Gå til innhold

Skal ha ny pc! kan noen hjelpe meg?


lagga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du skriver minimum 2.0ghz prosessor. De maskinene jeg anebfaler har under 2.0ghz. Mange bærbare som selges i dag har celeron M og pentium M prosessorer, pentium M finnes i hastigheter fra 1.4ghz til 2.1ghz. Sammenlignet med en gammel P4 2.0ghz så er alle pentium M raskere, sansynligvis alle celeron M også, bortsett fra kanskje 1.3ghz versjonen.

 

FS V2000 promed celeron M 1.5ghz til rett over 8.000kr er en fin og rimelig maskin. Denne har kun 256mb ram, men det er ikke noe problem å bestille en 256/512mb brikke i tillegg. 256mb koster ca 500kr.

 

Tundra 1556K pentium M 1,5ghz til ca 10.000kr er en bra maskin, ikke verdens mest stillegående maskin med pentium M, men bra spesifikasjoner.

 

Komplett har en demobruktFujitsu Siemens Amilo K7600 med AMD XP-m 2500 prosessor. Denne utvikler mer varme/støy og har dårligere batterikapasitet enn de to andre forslagene, men den har raskere CPU.

 

Knut

Lenke til kommentar

Hei igjen, PS:

 

Hvis du kjøper fra Elkjøp/Expert etc. så kan jeg garantere at du kommer hjem med en feit klump, som bråker og overopphetes, og som du har kjøpt altfor dyrt.

Du kan også regne med at det er lagt inn plomberinger og lignende, slik at du kun kan få oppgradert den hos Elkjøp. Det dumme med Elkjøp etc, er at de får ofte bonus jo mer de selger, derfor kan de med andreord svindle folk til å betale mer, og gi dem mer enn det de trenger. Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe fra PSDATA/KOMPLETT/ZEPTO. :)

Lenke til kommentar
Fjart....det går igjen at maskiner basert på mobile cpu'er er mere stille en de uten, men det kommer veldig ann på kjølesystemet maskinene bruker, og billige maskiner kan ofte ha dårlige løsninger som gjør at vifta må gå oftere...

Det er meget mulig...men slik Prosit skriver det er du nødt til å få en bråkete maskin hvis du kjøper på Elkjøp...

Kjøpte selv den Compaq'n med XP2800+ de selger nå...og den er lydløs....

Lenke til kommentar

tja... har ikke egentlig kjøpt gjennom noen 100% amerikanske sider, har holdt meg til internasjonale firmaer, men brukt deres nettbutikk i usa isteden for europa. (Tryggere med tanke på service etc.)

dell.com

amazon.om

ebay.com

Det er den standard gjengen!

Ellers så har jeg fått venner til å kjøpe i butikker for så å ta med over, men det er jo en annen sak.

 

Finn en maskin du liker, deretter finner du et sted å kjøpe den!

Lenke til kommentar

Altså: Jeg hadde i 2 år en helt grei PC kjøpt på Elkjøp, ingen plomber, ikke bråkte den, ikke var den alt for varm heller. Et godt kjøp rett og slett. Og det beste med den var at når skjermen røyk så valgte jeg å få pengene tilbake. Så etter 23 mnd med en 1,13 Ghz celeron fikk jeg 11000,-

 

Helt ok spør du meg, du må bare kjenne loven om forbrukerkjøp. :)

 

Så jeg kan helt klart anbefale både Lefdal og Elkjøp. :w00t:

 

Mo Mo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...