Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Varmeregister i bilen


Strokes

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har i det siste fått problemer med at bilen bruker VEDLI mye vann! Men det er ikke topp pakningen som har gått,fårr oljen er ikke hvit! Men jeg tror at varmeregistret er gåent! Fordi jeg hører sånn suse lyd etter at jeg har kjørt en stund,å vannet har blitt varmt. Åså er d konstant dugg inni bilen,å duge går ikke bort uansett hva jeg prøver, akkurat såm at ruta konstant er fettat!

 

Noen som har snøre på hva jeg bør jøre? har hørt at jeg kan kjøre på sånn tetningsmiddel på ekspasnsjons tanken,slik at det tetter seg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ganske riktig at det er registeret ja!

 

tipper du har en lukt i bilen også, og det "fettet" på ruta er frostvæske (tørker ikke skikkelig, så blir et belegg av det)

 

Et hot tips er å fikse det før det blir veldig kalt, opplevde engang et varmeregister som røyk med et smell i 10 minus, det var farvel til frontrute (sprakk), og rimlig farlig var det også, ruta helt hvit på ca 0,5 sekunder :dribble:

 

Det "går an" a fikse med tettemiddel for radiatorer, men som du kan se ellers her på forumet, er der mange som mener det "tetter litt for mye", og dermed dårliger kjøling til motor, og dårligere efekt i varmeapparatet.

 

Så du får vurdere selv, er ikke sikker på om du får ut register på golf fra motorrom jeg, ofte må det tas innenfra, og det er jo nokså mye skruing.

Men er du tolmodig, er det ikke så veldig vanskelig egentlig.

Lenke til kommentar

Jeg har reparert lekk varmeregister med kanel.

Ha kanel i kjølevannet så blir det tett.

Dette er et anerkjent rallytriks ved lekasje i radiatorer.

Husk bare å bytte vann etter at det er blitt tett.

Bare som en liten advarsel men det er det samme for radiarietett, er du riktig uheldig så blir varmeregistere helt tett.

Lenke til kommentar

Ymse tettemiddel kan nok funke, men lekker registeret i golf II bør du skifte det.

Trolig lekker det pga. at det har vært tildels tilstoppet, da disse registerene har en tendens til å sprekke ved et visst trykk.

Lekker det pga. dette, gjør du bare problemet værre ved å tilsette tettemiddel i kjølevannet.

 

PS: Sjekk i motorrommet om by-pass ventilen har blitt ettermontert på slangene til registeret, hvis de ikke er der, skal VAG skifte register og montere ventilen for egen regning. ;)

Lenke til kommentar

Opus er åpenbart en racer på golf, så da fikk du jo forklaringer der, på hva som er lurt.

 

Ville bare legge til at min skrekkhistorie med varmeappregister som røyk i 10 minus, med sprekt rute og 0 sikt, skjedde under forbikjøring, og med bortimot maks turtall (på en gammel Rekord :p ) på grunn av at jeg hadde "reparert" en liten lekasje i varmeapparatet...

 

Så det kan faktisk bli ganske dramatisk, særlig nå på vintern, og når da Opus mener register i Golfen har en tendens til å sprekke, er det en potensiell røykbombe du kjører med.

 

(Er vel noe av det skumleste jeg har vært ute for, nest etter panser-oppblåsning på motorvei..! :dribble: )

Lenke til kommentar

Skiftet nettopp(i går?) varmeregisteret i caprien min.

Og ja, det kan bli farlig. Lurte volsomt på hva jeg hadde fått i meg da jeg

en vakker sommerdag satt å røykte med lufta på full guffe :roll:

 

Disse tettnings-stoffene har en tendens til å ryke en kald vinterdag du så gjerne skulle hatt vekk frosta på ruta. Og da kan det gå gæli for seg.

 

Skift mens du kan!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...