Gå til innhold

Er jeg for kresen?


Anbefalte innlegg

Er det garanti på kortet skal du da ha tilbake pengene som du betalte for kortet...

Jeg vet ikke om en eneste produsent som gir en sånn garanti. Jeg tviler sterkt på at det er noen i det hele tatt.

 

Men over fra garanti til reklamasjon: I følge forbrukerkjøpsloven har du rett på reparasjon, nytt identisk produkt tilbake, nytt tilsvarende eller bedre produkt tilbake, eller nåværende pengeverdi for et tilsvarende produkt tilbake. (Legg merke til at det er nåværende verdi og ikke verdien da du kjøpte kortet) For at det ikke skal bli helt urimelig for selger så er det han som fritt kan velge hvilket av disse alternativene du skal få tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom denne saken. Fordi komplett tar jo på seg deg kostnaden å ta i mot det ødelagte kortet, og sende deg ett tilsvarende. Så det er ikke dette som er problemet, her går alt etter boka. MEN, synes det er rart at de ikke er villig til å la deg betale mellomlegget opp til ett annet kort når de allerede tar på seg evt. kostnader på det defekte kortet ditt...

 

Om garanti:

Enkelte leverandører velger å gi 2 års garanti, men de fleste gir 1 år. Hvis produktet er innen garantidatoen, så får da butikken refundert kostnadene sine fra sin leverandør.

(for jeg tviler på at komplett gir noe lengre garanti enn leverandøren, men hvis de gjør det, så må de jo ta tapet.)

 

Jeg synes du skal spørre rett ut hvorfor det ikke går jeg... Håper det ordner seg.

Lenke til kommentar
Morsom denne saken. Fordi komplett tar jo på seg deg kostnaden å ta i mot det ødelagte kortet, og sende deg ett tilsvarende. Så det er ikke dette som er problemet, her går alt etter boka. MEN, synes det er rart at de ikke er villig til å la deg betale mellomlegget opp til ett annet kort når de allerede tar på seg evt. kostnader på det defekte kortet ditt...

 

Om garanti:

Enkelte leverandører velger å gi 2 års garanti, men de fleste gir 1 år. Hvis produktet er innen garantidatoen, så får da butikken refundert kostnadene sine fra sin leverandør.

(for jeg tviler på at komplett gir noe lengre garanti enn leverandøren, men hvis de gjør det, så må de jo ta tapet.)

 

Jeg synes du skal spørre rett ut hvorfor det ikke går jeg... Håper det ordner seg.

Nettopp dette jeg syns er merkelig, men etter en PM til kompletts representant her på forumet, som var godt behjelpelig. Fikk inntrykket over at dette var mer urokkelig rutine enn noe som var bestemt spesiellt for mitt tilfelle av komplett, men han ba meg også høre med returavdelingen. Er fortsatt bestemt på å betale mellomlegg hvis det er den minste mulighet for å få til noe sånt, men det virker desverre ikke slik på dette stadiet.

 

Som nevnt flere ganger her i tråden er tankekorset mitt; Hvis komplett allerede er villig til å finansiere meg med et nytt produkt for det defekte, hvorfor ikke la meg legge inn et beløp for å kjøpe en mer fremtidsrettet vare? De erstatter jo uansett kortet mitt med et produkt de ellers kunne ha solgt.

Lenke til kommentar

Nekter å tro at Komplett er noe dårligere en Netshop på kundebehandling jevnt over, de er mye større, ergo fler feil\missforståelser oppstår.

 

Når mitt x800pro kort tokk kvelden sendte de meg gainward gs 2400 til 4400, det ver 400kr mer, uten at de nevnte det, slik har det vært hele veien for min del (har hatt 3 returer til sammen).

 

Er sikker på at dette vill la seg ordne om du skriver en hyggelig mail til, som nevnt tidligere

 

Ps: om du skriver at det er komplett det gjelder i tittlen har dem en flott tendens til å ordne opp saken på ståendet fot her på forumet!!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et kort hos IT-butikken for et år siden. Jeg mente at det ikkje funket slik som forventet (etter et år). Det gav normal poengsum på alle tester, men jeg syns det presterte dårlig i spill. For å gjøre lang historie kort, så sente jeg kortet i retur og ba om å få et nytt og bedre mot mellomlegg. Jeg fikk da et GF 6800 GT til under kr 2000,-!!!!

Det kaller jeg god service!

Heia IT-Butikken! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg hadde ett Gainward Ti4400 GeForce4 kort, som tok kvelden etter ca. 8-9mnd`er, (litt klokket) anyways sendte det til komplett, fikk godkjent nytt(skrev i eposten at jeg ønsket ett annet kort pga. jeg var misfornøyd med ett kort som røk så fort) dette ble ikke svart på, og jeg fikk ett nytt Gainward Ti4800SE ULTRA750XP eller noe i den dur. Sendte deretter mail til komplett der jeg truet med å slutte å handle hos komplett, hviss jeg ikke fikk bytte til ett annet kort. Fikk da svar at jeg kunne sende inn kortet og at jeg kunne velge ett nytt,(siden jeg hadde vært en kunde som hadde handlet for mer enn 100`000kr i året de siste årene) jeg sendte kortet inn (det nye som jeg fikk i retur), og fikk kort etter en telefon fra komplett, det kortet jeg hadde valgt Saphire 9800PRO AIW, kom ikke inn på lager før om 4mnd`er, han lurte på om jeg heller ville ha ett annet kort, tja. så spørte jeg om hvor mye ett 9800PRO (uten AIW) kostet, og når det var på lager, vel skal vi se:Nytt kort 3500- Gammelt kort 2000 og "gebyr" for bytte 1000kr, det blir 2500kr, jeg ubrøt hva??? Det kommer ikke på tale, send det forbanna drittkortet mitt tilbake, jeg nekter å betale 1000kr i gebyr. Og der endte den saken. Heretter kommer jeg nok til å handle mer hos Netshop. Komplett.no sin kundeservice virker vinglete, og heller dårlig. Treige returer også! Før i tiden (95->00) var servicen upåklagelig og jeg var veldig fornøyd, så ble komplett store, altfor store, og resten kjenner dere.

Lenke til kommentar
Butikken eller produsenten kan faktisk kreve å prøve og reparere. Man har to reparasjonsforsøk på seg før man må gi kunden pengene tilbake eller ny vare.

 

Jepp, det må jo være mulit å leve av å være selger også

 

Det der var dårlig ja skyline, har selv ikke handlet så mye, men for utrolig mye bedre behandling, merklig. Du traff nokk noen råtne egg i bedriften der ja

Lenke til kommentar

Jeg fikk pengene jeg betalte tilbake da jeg sendte inn mitt defekte hovedkort for en stund siden. Kunne deretter velge hvilket hovedkort jeg ville ha og betalte da i realiteten bare mellomlegget.

 

Også jeg fikk beskjed om at jeg ville få et tilsvarende eller bedre kort tilbake da jeg kontaktet dem, men fikk penger i stedet for. Greit nok synes jeg.

Lenke til kommentar
... Hva syns dere? :hmm:

Fikk høre akkurat det samme når jeg returnerte min 9800PRO for en mnd siden, da ringte jeg dem og ba om å få legge noen kroner imellom å kjøpe en PCIe kort.

 

Fra deres side er jo et "konsevnt" nei kanskje den beste måten å hindre at noen med overlegg skader produkter for å spekulerer i å få "nypris" igjen for dem fremfor å selge på bruktmarkedet. Komplett får i tillegg igjen et returprodukt fra Powercolor/Sapphire som må selges som demovare... ikke spesielt god butikk for dem ;)

 

De var imiddletid hyggelige å erstattet noen gamle PC2100 brikker med PC3200 brikker for ca 1 år siden, når jeg spurte dem om det (det var ingen prisforskjell) men likevel :)

Lenke til kommentar

Uten at dette er relatert til trådstarter så har jeg snakket med noen av dem som driver div seriøse netbutikker ang bla dette med bytte til et bedre kort .

Årsaken er i hovedsak at de er nødt til å være strenge på dette da det desverre er en del folk som spekulerer i dette.

Ja desverre er det tilfelle , det er en god del kort som "tilfeldigvis" dør like før garantien er gått ut og kortene uansett er blitt for trege , dermed kommer disse inn og kunden vil som regel da betale mellomleg for et bedre . Se det sånn hadde dette kortet ikke "død" måtte en først selge det som brukt , sannsynelig for en tredjedel av ny pris og så kjøpt et annet , dvs et kort til rundt 1000 kr ville en fått 3-400 for brukt , mens om dette dør ville en da fått betydelig mere . Dette er desverre synd men sant og det ødlegger for de som er ærlige .

Nettbutikkene er derimot ikke like strenge om du har et forholdsvis nytt kort , feks om du sitter med et nytt 6800 gt og dette dør etter en uke og du da ønsker et 6800 ultr istedenfor . Dette fordi det er mindre sannsynelig at noen satser på å "ødlegge" et så dyrt kort .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Nei, det er der vi som på "ærlig" vis fikk ødlagt ati kortene våres sliter, feks poc sin 9700 strømmet inn pga viften, x800pro pga powersuply svakhet, når man på toppen av det hele tweaker disse kortene grønne for å komme over gt nivå (noe som seff er et must) blir det altfor mye rma å effekten det har på kompletts poletikk er forståelig, desverre.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Jeg hadde ett Gainward Ti4400 GeForce4 kort, som tok kvelden etter ca. 8-9mnd`er, (litt klokket) anyways sendte det til komplett, fikk godkjent nytt(skrev i eposten at jeg ønsket ett annet kort pga. jeg var misfornøyd med ett kort som røk så fort) dette ble ikke svart på, og jeg fikk ett nytt Gainward Ti4800SE ULTRA750XP eller noe i den dur. Sendte deretter mail til komplett der jeg truet med å slutte å handle hos komplett, hviss jeg ikke fikk bytte til ett annet kort. Fikk da svar at jeg kunne sende inn kortet og at jeg kunne velge ett nytt,(siden jeg hadde vært en kunde som hadde handlet for mer enn 100`000kr i året de siste årene) jeg sendte kortet inn (det nye som jeg fikk i retur), og fikk kort etter en telefon fra komplett, det kortet jeg hadde valgt Saphire 9800PRO AIW, kom ikke inn på lager før om 4mnd`er, han lurte på om jeg heller ville ha ett annet kort, tja. så spørte jeg om hvor mye ett 9800PRO (uten AIW) kostet, og når det var på lager, vel skal vi se:Nytt kort 3500- Gammelt kort 2000 og "gebyr" for bytte 1000kr, det blir 2500kr, jeg ubrøt hva??? Det kommer ikke på tale, send det forbanna drittkortet mitt tilbake, jeg nekter å betale 1000kr i gebyr. Og der endte den saken. Heretter kommer jeg nok til å handle mer hos Netshop. Komplett.no sin kundeservice virker vinglete, og heller dårlig. Treige returer også! Før i tiden (95->00) var servicen upåklagelig og jeg var veldig fornøyd, så ble komplett store, altfor store, og resten kjenner dere.

For å summere:

 

- Du kjøper et GF4 Ti4400 som tar kvelden etter 8-9 måneder.

- Du bytter kortet og får et GF4 Ti4800se i retur (som er et Ti4400 med 8x agp).

- Du blir veldig misfornøyd fordi du ville ha et bedre/annet kort.

- Du får tilbud om å oppgradere til 9800pro for den nette sum av 1000,-, men avslår det blankt. (Dette når 9800pro kostet 3500,-).

 

Hva var problemet? Kompletts tilbud virket da rimelig fair..

 

Nytt kort 3500- Gammelt kort 2000 og "gebyr" for bytte 1000kr, det blir 2500kr, jeg ubrøt hva???

 

Høh?

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare en ting her , det er uintresangt hva en betalte for kortet , det er dagens pris på kortet eller tilsvarende kort som gjelder . Altså har en køpt et kort for 4000.- kr og dette er falt til 1000.- kr eller et tilsvarende koster 100.- kr i dag er det den prisen som gjelder , webbutikken er ikke ansvarlig for prisfall om noen skulle tro det .

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Uansett så er det ingenting å klage på i denne saken. Komplett står ansvarlig for å enten reparere den skadede produktet tilfredstillende, eller gi et nytteller tilsvarende kort i retur. Fra det jeg kan lese så har de gjort nettop dette, og har dermed utført sine plikter til punkt og prikke. Da er det absolutt ingen grunn til å bli sur og grinete over saken, og enda midnre grunn til å kjefte på en komplett ansatt over tellefon.

 

Om du velger å ikke takke ja til tilbudet som komplett gav deg utover det de egentlig står ansvarlig for, så er det ditt eget valg. Jeg kan ikke se at det er noe slags dårlig kundeservice her fra Komplett sin side. Det er godt mulig at om det var en annen webshop, eller en annen person som behandlet saken, at du ville kunne fått en annen løsing på det... men du kan ikke bare forvente å få tilbud eller service utover det du er berettiget til, for så å bli sint etterpå. Alt som gjøres utover det som er lovfestet fra butikkens side må sees på som en bonus.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...