Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

HJELP - jeg faller ut av internett hele tiden...


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg ADSL-linje fra Catch med fast ip-adreses... I og med at jeg skal dele linjen min på flere pc'er, både med kabel og trådløst, kjøpte jeg en D-link DI-624. Glad ble jeg da det viste seg at det var svært enkelt å sette den opp, og å få alt til å fungere (trodde jeg....)

 

Etter noen dager oppdaget jeg til min store fortvilelse at jeg begynte å falle ut av internett hele tiden. Etter å ha undersøkt litt her og der, blant annet pinger routeren min, så det ut som om han falt ut av og til - ofte med mindre enn 1 minutts mellomrom.

 

Hva kan dette skyldes?? Veldig irriterende både med tanke på å spille over nett, chatte og ellers med vanlig surfing...

 

Inne i oppsettet til d-linken ser det ut som om den restarter hele tiden (eller noe slikt) - for i loggen står det bare at den startet , og ikke noe mer, selv om det har stått på i flere timer (og dager!)

 

Kan noen være så snill å hjelpe???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekke om du faller ut av internettet når telefonen ringer. Eller nærmere sagt når du legger på røret etter en samtale. Til meg går jeg ut av internettet da... fordi telefonen ikke er koblet til en eller annen splitter vi fikk med nextgentel som vi har. Telefonene(eller hver eneste en vi har prøvd) virker ikke når de er koblet til den :confused:

 

Har ikke none løsning på problemet da :(

Lenke til kommentar
Sjekke om du faller ut av internettet når telefonen ringer. Eller nærmere sagt når du legger på røret etter en samtale. Til meg går jeg ut av internettet da... fordi telefonen ikke er koblet til en eller annen splitter vi fikk med nextgentel som vi har. Telefonene(eller hver eneste en vi har prøvd) virker ikke når de er koblet til den :confused:

 

Har ikke none løsning på problemet da :(

skjer det samme her, for noe kjipe greier. :cry:

 

Mimer_Ustabilt.JPG

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei

 

har også trådløst nettverk og det kan være noe herk... med tanke på disc. i spill osv....

 

men hvor langt vekke er du ifra senderen ?? det har en god del å si skjønner du... jeg sitter en etasje over senderen, og detter jeg ut av internetten ofte, eller får internett som går i 4kb/s i sek. :thumbdown:

 

det e ikkje mye du kan gjøre med avstanden, evt. flytte pc-en.. men men

 

har 3 pc-er på nettverket, og 1 bærbar... funker fint med de 2 andre nesten hele tiden, men for meg er det ganske klikkings av og til :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Deaktiver Super G. Bare plaget med det til Dlink. Hadde samme type som deg og var plaget. Gikk tilslutt over til 802.11b standaren og har siden ikke fått noen avlogginger. Trenger ikke mer en 11Mb ut på nette uansett.

Lenke til kommentar

Hvis nettet detter ut og du ikke får kontakt med routeren, kan det faktisk skyldes spyware eller virus/ormer ol.. De sender noe hinsides med informasjon ut på nettet og overbelaster routeren. (Én løsning er selvfølgelig en router til 8-9000,- og kjappere internettlinje :p) Les denne Spy-ware guiden, og kjør anti-virus scanner på alle PCene i nettverket.

Hvis ikke dette hjelper, prøv å feilsøk ved å bare la én PC være tilkoblet routerent av gangen. Da vil du kanskje finne feilkilden og kan lettere fikse det.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Sjekke om du faller ut av internettet når telefonen ringer. Eller nærmere sagt når du legger på røret etter en samtale. Til meg går jeg ut av internettet da... fordi telefonen ikke er koblet til en eller annen splitter vi fikk med nextgentel som vi har. Telefonene(eller hver eneste en vi har prøvd) virker ikke når de er koblet til den 

 

Har ikke none løsning på problemet da 

 

 

Du må sette en splitter aller først på tlf linja di.

Linje inn -> splitter -> telfon/ads modem.

Dette er pga at data og tele trafikk skal gå på forskjellige frekvenser. :thumbup:

Lenke til kommentar
Sjekke om du faller ut av internettet når telefonen ringer. Eller nærmere sagt når du legger på røret etter en samtale. Til meg går jeg ut av internettet da... fordi telefonen ikke er koblet til en eller annen splitter vi fikk med nextgentel som vi har. Telefonene(eller hver eneste en vi har prøvd) virker ikke når de er koblet til den :confused:

 

Har ikke none løsning på problemet da :(

Splitteren må kobles inn der linja kommer inn til huset, FØR den første tlf. da virker det ;) og dette står forklart i instrukesjoner som følger med...

 

Jeg har problemet at jeg detter ut av internet en gang i blandt jeg og, men kun når vi er mer enn 2-3 pc'er koblet til, jeg har en SMC Barricade trådløs router... har ingenting å si om jeg er trådløst tilkoblet eller med TP, detter ut forde...

Lenke til kommentar
Deaktiver Super G. Bare plaget med det til Dlink. Hadde samme type som deg og var plaget. Gikk tilslutt over til 802.11b standaren og har siden ikke fått noen avlogginger. Trenger ikke mer en 11Mb ut på nette uansett.

På min trådløse router har jeg noe som heter 802.1X, er dette det samme som 802.11b? Og kunne du forklart meg hvordan jeg bytter, jeg detter ut ganske ofte selv :/

Lenke til kommentar
Sjekke om du faller ut av internettet når telefonen ringer. Eller nærmere sagt når du legger på røret etter en samtale. Til meg går jeg ut av internettet da... fordi telefonen ikke er koblet til en eller annen splitter vi fikk med nextgentel som vi har. Telefonene(eller hver eneste en vi har prøvd) virker ikke når de er koblet til den 

 

Har ikke none løsning på problemet da 

 

 

Du må sette en splitter aller først på tlf linja di.

Linje inn -> splitter -> telfon/ads modem.

Dette er pga at data og tele trafikk skal gå på forskjellige frekvenser. :thumbup:

Jeg vet det... splitteren er det første og telefonen skal kobles rett inn i splitteren ikke sant? Men når vi har gjort det, så funker ikke telefonen... Så eneste mulighet for at vi skal ha telefon er å koble den rett i "inn linja" . mulig det hadde funket med en nyere telefon men foreldrene bryr seg rett og slett ikke :hrm:

 

Gidder heller ikke å bruke penger på en ny telefon selv og er uansett ikke sikker på om det virker...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke nødvendigvis telefonen har skylda...

 

Selv har jeg en pakkeløsning fra SMC, kjøpte ruter/switch/aksesspunkt og PCI-kort på 802.11g. Til begynne med gikk alt helt fint men etter at jeg fikk ny PC(og flyttet WLAN kortet over) har jeg vært plaget med mange umotiverte nedkoblinger. De varer som regel ikke så lenge, (opptil 15 sekunder) men det er svært irriterende når det kommer 20-30 nedkoblinger etter hverandre på rappen.

 

I systemloggen til windows dukker det opp melding om at den har 'funnet et nytt kort' (husker ikke eksakt ordlyden) hver gang det kommer et brudd.

 

Jeg har søkt på nettet og spurt support hos SMC men har ikke blitt så mye klokere. Mange mener at 'wireless zero configuration' servicen er synderen, men den har jeg selfølgelig slått av for lengst. SMC kom med mange forslag, det eneste jeg ikke har prøvd så langt er å slå av all kryptering(bruker 128bitWEP og skjult SSID nå, har ikke veldig lyst til å skru det av). Jeg ender vel med å prøve det også en dag, bare for å være sikker :(

 

 

 

 

Jeg leste en konsulent(fra gartner?) uttale seg om trådløse nett i sin alminnelighet for noen uker siden. Han konkluderte med at teknologien fortsatt var i sin barndom og best egnet for de som hadde tid og ork til å håndtere alt peset som følger med :ermm:

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med 624 (108-versjonen). Alt funket fint med en gang jeg installerte, etter en liten stund kunne jeg ikke bruke Internett, men hadde kontakt med nettet.

I dag oppgraderte jeg firmware til den nyeste versjonen .50 et eller annet. Du finner den ved å gå via linken på ruteroppsettet.

I dag her jeg ikke falt ut en eneste gang :D . Får håpe det fortsetter.

Veldig enkelt å oppgradere firmware også, by the way.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke nødvendigvis telefonen har skylda...

 

Selv har jeg en pakkeløsning fra SMC, kjøpte ruter/switch/aksesspunkt og PCI-kort på 802.11g. Til begynne med gikk alt helt fint men etter at jeg fikk ny PC(og flyttet WLAN kortet over) har jeg vært plaget med mange umotiverte nedkoblinger. De varer som regel ikke så lenge, (opptil 15 sekunder) men det er svært irriterende når det kommer 20-30 nedkoblinger etter hverandre på rappen.

 

I systemloggen til windows dukker det opp melding om at den har 'funnet et nytt kort' (husker ikke eksakt ordlyden) hver gang det kommer et brudd.

 

Jeg har søkt på nettet og spurt support hos SMC men har ikke blitt så mye klokere. Mange mener at 'wireless zero configuration' servicen er synderen, men den har jeg selfølgelig slått av for lengst. SMC kom med mange forslag, det eneste jeg ikke har prøvd så langt er å slå av all kryptering(bruker 128bitWEP og skjult SSID nå, har ikke veldig lyst til å skru det av). Jeg ender vel med å prøve det også en dag, bare for å være sikker :(

 

 

 

 

Jeg leste en konsulent(fra gartner?) uttale seg om trådløse nett i sin alminnelighet for noen uker siden. Han konkluderte med at teknologien fortsatt var i sin barndom og best egnet for de som hadde tid og ork til å håndtere alt peset som følger med  :ermm:

Har du et program fra SMC som styrer den trådløse nettverkstilkoblingen?

I så fall kan det være Windows som lager trøbbel. Husker ikke helt hvor det er, men på egenskaper for den trådløse tilkoblinga skal det stå noe om å ikke la windows styre denne tilkoblinga. Blir trøbbel når både windows og smc programmet (har ikke noe med smc å gjøre) skal styre det.

Endret av maedox
Lenke til kommentar
Har du et program fra SMC som styrer den trådløse nettverkstilkoblingen?

I så fall kan det være Windows som lager trøbbel. Husker ikke helt hvor det er, men på egenskaper for den trådløse tilkoblinga skal det stå noe om å ikke la windows styre denne tilkoblinga. Blir trøbbel når både windows og smc programmet (har ikke noe med smc å gjøre) skal styre det.

Det er det som er problemet, jeg har fjernet det krysset som lar windows kontrollere kortet, likevel dropper det ut i tide og utide :( Jeg har en svak mistanke at windows gjør noe bak ryggen min(som vanlig) og ikke helt gir slipp på kontrollen.

 

Kan jo alltids prøve å klare meg uten programmet fra SMC...det begynner å bli lovlig gammelt nå.

Lenke til kommentar

Har du problemer med trådløst nettverk generelt og har XP SP2 kan du gjøre dette!

 

Gå inn på Administrator Verktøy, og Services. Deaktiver noe som heter "Wireless Zero Configuration". Jeg slet som helsike med Battlefield Vietnam, at jeg fikk connection problems hvert minutt. Men etter jeg deaktiverte dette ble problemet borte. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...