukt treig harddisk på flere år... Skjerm er uvesentlig.

Endret av annie2
Lenke til kommentar

Jeg tror han burde gå for dellen. Selv om klokkefrekvensen er litt lavere en på elkjøp sin medion og ikke har den dvd'brenneren. SÅ får han en 80 gb (trolig på 7200 rpm), en god nok skjerm, og en veldig god garanti og supportordning. Kabinettene til dell er ganske greie når det gjelder oppgradering også. Man bare lukker det opp liksom uten å måtte bruke skrujern. Det ville ha lønnet seg når det kommer til pris. Hvis han tenker at han får en skjerm og 40 eksta gb med de 800 kr deller dyrere enn elkjøp sin. For 800 kr får han også kjøpt en av de beste dvd+-brennerene på markedet som støtter duallayer. Nemlig nec 3500. Ønsker han en eksta enda mer hardiskplass, så er jo 40-80 gb ganske billig idag. prisen ligger vel på 200-700 kr?

 

Men hvis han vil ha en mest maskin for pengene ville det ha vært lurt å konfigurert maskinen på et nettsted hvor han får en god garanti og serviceordning. Som f.eks. komplett.

Lenke til kommentar
Gå for et av de andre pakketilbudene på PSDATA da vel..

 

Får du en pc for ca 3000 tror jeg :)

 

Dumt og gi pengene til elkjøp ihvertfall :)

 

Men det er min mening selvsagt

Han gir ikke pengene til Elkjøp, han kjøper ett produkt der, Elkjøp tar noen få prosent av beløpet og sender resten vidre til distrobitøren, som og tar noen få prosent av beløpet og sender resten vidre til produsenten, som igjen tar sitt og betaler sine deleleverandører... og sånn går ting vidre..

 

Forresten vet dere at ca 30% av en PCs pris er frakt og pakking??

Var på ei varemesse for masse år siden og en koreaner fra TriGem fortalte meg det.

 

Først får Intel, ramfabrikanten osv deler og råvare tilsendt i pakkninger.. di lager prosessor, ram osv og sender det vidre i nye pakninger til PC fabrikantene som bygger PC'er, og pakker dem inn i nye pakkninger og sender dem vidre te distrobitørene som igjen sender dem vidre til forhandlere....

Fjaen mæ ik rart at ting koste

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...