Gå til innhold

Kan pc'en drive hodetelefonene?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk mine HD595 i dag, og lydnivået er absolutt ikke noe problem på mitt Asus A7N8X innebygde lydkort! Kvaliteten er bra, men så har jeg ikke noe å sammenligne med heller! Har bestilt et Chaintech lydkort på hovedkort.no som har fått veldig mye skryt for stereodelen sin på head-fi.org og tenkte å bruke dette til hodetelefonene! Kan ikke si at lyden her er noe problem, men det blir nok enda bedre med det lydkortet, som forøvring bare koster 243,- ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
postet tidligere i tråden en link til specs. på lydkortet ditt, daphexb, hvis dette sier deg eller noen andre noe..

Takk for linken, jeg har sett litt på den, men den sier meg ikke noe.

 

Er du en engel å forklarer eller? hehe

 

Jeg får inntrykk av at kvaliteten på lydkortet mitt vil være litt i minste laget for Sennheiser HD595, ihvertfall når det gjelder kvalitet og kanskje også på selve lydstyrken.

 

Er du av samme oppfatning?

Lenke til kommentar

Leste review, ser jo meget bra ut det da! :D

 

Har et spm til hva som står sist i omtalen: "Then, of course, you'll upgrade to an Emu or RME, and then you'll mod it..." dette er vel noe annet som ikke har noe med det jeg lurer på å gjøre kanskje, men jeg må bare vite d? hehe

 

 

hvordan er de nye sennheiserne da pifler?

 

jeg bestiller dem hvert øyeblikk nå, må bare se om jeg skal bestille litt annet også. Den nye logitech-musa (mx1000) som kommer om litt feks...om litt..synd

Lenke til kommentar

Vet ikke hva den sony'en der er, men antar det er noe ala 3-4000 kroner. hehe. hadde jeg hatt pengebok for det så hadde jeg kjøpt det, lyd er jo skikkelig kult da!

 

Tror nok sennheiserne er bra ja, jeg har nå noen gamle hd456 som jeg har brukt i 6-7 år, de kosta vel 8-900 kroner den gang. De er ganske slitne nå. Og jeg gleder meg til å høre forskjellen til HD595 anno 2004 altså!

 

Men så er det dette med lydkortet på hovedkortet mitt da. Lurer på om jeg ikke bare skal kjøpe meg et lydkort.

 

Chaintech sitt ser bra ut altså, hva er frakten fra hovedkort.no da mon tro, blir vel en god del av prisen det.

 

Noen som har erfaring eller tech knowledgde om chaintech's i forhold til HD595?

Lenke til kommentar

Angående integrert vs lydkort....

 

Jeg kjøpte meg koss 3aat, dette er en del billigere headset enn de du ser på, men jeg ble misfornøyd med lyden på mitt integrert lydkort.. Til vanlig hadde jeg koblet gjennom gammel sugen stereoforsterker (GAMMEL OG SUGEN). Dette fungerte greit, men når jeg kom på TG, og måtte bruke det integrerte uten mellomledd ble jeg svært skuffet. Kjøpte jeg audigy 2 første dagen på TG....

 

Jeg har nforce2 chipset. Regner med det er soundstorm...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...