Gå til innhold

Angrerett og pcutstyr.no


Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det har vært litt aktivitet her siden sist jeg sjekka.

PCutstyr.no kontaktet meg på PM tidligere i dag. Og ifølge dem er nå rutinene endra. (Som man også kan lese i denne posten)

Jeg sender skjermkortet mitt tilbake på mandag. Skal gi tilbakemelding på hvordan returen gikk, når den tid kommer.

Takk til de som har engasjert seg i denne saken :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bra av PCutstyr.no!

 

Det ser ut som de skjerper seg nå, det er flott.

Det nytter visst å gi en butikk dårlig reklame her på forumet. Tipper at noen der nede i Fredrikstad innså at de tapte mer på å ikke ha kunder, enn å tape litt på returretten.

 

... men etter egne erfaringer med PCUtstyr.no er jeg fremdeles litt/ganske skeptisk til å bestille fra dem noe mer, selv om dette er et steg i riktig rettning. De hadde virkelig trengt et par "PCUtstyr - En solskinnshistorie"-tråder her... sånn som PSData og Netshop hele tiden får. :yes:

Skrevet

står det ikke noe om at du kan benytte angreretten hvis varen ikke oppfyller dine forventninger ved normalt bruk

 

for å gjøre dette så må varen monteres og brukes

 

er litt usikker på sjønnet her når det gjelder feks cpu. Den må jo tilgrises før den settes inn. Hvordan kan en vare være tilnermet i samme stand når den blir tilgriset med kjølepasta.

Hva med vannkjøling der du må bygge dette. Lime og slikt.

Skrevet

Bra gjort av Pcutstyr.no som har endret reglen sin. Men den gamle var heller ikke feil da.. for egentlig så kan de nekte å ta imot en eneste kredittering hvis det er et lite hakk, merke el.l. på produktet, eller forseglingen er brutt.

Skrevet (endret)

den gamle var feil jo, var enkelte krav de ikke har hjemmel i loven om. bra gjort vill jeg ikke si, de har bare rettet opp på noe som var feil, noe som er helt naturlig at en bedrift gjør.

Om det er merke etter normal bruk, kan de ikke nekte å ta i mot varen tilbake

dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side

Endret av Stig-Arne
Skrevet

datating: De kan ikke nekte hvis forseglingen er brukt, fordi man kan montere/teste varen ;)

 

Jeg er fortsatt skeptisk, men som sagt; et steg i riktig retning!

 

PCutstyr.no: Hvis dere nå får inn mange solskinnshistorier, så blir det bra!

Skrevet
Bra gjort av Pcutstyr.no som har endret reglen sin. Men den gamle var heller ikke feil da.. for egentlig så kan de nekte å ta imot en eneste kredittering hvis det er et lite hakk, merke el.l. på produktet, eller forseglingen er brutt.

Et ord . FEIL.

Skrevet

Kan vel ikke si annet en bra gjort av pcutstyr, men det var ikke et øyeblikk for tidlig. Godt å se at vi brukere av forumet har litt "makt". Det er tross alt oss de lever av.

Skrevet
Bra gjort av Pcutstyr.no som har endret reglen sin. Men den gamle var heller ikke feil da.. for egentlig så kan de nekte å ta imot en eneste kredittering hvis det er et lite hakk, merke el.l. på produktet, eller forseglingen er brutt.

Et ord . FEIL.

Dere er begge for generelle.

 

God natt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...