Gå til innhold

Kan pc'en drive hodetelefonene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Angående integrert vs lydkort....

 

Jeg kjøpte meg koss 3aat, dette er en del billigere headset enn de du ser på, men jeg ble misfornøyd med lyden på mitt integrert lydkort.. Til vanlig hadde jeg koblet gjennom gammel sugen stereoforsterker (GAMMEL OG SUGEN). Dette fungerte greit, men når jeg kom på TG, og måtte bruke det integrerte uten mellomledd ble jeg svært skuffet. Kjøpte jeg audigy 2 første dagen på TG....

 

Jeg har nforce2 chipset. Regner med det er soundstorm...

Er det Creative SB Audigy 2 ZS Retail du har?

 

Er det bra?

Lenke til kommentar

Det er Audigy 2... Rett og slett.. Ikke mer eller mindre.

 

Nå har ikke jeg så mye å sammenligne med, men det er såå mye bedre enn soundstorm chipen...

 

Jeg var av den oppfatningen at det interne holder lenge, helt til jeg fikk kobla et respektabelt headset direkte på chipen. Det endra seg fort.

Lenke til kommentar
Kjører mine Grado 125 gjennom en Creek OBH-11 Headphone Amplifier (strømfosyninga er nesten like stor som Fortron/Source PSU`en til pc`en). Gir mye mer trøkk enn mitt hardt pressede AN7 kort.

Huh.

Jeg har et ganske likt oppsett, bare noe billigere: bruker Grado 80, plugget rett inn i et NF7-S v2.0.

Går jeg noe særlig over 10% av maks volum, får jeg vondt i ørene når jeg spiller Battlefield....

Lenke til kommentar

Finner ut at hovedkortet (K8-800T) ikke er rare greiene for lyd.

 

Lurer på å kjøpe Chaintech Lydkort 7.1 (SAV710) eller EMU 0404 lydkort.

 

Stor forskjell i pris her, henholdsvis 243 kr og 1235 kr.

 

Noen tanker fra folket ang å koble Sennheiser HD595 på disse?

 

 

Tar kveld nå og sjekker innom for svar i morgen tidlig. Da blir det også finlesing på Head-fi.org

 

Takk så langt for mange flotte innlegg! :D

Endret av daphexb
Lenke til kommentar

Etter å ha lest på head-fi finner jeg ut at emu 0404 ikke er beregnet på å drive hodetelefoner.

 

Quote:

The EMU cards have TRUE LINE OUT. These are not intended to drive headphones, at all. Period. Ever. Get an amp, even a CMOY is better. You will clip the output of the card.

 

Hvordan er dette med Chaintech kortet da?

 

Fant noen dingser som virker å være bra, HeadRoom BitHead og Headroom Total BitHead. Disse kobles på usb og har lydkort og hodetelefonforsterker. Pris $199 og $269. Noen som har kjennskap til disse? Og finnes de her til lands?

Lenke til kommentar
Kjører mine Grado 125 gjennom en Creek OBH-11 Headphone Amplifier (strømfosyninga er nesten like stor som Fortron/Source PSU`en til pc`en).  Gir mye mer trøkk enn mitt hardt pressede AN7 kort.

Huh.

Jeg har et ganske likt oppsett, bare noe billigere: bruker Grado 80, plugget rett inn i et NF7-S v2.0.

Går jeg noe særlig over 10% av maks volum, får jeg vondt i ørene når jeg spiller Battlefield....

Tviler jeg ikke på, Kevral. Det er ikke volumet i seg selv som er problemet på mitt hovedkort, men kontrollen og tyngden på lyden blir noe helt annet med en separat forsterker (ihvertfall hos meg).

 

Leter etter en hodetelefon-forsterker med digital inngang :thumbup:

Lenke til kommentar

Leter etter en hodetelefon-forsterker med digital inngang :thumbup:

Hva med de som jeg nevnte, HeadRoom BitHead og Headroom Total BitHead.

Kanskje noe billigere løsning enn det du er ute etter, men de får bra omtale. Tar digitalt signal fra usb-utgang...

 

Dette er lydkort og hodetelefonforsterker i ett, da slipper man eventuell støy fra dataen også...

Endret av daphexb
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at Chaintech kortet ikke er spesielt bra beregnet på å drive hodetelefoner det heller. EMU 0404 er er bedre kort, men som sagt så må du ha amp til begge de to korta. Audigy og Audigy2 er bedre kort til å drive hodetelefoner men lyden er jo ikke allverdens i musikk, spill er bra vel og merke.

Lenke til kommentar

B-tech har hodetelefonforsterkere i prissegmentet 4-700. Disse kan hifi center skaffe. Hifi center kan også skaffe Pro-Ject HeadBox, som ligger på ca 2000. Jeg har lest at det er mange som ikke er så fornøyd med Pro-Ject sin modell, så den er kanskje ikke så mye å satse på. Rega ear, som jeg har lest mye bra om ligger på rett under 2000 på hpx.no. Selv bruker jeg Musical Fidelity X-CAN v2. Den koster ca 2700 ny, men går til ca halv pris brukt. Jeg bruker den dog kun til musikk via et hifi anlegg, ikke til pc.

Lenke til kommentar
B-tech 4-700, hva er kvaliteten på disse?

Det er noe av det billigste du får, så kvaliteten er vel deretter. Ikke misforstå meg, de er garantert mye beder enn de fleste hodetelefonutganger på vanlige forsterkere og lydkort.

 

Modellen heter forresten ikke 4-700. Jeg mente at prisen lå mellom 400 og 700 ;)

 

Fant et par priser på b-tech fra Oslo hi.fi center:

BT911 kr: 650,-

BT928 kr: 598,-

BT928tv kr: 650,-

http://www.oslohificenter.no/prod/headp/headp.html#forst

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Jeg tenker på å kjøpe meg 0404 og en hodetelefonforsterker. Når det gjelder hodetelefonforsterker så vet jeg ikke helt hva jeg skal gå for.

 

Ser litt på rega ear som koster 1700, er litt drøyt, noe til 1000-1200 som er bra?

 

Ble anbefalt noe som heter pimeta på Head Fi forumet, finnes her til lands? (selvbyggerkit?)

Lenke til kommentar

Har fått høre om emu 0404 til ca kr 700 på en nettbutikk i utlandet. På procom i norge ligger en 0404 på kr 1235. Vet ikke hvor de sender fra, men det er pris i euro. Hva blir kostnadene for å få det til norge?

 

Link til butikk: creative netshop

 

En så bra pris på lydkortet skulle kanskje være mulig å oppnå på amp også, forslag?

Endret av daphexb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...