Gå til innhold

Republikanerne nok en gang i valgfusk-skandale


Anbefalte innlegg

Vi ser det igjen - denne gangen i statene Nevada, Colorado og Oregon. Et selskap som stod ansvarlig for å levere registreringsskjemaene, skal etter sigende ha kastet de demokrat-sympatiserendes sedler rett i søppelkassen. Selskapet som har leid inn budselskapet, og hvis oppgave er å registrere velgere er kjøpt og betalt av det republikanske parti.

 

Et ekko tilbake til Florida i 2000 og Watergate i 1972 grøsser gjennom meg. Hva er det med dette partiet? Politikken deres skranter åpenbart når man må ty til slik praksis, som stort sett utøves i banarepublikker, og som burde være fremmed for ethvert demokrati. Republikanerne burde atter en gang skamme seg. Det gir ekstra gode grunner til å "stemme for endring" i dette meget viktige valg.

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/10/16/411520.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bokstavlig talt forkastelige metoder de tar i bruk. De burde kanskje fokusere på å få gjennomført et demokratisk valg i sitt eget land før de tvinger igjennom et i andres. Ikke at det er noe negativt med det, men kanskje de bør rydde opp i egne rekker først og fremst.

 

Dette var igjen republikanerne. Tilfeldig? Neppe...

 

USA verdens fremste demokrati? Tydligvis ikke...

Lenke til kommentar

Det står jo ingen steder at republikanerne har BEDT dette firmaet gjøre nettopp dette. Personlig tror jeg at jeg venter på etterforskingen før jeg drar konklusjoner som er såpass alvorlige.

 

For å bruke deres egne argumenter mot dere; at det er noen som har gjort noe galt så betyr ikke det at ALLE er slik.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Javel. Jeg kan grave frem til en rekke eksempel av Demokrater som gjor akkurat det samme. Jeg kan ogsa nevne at Republikanske kontor over hele USA har blitt utsatt for vold fra demokrater den siste tiden, inkludert en drive-by-shooting.

 

Et ekko tilbake til Florida i 2000 og Watergate i 1972 grøsser gjennom meg. Hva er det med dette partiet? Politikken deres skranter åpenbart når man må ty til slik praksis, som stort sett utøves i banarepublikker, og som burde være fremmed for ethvert demokrati. Republikanerne burde atter en gang skamme seg. Det gir ekstra gode grunner til å "stemme for endring" i dette meget viktige valg.

Massemedia elsker folk som deg, propagandaforbrukere. Hva skjedde i Florida i 2000 da? Jeg har lyst a se om du vet den fulle sannhet, og ikke bare halve som har blitt levert til deg av Michael Moore. Watergate i 1972? Ja, hvis du vil se noe som ligner pa dette, henviser jeg deg til artikler som disse, hvor det er republikanere som utsettes for vold og tyveri:

 

http://seattletimes.nwsource.com/html/loca...shoffice11.html

 

Jeg siterer:

Offices that house President Bush's re-election campaign in Spokane were broken into and vandalized last night, the latest in a string of crimes at Republican offices across the country.

 

Bush campaign officials believe the break-ins are part of a broader attack on the president's re-election offices around the country, including a burglary in Canton, Ohio, last night, gun shots fired in West Virginia, Florida and Tennessee and union protestors storming offices in three Florida cities and Minneapolis.

 

Jeg tror neppe du horer om dette i "Heia Kerry" norsk media.

 

FreeBSD: Free. Your. Mind.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

For de som er interessert i et helhetlig bilde, kan jeg ogsa vise til dette:

 

http://www.kvia.com/Global/story.asp?S=2425452&nav=RRWuRPN2

 

Former ACORN Miami-Dade field director Mac Stuart has declared an intent to sue ACORN and has made charges of rampant voter fraud operations. Stuart was employed and specifically tasked by ACORN to generate 103,000 new voter registrations from Dade County. He reports that ACORN threw out Republican registrations while paying for Democratic ones. Stuart also charges that ACORN targeted ex-cons and that he personally set up registration tables outside the Miami police department and Dade County jail. He went on to state, "The voter registration project has been operating illegally since it started."

 

Jada, Republikanske Partiet er ondt, og Demokratiske er engler.

 

:!:

Lenke til kommentar
Det står jo ingen steder at republikanerne har BEDT dette firmaet gjøre nettopp dette.

Dette står nok heller ingen steder. Etterforskningen vil sikkert resultere i få eller ingen svar. Konklusjonen på det hele blir nok at man hører gjenklangen etter republikanernes rop om "Løgn!". Vi får finne hver vår side og støtte den...

 

Og når det gjelder propaganda... FrP på sitt verste er jo amerikansk valgkamp på sitt beste. Det er min oppfatning etter å ha sett 1 1/2 debatt samt utallige klipp fra taler som kandidatene og deres medarbeidere har hatt.

 

EDIT: Spenol, du har så altfor rett!

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Uansett hva Bush og/eller det republikanske partiet måtte finne på, så kan du stole på en ting; Seixon vil alltid unnskylde og forsvare dem.

Spenol, hvor i huleste har jeg forsvart det de gjorde? Kan du si meg det? Jeg gir eksempel pa at demokrater gjor nettopp det samme, for a bevise at partiene ikke er ulike nar det gjelder dette, som topicstarter ser ut til a tro.

 

Jeg har ikke forsvart eller unnskyldt noe som har foregatt.

 

Spenol, du er nok en gang en ussel drittslenger.

Lenke til kommentar
Uansett hva Bush og/eller det republikanske partiet måtte finne på, så kan du stole på en ting; Seixon vil alltid unnskylde og forsvare dem.

Spenol, hvor i huleste har jeg forsvart det de gjorde? Kan du si meg det? Jeg gir eksempel pa at demokrater gjor nettopp det samme, for a bevise at partiene ikke er ulike nar det gjelder dette, som topicstarter ser ut til a tro.

 

Jeg har ikke forsvart eller unnskyldt noe som har foregatt.

 

Spenol, du er nok en gang en ussel drittslenger.

OK. Er det noen her som ikke oppfatter Seixons svar som forsvar for republikanerne?

 

*Rettet skrivefeil.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
OK. Er det noen her som ikke oppfatter Seixons svar som forsvar for republikanerne?

 

*Rettet skrivefeil.

Aja, a opplyse om fakta om at demokratene gjor akkurat det samme, you know, sannheten, er det samme som a forsvare noen? Er det pinlig for deg at jeg viser til at demokrater gjor det samme? Du er akkurat som Michael Moore, hvis noen viser til resten av sannheten, sa fyrer du av masse beskyldninger. Hadde noen kommet inn hit og sagt at bare demokrater gjor dette, hadde jeg rettet pa det og sagt at republikanere gjor det og.

 

Men fakta forblir: her pa dette forumet, hadde det aldri blitt startet en trad om at demokrater fusket, hvis ikke jeg hadde startet den selv, og som du kan se, har jeg ikke startet en trad om dette siden begge sider driver med dette. Hvis det var bare en side som drev med det, da hadde jeg folt at det var nodvendig a starte en trad om det.

 

Du er rett og slett redd for et balansert bilde av verden Spenol.

Lenke til kommentar

Hvor har du opplyst om at demokratene gjør akkurat det samme? Det eneste du gjør er å påstå at du kan grave frem massevis av eksempler. Vel, gjør det, men kom med noe som er i samme klasse som dette, og fra en troverdig nyhetskilde (med andre ord en kilde som ikke eies av Rupert Murdoch).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Hvor har du opplyst om at demokratene gjør akkurat det samme? Det eneste du gjør er å påstå at du kan grave frem massevis av eksempler. Vel, gjør det, men kom med noe som er i samme klasse som dette, og fra en troverdig nyhetskilde (med andre ord en kilde som ikke eies av Rupert Murdoch).

Les over. Jeg gav en link til en reportasje fra en ABC-filial, og ABC er ikke eid av Ruport Murdoch, og jeg ser ikke hvorfor det skulle ha noe a si om det kom fra FOX eller CNN. Det er ikke budbringeren som teller, det er budskapet. SeattleTimes, som jeg ogsa linket til, er heller ikke eid av Ruport Murdoch. Jeg har vist til eksempler, skal du lese de kanskje?

Lenke til kommentar

Jeg respekterer din rett til å komme med motargumenter, fullt og helt, Seixon - og jeg leser de lenkene du her har bidratt med, med interesse. Den første lenken viser til en innbruddsak, men ingen kan da vite om det er gale enkeltpersoner, personer med tilkbytning til Kerry-kampanjen, eller Bush-kampanjen som står bak - her er det flere muligheter. Intet kan utelukkes.

 

I din sak nummer to, som jeg også har fulgt opp, kan man lese at 250 stemmeblanketter gikk i søpla, hvorpå en 19-åring ble siktet, arrestert og sparket fra organisasjonen ACORN. Det står riktignok intet om pengegaver i denne sammenheng, men det er dog oppsiktsvekkende. Grunnen til at jeg tok med Dagbladet-artikkelen var fordi det i det tilfellet ble opplyst at det republikanske parti hadde spyttet inn hele 500.000 i selskapet som stod bak handlingen - og det peker seg jo da ut mer i retning av organisert kriminalitet.

 

Jeg romanitifserer overhodet ikke demokratene, men jeg peker faktisk på et viktig faktum i amerikansk, politisk historie - og det er at det republikanske parti har hatt en av tidenes største politiske skurker på sitt lag, og han var ikke alene. Når det er sagt, synes jeg det er oppsiktsvekkende nok i seg selv at private selskaper styrer valgene på denne måten - at private selskaper samler inn registreringssedler. Det er jo det rene vanvidd!

 

Fortell meg gjerne mer om Florida-skandalen, jeg er hungrer etter din objektive informasjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Den første lenken viser til en innbruddsak, men ingen kan da vite om det er gale enkeltpersoner, personer med tilkbytning til Kerry-kampanjen, eller Bush-kampanjen som står bak - her er det flere muligheter. Intet kan utelukkes.
Tja, hvis man overser at det har skjedd mange tilfeller av dette over hele USA, og Republikanerene har pa ingen mate gjort en stor sak ut av dette offentlig.

 

I din sak nummer to, som jeg også har fulgt opp, kan man lese at 250 stemmeblanketter gikk i søpla, hvorpå en 19-åring ble siktet, arrestert og sparket fra organisasjonen ACORN. Det står riktignok intet om pengegaver i denne sammenheng, men det er dog oppsiktsvekkende. Grunnen til at jeg tok med Dagbladet-artikkelen var fordi det i det tilfellet ble opplyst at det republikanske parti hadde spyttet inn hele 500.000 i selskapet som stod bak handlingen - og det peker seg jo da ut mer i retning av organisert kriminalitet.

 

Jeg siterer:

A Florida state attorney is investigating thousands of potentially fraudulent voter registrations associated with the leading organizer of Florida's Amendment 5 ballot initiative. But this is just the tip of an iceberg of illegalities, fraud and contradictions connected to the Association of Community Organizations for Reform Now (ACORN). In recent days, ACORN has been at the epicenter of reports on thousands of potentially fraudulent voter registrations across the nation -- including many by ex-felons -- submitted by ACORN employees in the presidential swing states of Ohio, Colorado, Missouri Pennsylvania, New Mexico and Minnesota.

 

Na har jeg ikke sjekket hvem som stotter/finansierer denne organisasjonen, kanskje ikke noe offentlig tilgjengelig informasjon om det. Men problemet er nok litt mer utspredt en du skulle ha det til.

 

At RNC stottet de andre med $500K trenger ikke bety de betalte de for a gjore det de gjorde. Det kaller vi "guilt by association"... Sa med mindre du finner bevis for at de faktisk gav ordre om a gjore det, har du ingen sak.

 

Jeg romanitifserer overhodet ikke demokratene, men jeg peker faktisk på et viktig faktum i amerikansk, politisk historie - og det er at det republikanske parti har hatt en av tidenes største politiske skurker på sitt lag, og han var ikke alene. Når det er sagt, synes jeg det er oppsiktsvekkende nok i seg selv at private selskaper styrer valgene på denne måten - at private selskaper samler inn registreringssedler. Det er jo det rene vanvidd!

Sa Nixon odelegger for partiet forever? Det var valgfusk pa begge sider i valget som ble holdt i 1960, mellom Nixon og JFK.

 

Kan sies at det blir problematisk at private selskap samler inn registreringer. Men jeg tror du ville funnet de samme problemene hvis det var noe offentlig som gjorde det. Du vil alltid fa enkeltpersoner som driver med dette som lar deres onsker ga utover arbeidet de gjor, a prove a skade for den kandidaten de ikke liker. Dette er nesten ikke mulig a unnga.

 

Fortell meg gjerne mer om Florida-skandalen, jeg er hungrer etter din objektive informasjon.

Mange forskjellige deler av dette, vet ikke helt hvilke du sikter til.

Det er hovedsaklig to deler:

 

1. Folk ble tatt av stemmelistene.

2. Gjenopptelling av stemmene.

 

I. Det hevdes ofte (bl.a. av Michael Moore) at Republikanerene skaffet seg et selskap for a fjerne svarte fra stemmelistene for valget i 2000. Det er et par problemer med denne svaert forenklet fremstillingen. Forst av alt, sa ble dette selskapet kontaktet i 1998 og fikk da jobben av a sjekke gjennom valglister for a forsikre seg om at det ikke var noen dode eller straffedomte som var pa listene. Dette var fordi man fant at det var en haug med dode og straffedomte som klarte a avgi stemme ved valg i 1998. Moore og resten av gjengen snakker aldri om dette, for det passer ikke inn i sannhetsfordreiningen deres.

Nar det kom til 2000, sa skulle selskapet gjore det samme igjen som de gjorde i 1998, forsikre at straffedomte og dode ikke kom pa listene. Det som skjedde var at de fikk alt for mange folk fjernet fra listene, folk som ikke burde vaert fjernet. Jeg tror det er en artikkel pa CommonDreams hvor det gir feilmarginen innen hver rase for hvem som ble fjernet. Der kommer det frem at hvite ble faktisk fjernet med en hoyere feilmargin enn svarte, 9,9% (?) mot 8,x%. I Florida er ca 49% av straffedomte svarte, som er en god del hoyere enn svarte sin andel i befolkningen som er ca 15%. Dette er nok en statistikk som Moore og andre ikke velger a snakke om. Hvorfor? Fordi 44% av de som ble fjernet fra valglistene var svarte. Dvs. lavere enn andelen av straffedomte i staten.

En annen ting som Moore og andre ogsa velger a grave ned er at alle som ble fjernet fra listene fikk vite om det maneder for valget, og kunne anke dette og bevise at de ikke var straffedomt, og dermed fa tilbake stemmen sin. Det var en del folk som faktisk gjorde dette, anket og fikk stemmen sin tilbake, fordi de var tatt av ved en feil.

Enda en ting som mange ikke liker a nevne er at mange av valglokalene i Florida dreit fullstendig i listene, og lot folk som ikke burde stemt fa stemme alikevel.

 

Kort versjon: svarte var ikke siktet pa for a fjerne fra listene, siden hvite folk ble tatt ut ved en hoyere feilmargin, og alle som ble fjernet fikk notis om dette og kunne anke dette og fa stemmen sin tilbake hvis de faktisk ikke burde vaert fjernet.

 

II. Stemmene ble telt pa nytt og Bush var fremdeles foran med 537 stemmer. Al Gore var ikke blid med dette resultatet, og ville fa enda en opptelling, ved a sikte til de distriktene i Florida hvor han trodde han kunne hente stemmer fra en ny opptelling. I gjenopptellingene begynte man a dikte opp regler for hvordan man skulle telle stemmer, noe som var i strid med loven. Dette er hvor "chads" kom til a bli et ord alle i USA horte pa TV underveis. Hoyeste rett i USA sa imot en bestemmelse gjort av hoyeste rett i Florida, fordi den var i strid med grunnloven, hvor de gav Gore lov til a drive pa slik han ville, ulovlig. Dermed siden Bush hadde 537 fler stemmer ved siste opptelling, vant han Florida.

I ettertid var det gjort undersokelser av alle de storste nyhetskildene i USA, inkludert LATimes, og der fant man ut at under 3 av 4 forskjellige mater a telle stemmene pa, sa vant Bush. Den fjerde maten var en veldig tvilsom mate a telle stemmer pa, og den var ogsa ikke den metoden som Gore ville ta i bruk.

Det hevdes ogsa konstant fra svarte representanter at svarte ble fort vekk fra valglokaler, skremt fra a stemme, osv, osv. Det er desverre ingen tilstrekkelig bevis for alle disse anklagene. I de tilfellene jeg har lest om, sa har det vaert slik at svarte ble nektet a stemme fordi de ikke hadde stemmekortet sitt eller legitimasjon pa seg. Men de svarte representantene mener at de likevel burde fatt stemme... Sorry guys, reglene gjelder for dere og.

 

Denne myten bruker Kerry tilstadig i valgkampanjen hans, ved a pasta at 1 million svarte i USA ble "disenfranchised" ved valget i 2000. Uten at han noe bevis for dette i det hele tatt, selvfolgelig.

Lenke til kommentar
I. Det hevdes ofte (bl.a. av Michael Moore) at Republikanerene skaffet seg et selskap for a fjerne svarte fra stemmelistene for valget i 2000. Det er et par problemer med denne svaert forenklet fremstillingen. Forst av alt, sa ble dette selskapet kontaktet i 1998 og fikk da jobben av a sjekke gjennom valglister for a forsikre seg om at det ikke var noen dode eller straffedomte som var pa listene. Dette var fordi man fant at det var en haug med dode og straffedomte som klarte a avgi stemme ved valg i 1998. Moore og resten av gjengen snakker aldri om dette, for det passer ikke inn i sannhetsfordreiningen deres.

Nar det kom til 2000, sa skulle selskapet gjore det samme igjen som de gjorde i 1998, forsikre at straffedomte og dode ikke kom pa listene. Det som skjedde var at de fikk alt for mange folk fjernet fra listene, folk som ikke burde vaert fjernet. Jeg tror det er en artikkel pa CommonDreams hvor det gir feilmarginen innen hver rase for hvem som ble fjernet. Der kommer det frem at hvite ble faktisk fjernet med en hoyere feilmargin enn svarte, 9,9% (?) mot 8,x%. I Florida er ca 49% av straffedomte svarte, som er en god del hoyere enn svarte sin andel i befolkningen som er ca 15%. Dette er nok en statistikk som Moore og andre ikke velger a snakke om. Hvorfor? Fordi 44% av de som ble fjernet fra valglistene var svarte. Dvs. lavere enn andelen av straffedomte i staten.

En annen ting som Moore og andre ogsa velger a grave ned er at alle som ble fjernet fra listene fikk vite om det maneder for valget, og kunne anke dette og bevise at de ikke var straffedomt, og dermed fa tilbake stemmen sin. Det var en del folk som faktisk gjorde dette, anket og fikk stemmen sin tilbake, fordi de var tatt av ved en feil.

Enda en ting som mange ikke liker a nevne er at mange av valglokalene i Florida dreit fullstendig i listene, og lot folk som ikke burde stemt fa stemme alikevel.

 

Kort versjon: svarte var ikke siktet pa for a fjerne fra listene, siden hvite folk ble tatt ut ved en hoyere feilmargin, og alle som ble fjernet fikk notis om dette og kunne anke dette og fa stemmen sin tilbake hvis de faktisk ikke burde vaert fjernet.

Les alt dette og mere til i Michael Moores bok "Dumme hvite menn".

Lenke til kommentar

Siste stikk fra Bush og co , er vel at de denne gangen gjør akkurat det samme som sist , nemmelig uthaler tiden for å unngå at svarte skal få stemme , så på tv derfra her om dagen , der de bla hadde lagt ut lister med navn på svarte som hadde mistet stemmeretten pga kriminelle handlinger , problemet var bare at flere tusen navn på de listene var feil , de hadde aldri vært i konflikt med loven .

Men dette kunne selvsagt ikke "rettes" før etter valget :roll:

Skal vi oppleve en ny periode med en mann ved makten som i realiteten hadde tapt om alt hadde vært realt spill :roll:

Lenke til kommentar
Siste stikk fra Bush og co , er vel at de denne gangen gjør akkurat det samme som sist , nemmelig uthaler tiden for å unngå at svarte skal få stemme , så på tv derfra her om dagen , der de bla hadde lagt ut lister med navn på svarte som hadde mistet stemmeretten pga kriminelle handlinger , problemet var bare at flere tusen navn på de listene var feil , de hadde aldri vært i konflikt med loven .

Men dette kunne selvsagt ikke "rettes" før etter valget :roll:

Skal vi oppleve en ny periode med en mann ved makten som i realiteten hadde tapt om alt hadde vært realt spill :roll:

Har sett det samme som deg og er enig, helt tåpelig.

 

Det samme ble nevnt i Fahrenheit 9/11.

 

Nå komme Seixon med stoff fra en republikanereid kanal eller tv-stasjon / avis og skal motbevise dette. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...