Gå til innhold

Modding av skjerm


Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvorfor det ikke er flere som driver å modder på skjermen. Det er jo en stoor del av selve pcen, og er vel like kult å sette f.eks plexiglass i som selve pcen (det er vell egentlig bare kulere, siden det etterhvert er omtrent standard med plexiglass i kabinettet.)

 

Noen som har linker til modifiserte monitorer ? Vurderer å gjøre noe med min..

 

Mvh Nissen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare lurer på hvorfor det ikke er flere som driver å modder på skjermen. Det er jo en stoor del av selve pcen, og er vel like kult å sette f.eks plexiglass i som selve pcen (det er vell egentlig bare kulere, siden det etterhvert er omtrent standard med plexiglass i kabinettet.)

 

Noen som har linker til modifiserte monitorer ? Vurderer å gjøre noe med min..

 

Mvh Nissen

Skjermen blir varm, den kan bli veldig varm, jeg vet ikke hvordan plexiglass reagerer med så sterk varme, du må ha hull i plexiglasset, flere små hull for at varmen skal stige opp fra skjermen...

Det er mange hindringer, kutte hull kan medføre sprekker i glasset.

 

Men hvis du prøver så sleng med noen bilder, d hadde vært fet...

(Husk kathoder inni skjermen, det er alltid fet :))

Lenke til kommentar

Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!)

 

Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart :thumbup:

Lenke til kommentar

En gang skulle jeg demontere en TV som hadde blitt kastet ut av vinduet 3 DAGER tidligere. Jeg fikk støt i det jeg tok av høyspentledninga (den røde ledninga som ender opp på toppen av bilderøret)

 

Tips:

Før du gjør noe som helst med skjermen, la den stå på (ikke power save, men PÅ) og dra ut strømledningen direkte uten å slå av hovedbryteren. Dette gjør man for å lade ut alle kondensatorene slik at man ikke får støt. (Dette er IKKE skadelig for skjermen)

 

Etter at du har moddet skjermen bør den ikke stå med hovedbryteren i PÅ posisjon når du forlater rommet/huset. Jeg har sett mange stygge tilfeller av brente komponenter. Når ufaglærte modder slikt selv bør man ta ekstra forhåndsregler...

 

Men for all del: Have FUN!

lykke til

Lenke til kommentar
Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!)

 

Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart :thumbup:

Jeg har en 17" CRT liggende, har vært kobla ut av strømmen i over en uke nå (8 dager), vente en uke til?

Lenke til kommentar
Og en liten ting til...... PASS PÅ FINGRENE!!!!! Det kan akumuleres ganske høye spenninger inne i en skjerm, selv når koblet fra nettspenningen... (er utdannet monitorreperatør.... tro meg!!!!!)

 

Men det høres ganske spennende ut...... Montro om jeg har noe borte i vognsjulet.... Kanskje det dukke opp en worklog snart  :thumbup:

Jeg har en 17" CRT liggende, har vært kobla ut av strømmen i over en uke nå (8 dager), vente en uke til?

For å si det sann så ville ikke jeg tatt sjansen på det..... Tror laddningene ligger der leeeeeenge.... Har aldri prøvd å tatt borti så.... :hmm:

 

Men det er jo bare å passe på fingrene sine.

 

Ett lite tips er å ikke rote med skjermingen som er bake på bildedrøret. Der skal gå signaler med veldig høy frekvens, skal lite til for å messe opp.. (egen erfaring :whistle: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...