Gå til innhold

X800pro eller x800xt (pipelines?)


ersvalla

Anbefalte innlegg

hvor mye har pipelines å si på ytelsen.,

er det verdt å kjøpe x800pro nå?

eller må man vente til x800xt en eller annen gang kommer

liksom 12 og 16 pipelines.

alle x800pro jeg har sett leveres med 12 pipelines og hørt mye rart om det.

og btw så har jeg lest at å flashe opp til xt på x800 serien er tøft for kortet p.g.a pipelines

 

en som lurer?

 

siste spørsmål, hvordan får jeg sånn at hardware'n min står nederst på det jeg sier

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan jo kjøpe det kortet jeg har bestilt på www.netshop.no . Sapphire X800XT VIVO til ca 4200,- Det har 16 pipelines men kjører standard på 500/500 . Leste en test på http://www.rage3d.com/content/reviews/video/sapphirex800xt/ hvor de hadde testet dette kortet og fikk en meget bra karakter . Er jo ca 5-600 kr billigere enn X800XT PE samt bare ca 400,- kr dyrere en X800Pro lot seg enkelt klokke til PE hastigheter (520/560) og så slipper man jo å flashe å sette 4 "laken" på spill . Det følger med klokke program fra produsenten også . Fin bundle var det å . Sist jeg sjekket hadde Netshop 4 stk igjen på lager.

Lenke til kommentar

Korrekt, du kan flashe de fleste X800Pro VIVO (funker ikke på alle) til XT, men da mister du all garantien på kortet. Blir det ødelagt (det har skjedd med flere her på forumet) så har du kastet 3700 kroner ut av vinduet.

 

Så hvis du absulutt trenger hastigheten og må ha et ATi kort, mener jeg du bør gå for et XT kort. Kanskje du finner vanlig XT (ikke PE(Press Edition))

Lenke til kommentar
Raptor,19/10/2004 : 00:15] Korrekt, du kan flashe de fleste X800Pro VIVO (funker ikke på alle) til XT, men da mister du all garantien på kortet. Blir det ødelagt (det har skjedd med flere her på forumet) så har du kastet 3700 kroner ut av vinduet.

 

Så hvis du absulutt trenger hastigheten og må ha et ATi kort, mener jeg du bør gå for et XT kort. Kanskje du finner vanlig XT (ikke PE(Press Edition))

Kan du linke til en post der noen har klart å ødelegge en x800pro VIVO med en softmod? Det skal søren meg godt gjøres. Det teller ikke som ødelagt om de har rote det til under BIOS-flashen forresten, da kan de fint flashe på nytt å fikse problemet.

 

Jeg har ihvertfall aldri hørt om en bios-flashing som har ødelagt et x800pro VIVO kort, på noe som helst forum, og jeg leser en del hardware forum....

 

så... link?

 

-Stigma

 

EDIT: Til trådstarter: Ja, pipelines er veldig viktig for ytelse. Flere pipelines på et skjermkort gi direkte flere pixler som kan behandles samtidig. Det er nesten som forskjellen i hestekrefter mellom en V8 og en V4 bilmotor. Enten softmodder du en x800pro VIVO, eller gå for XT (evt. PE) om du har bestemt deg for ATI.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Hehe... skal godt gjøres å ødelegge et X800 Pro VIVO kort med en softmod, ja.

 

Er nok noen av de folkene med non-VIVO X800 Pro kort du tenker på som har ødelagt kortene sine, når de begikk seg inn på litt hardmodding og prøvde å koble til de 4 åpne pipelines'ene ved bruk av "tyggegummi, tobakk og folie" ( :p )...

 

...slik sånn som noen av de hos OCUK og Hard[OCP] gjorde når det først ble kjent at Pro kortene kunne "tukles" med for å få de opp til XT PE'er. En del fikk det til, men ikke alle var like heldig...

Lenke til kommentar

EDIT: Til trådstarter: Ja, pipelines er veldig viktig for ytelse. Flere pipelines på et skjermkort gi direkte flere pixler som kan behandles samtidig. Det er nesten som forskjellen i hestekrefter mellom en V8 og en V4 bilmotor. Enten softmodder du en x800pro VIVO, eller gå for XT (evt. PE) om du har bestemt deg for ATI.

 

-Stigma

hmmm.... litt off topic men....

 

aldri hørt om en V4 motor..... men eg går utifra at du mener en rekke 4

 

en v motor har sylindrene plassert i en v i to rekker med en kam kvar. og med bare 2 sylindre per kam vil det fungere dårleg. dvs at må ha minst 3 sylindre for å få noe guffe i det. det finnes 3 V motorer V6 V8 og V12

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri hørt om noen som har ødelagt sitt Sapphire X800 Pro VIVO kort ved flashing av bios, alt du gjør er å flashe kortet ditt med en XT bios.

 

Jeg har selv dette kortet og har flashet det til XT PE, 16 pipelines åpnet, kortet kjører på samme hastighet som originale XT kort, 520/560.

 

At du får åpnet opp de resterende fire pipelines har en god del å si, har ikke så mange eksakte tall på det, annet enn fra 3DMark 03, men jeg gikk opp ca. 2000 marks der.

 

Bare å søke litt rundt for å finne benchmarking på det.

Endret av odex
Lenke til kommentar
QUOTE (Stigma @ 19/10/2004 : 01:47)

 

EDIT: Til trådstarter: Ja, pipelines er veldig viktig for ytelse. Flere pipelines på et skjermkort gi direkte flere pixler som kan behandles samtidig. Det er nesten som forskjellen i hestekrefter mellom en V8 og en V4 bilmotor. Enten softmodder du en x800pro VIVO, eller gå for XT (evt. PE) om du har bestemt deg for ATI.

 

-Stigma 

 

 

hmmm.... litt off topic men....

 

aldri hørt om en V4 motor..... men eg går utifra at du mener en rekke 4

 

en v motor har sylindrene plassert i en v i to rekker med en kam kvar. og med bare 2 sylindre per kam vil det fungere dårleg. dvs at må ha minst 3 sylindre for å få noe guffe i det. det finnes 3 V motorer V6 V8 og V12

 

 

Vel, V4 motorer finnes det mange av, bl.a.Ford Taunus hadde jo V4 en gang.

 

Eller så har mange motorsykler V4-motor, og Honda lager en V5 som de bruker i roadracing, og de holder på med en V3, ryktes det.

 

Det med at det fungerer dårlig med 2 eller mindre sylindre pr kam er bare tull.

Mange V-twin-motorer (V2-motor) har doble kamaksler, så da har man

faktisk 0,5 sylindre pr kam, og disse motorene yter opp mot 200 hk med

kun 998 cm3 (0.998 liter).

 

Veeeeeeeeeeeeeeldig off.topic! he he

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...