Gå til innhold

Kan pc'en drive hodetelefonene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg bestilt alle delene i mitt nye hifi datasystem :) Kanskje ikke det mest utsøkte systemet, men det skal være solide og bra greier!

 

Lydkort: e-mu 0404, bestilt på creatives nettbutikk, 838 kr inkl mva og frakt.

 

Hodetelefonforsterker: Headsave classic med AD8620 op-amp og kabler anbefalt av leverandør av forsterker, bestilt fra canada, 1190 kr inkl frakt og mva.

 

Hodetelefoner (som var utgangspunktet for mine andre kjøp): Sennheiser HD595, bestilt fra Mamoz data, 1490 kr + frakt, blir sendt sammens med andre produkter, kanskje 30 kr frakt ca.

 

Til sammen: 3518 kr. Litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke, men så antar jeg at kvaliteten blir bra nå :)

Endret av daphexb
Lenke til kommentar

Bestilte et sett Sennheiser HD595 og de er jævla nice å ha på det skal de ha for, men hva pokker skal man med ÅPEN løsning. Det spilles lyd på utsiden av hodetelefonene :hmm: I tillegg virket de ikke så veldig lettdrevne som jeg har lest i tester, da jeg har brukt de her på maskinen. Bassen finnes ikke whatsoever, så nå imorgen skal jeg ringe å bytte dem til et sett Sennheiser HD 280 PRO som har en god del lavere motstand pluss at de er lukket. Nå skal jeg kunne få en feit bass og et headsett jeg kan sitte med leeeenge uten at noen klager over lydnivå.

 

PS: Hva skal man med ÅPEN løsning ? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hva med Sennheiser HD 280 PRO med BT928 - Hodetelefonforsterker til 600 spenn ? Jeg er ikke überkravstor men bare det blir en markert forskjell så kjøper jeg det uansett om det ikke er the best of the best.

Formeninger ? :)

 

EDIT: Skal brukes til en stasjonær pc med et 2-3år gammelt hovedkort med integrert lyd.

Ser ikke helt poenget i det. Noe forbedring av lydkvalitet er det sikkert, men 280 har en imperdans på 64 ohm. Den kan fint drives av lydkort og bærbare enheter.

 

HD580, som jeg nevnte i innlegget over har imperdans på 300 ohm, og er en god del tyngre å drive.

Lenke til kommentar
Lydkort: e-mu 0404, bestilt på creatives nettbutikk, 838 kr inkl mva og frakt.

 

Hodetelefonforsterker: Headsave classic med AD8620 op-amp og kabler anbefalt av leverandør av forsterker, bestilt fra canada, 1190 kr inkl frakt og mva.

 

Hodetelefoner (som var utgangspunktet for mine andre kjøp): Sennheiser HD595, bestilt fra Mamoz data, 1490 kr + frakt, blir sendt sammens med andre produkter, kanskje 30 kr frakt ca.

:w00t:

 

Jeg bryr meg aldri når folk kjøper A64 FX, 2 GB RAM og 6800 Ultra, men nå blir jeg nesten misunnelig.

 

Dessverre har jeg problemer med "skitten" strøm der jeg bor, så jeg har gitt opp å bruke noe annet enn batteridrevne enheter til musikk.

Lenke til kommentar

:green: kult å høre EasyRaider.

 

Nå mangler jeg bare lydkortet, alt det andre er kommet, så på nettet at det var kommet til nabobyen, kommer vel i morgen da. Da blir det reviews her på forumet, men må kanskje la det bero litt, spille inn utstyret først.

 

Post mer folkens, interessant lesning :):)

Lenke til kommentar
Jau, ble HD 280 Pro på meg og gud for en forskjell. Nå har jeg faktisk bass igjen :w00t: :!:

Ikke noe dumt valg.. :thumbup:

 

Noe jeg liker med HD280 n er at den er så krystall klar på de det øvre frekvensområdet, samt så dyp på de lave. :cool:

 

Men tilbake med det med forsterker osv : Monterer du SHHD 280 PRO i et stereo anlegg så merker du forskjell fra et integrert lydkort ja. Du kan spille høyere samtidig er det bedre lydkvalitet.. Så husk at den ikke yter sitt potensiale i pcn din nesten samme hva slags lydkort du har (hvis du ikke har forsterker)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter å hører på det nye musikkutstyret mitt (e-mu 0404, headsave classic (w/AD8620), HD595). Det er en stor forbedring fra mitt forrige oppsett (integrert lydkort, tok lyden fra headphonejack på noen crappy høyttalere som fulgte med pc, HD465).

Nå er det ingen bombe at lyden ble mye bedre og jeg har ikke noe annet enn mitt gamle oppsett å vurdere opp mot. Men lyden er BRA :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...