Gå til innhold

Lyd til både PC-høyttalere OG stereoanlegg


Anbefalte innlegg

Vanligvis bruker jeg et høyttalersett fra Altec når jeg bruker pc'n. Men noen ganger vil jeg kjøre f.eks. mp3 på stereoanlegget i stedet. Jeg kjøpte en minijack-til-phono-ledning og satt minijacken inn i lydkortet, ved siden av jack'en til altec-høyttalerne. Men det kommer ikke lyd til stereoanlegget?

Jeg har SB Audigy ZS og den har 3 utganger til høyttalere bak. Vet noen hvordan jeg skal fikse dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil sannsynligvis ha lyd beregnet for fronthøyytalerene begge steder, og da nytter det ikke å bruke utganger for bak- og hvordunåhardem-høyttalere. Du må nok kjøpe enten en splitter eller en bryter som kan bytte mellom to utganger. Det billigste er nok en plugg med 1x minijack han til 2x minijack hun.

Lenke til kommentar

hm.. sliter plutselig med det samme selv..

 

hadde et sb kort med støtte for front og bak høyt, samt et creative jalla 4.1 sett.. Dette funket fett i kombinasjon med en splitter på front-utgangen, der ene ledninga gikk til stue-anlegg, med andre til pc. Da var det lyde både på stue og på creativehøyt.

Nå har jeg et hovedkort med lyd integrert, og 7.1 kanaler eller noe. Men ved å gjøre det på samme måte som nevnt over, må jeg enten koble både front og bak høyt på samme splitter, og kjøre de gjennom front på hk, for å få lyd i alle 4 creative, eller jeg må koble stueanlegg og front på creative på samme splitter. Ikke snakk om å få både lyd i alle fire på creative, og på stue samtidig.

 

Hvis noen skjønte den der da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...